monster inkorten

MonsterIvo

MF'er
18 jun 2012
35
0
Hallo,

Ik heb in juli een monster 620 gekocht maar wil eigenlijk wel graag het achterstuk inkorten, voor een iets sportiever uiterlijk.

Nu heb ik gelezen dat je dan de buisjes moet afzagen, echter vraag ik me een paar dingen af:

- hoe ver moeten ze gezaagd wordem
- waar/hoe/welke knipperlichten
- wat doe je met kentekenplaat(waar en hoe bevestig je die)
- kenteken verlichting?

Zijn er verder nog dingen die je moet aanschaffen als je gaat inkorten.

Ik kan nergens een duidelijke how-to vinden ofzo.

Alvast bedankt!
 
Hallo,

Ik heb in juli een monster 620 gekocht maar wil eigenlijk wel graag het achterstuk inkorten, voor een iets sportiever uiterlijk.

Nu heb ik gelezen dat je dan de buisjes moet afzagen, echter vraag ik me een paar dingen af:

- hoe ver moeten ze gezaagd wordem
- waar/hoe/welke knipperlichten
- wat doe je met kentekenplaat(waar en hoe bevestig je die)
- kenteken verlichting?

Zijn er verder nog dingen die je moet aanschaffen als je gaat inkorten.

Ik kan nergens een duidelijke how-to vinden ofzo.

Alvast bedankt!

Inschrijven bij Ducatiforum, zijn verschillende topics over.

ducatifora.com - Forumoverzicht
 
Zijn er verder nog dingen die je moet aanschaffen als je gaat inkorten.


full



Bij zoveel vragen vraag ik me altijd af of het uberhaupt wel verstandig is om er aan te beginnen .... :?
 
Ik zou niet weten waarom niet..

Als iedereen alles van te voren wist, zouden er geen vragen zijn, tja misschien zijn het veel vragen, en misschien komt dat omdat ik er niet zo in thuis ben, maar als er een antwoord geven zou zijn die beter is dan wat jij produceert, ben ik er zeker van dat ik het voor elkaar krijg, wellicht met wat hulp van mensen die vaker sleutelen dan ik ;)

Kuncing: bedankt voor de tip
 
Hallo,

Ik heb in juli een monster 620 gekocht maar wil eigenlijk wel graag het achterstuk inkorten, voor een iets sportiever uiterlijk.

Nu heb ik gelezen dat je dan de buisjes moet afzagen, echter vraag ik me een paar dingen af:

- hoe ver moeten ze gezaagd wordem
- waar/hoe/welke knipperlichten
- wat doe je met kentekenplaat(waar en hoe bevestig je die)
- kenteken verlichting?

Zijn er verder nog dingen die je moet aanschaffen als je gaat inkorten.

Ik kan nergens een duidelijke how-to vinden ofzo.

Alvast bedankt!

Hoi

Op YouTube staat een filmpje je het moet doen. Zoek onder : Ducati Monster tail chop.
 
Laatst bewerkt:
niet moeilijk. Ik kon dat zelfs :-)

Frame afzagen (slijpen) tot voor het zadelslot, alu plaatje gezaagd en geplooid om nummerplaat en achterlicht op te monteren.
Achterlicht (LED) gekocht met geïntegreerde knipperlichten en nummerplaatverlichting. Klaar.

Op dit forum eens kijken of vragen in het 'ducati monster' topic onder 'naked bikes'.
Op internet best zoeken onder 'tail chop'.
 
Terug
Bovenaan Onderaan