Monster met Dynojet...betrouwbaar?

Lennovich

Die hard MF'er
15 dec 2002
478
4
Stekene, belgium
Hallo,

Ben geintresseerd in een ducati monster 900 van 99, deze heeft 15000 km en er steekt een dynojet op, is dit betrouwbaar op een ducati of is dat goed voor de eerste 100 km en daarnaa bagger... :) Wat zijn de minpunten van een 99'er, waar moet ik zoal op letten? Zijn die motorblokken relatief betrouwbaar? Kom van japanse buikschuivers dus ben graag een beetje geinformeerd voor ik me in die wereld stort. ;)
Het gaat trouwens om deze Monster, ik vind het echt een plaatje :9 :9
full
 
Zijn die motorblokken relatief betrouwbaar? Kom van japanse buikschuivers dus ben graag een beetje geinformeerd voor ik me in die wereld stort. ;)
Ik kom van een ZX9R af, en ben zéér te vrede met mijn ducati monster :}

kijk hier ff
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad een mooie fiets. :} Ik had op mijn Monster 600 een dynojet kit gemonteerd. Het was er alleen maar beter op geworden. Minder bokken onderin en in staat om makkelijk toeren te maken. Het liep allemaal net wat mooier.

Waar je op moet letten bij een 99-er... weet ik ff niet. Op www.ducatifora.com staat een heel overzicht waar je op moet letten bij het kopen van een Ducati.

Succes!

Ps. ik rij nu een Monster S4... heb 't Monster virus dus aardig te pakken *D
 
Waarom zou een dynokit op een Monster bagger moeten zijn? Mij hebben ze ook ooit het advies gegeven toen de injectie niet helemaal fijn af te stellen bleek. Goed, zonder dyno kwam men ook een eind.
Voordeel lijkt me dat ie gewoon efficienter loopt – lees; ook zuiniger. Eerder zou ik me afvragen of ie goed afgesteld is, dan of het motorisch kwaad kan. Succes. Mooi ding trouwens.
 
Ik kom van een ZX9R af, en ben zéér te vrede met mijn ducati monster :}

Mis je het vermogen niet van je zx9, of is dat allemaal verdwenen bij de andere voordelen van een monster? Heb een blade gehad,maar die is eingelijk iets te voor de openbare weg, wel leuk rechtdoor natuurlijk maar wat doe je ermee als je het vermogen toch allemaal niet kunt benutten...
 
Zo tezien is die vorige eigenaar nogal zuinig geweest op zijn fiets
Er zitten best wel hoop geld in om hem zo te krijgen
Hij zal dus best wel goed onderhouden zijn
En die blokken zijn betrouwbaar als ze op zijn tijd zijn onderhouden
Als je hem mooi vindt altijd kopen voordat je een gewone monster zo hebt ben je duizende euro´s verder
 
Mis je het vermogen niet van je zx9, of is dat allemaal verdwenen bij de andere voordelen van een monster? Heb een blade gehad,maar die is eingelijk iets te voor de openbare weg, wel leuk rechtdoor natuurlijk maar wat doe je ermee als je het vermogen toch allemaal niet kunt benutten...
Tuurlijk mis ik het vermogen van mijn ZX9 wel eens, maar daarin tegen is de monster een veel leukere fiets om mee "te spelen".

Ik heb nu een 620 en dat heeft best nog wel aardig wat koppel, je kan er mee gooien en smijten en zelfs op zijn achterwiel is geen enkel probleem.

Daarbij gebruik ik deze motor anders dan de Kawa, waarmee ik graag op de snelweg reed (bijv. naar mijn werk Leiden-Schiphol), met de monster ga ik binnendoor.(de stuurroute met bochten).

Heb geen seconde spijt van mijn keuze.

Succes met jou keuze.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ben geintresseerd in een ducati monster 900 van 99, deze heeft 15000 km en er steekt een dynojet op, is dit betrouwbaar op een ducati of is dat goed voor de eerste 100 km en daarnaa bagger... :) Wat zijn de minpunten van een 99'er, waar moet ik zoal op letten? Zijn die motorblokken relatief betrouwbaar? Kom van japanse buikschuivers dus ben graag een beetje geinformeerd voor ik me in die wereld stort. ;)
Het gaat trouwens om deze Monster, ik vind het echt een plaatje :9 :9
(Afbeelding)


Ik heb deze motor al eens eerder gezien, volgens mij op een treffen in Belgie.
Wat jij daar hebt, was oorspronkelijk een 900 S, te zien aan de full floater gietijzeren brembo's, het carbon, de Ohlins achterdemper, het zwarte frame, de ophanging van de achterremklauw en de verstelbare voorvork. Is gewoon een hele mooie fiets! Dynojet kit is gedaan ivm open dempers in combinatie met een K&N of andersoortig open luchtfilter. Dmv deze kit, die bestaat uit naalden, diafragmaveren en sproeiers en dergelijke, wordt het mengsel aangepast op de veranderde ademhaling. De 900 blokken zijn eigenlijk probleemloos. Alleen de spanningsregelaars willen nog wel eens kuren vertonen. Verder slaan de koppelingshuizen in, maar niet bij jouw kilometerstand. Ook met dit weer (koud icm nat) kunnen de carburateurs bevriezingsverschijnselen gaan krijgen (zit een
verwarmingsset op) Wat wel belangrijk is, maar dat geldt voor alle motoren, is of de motor onderhoud heeft gehad en of-ie goed warm gereden is alvorens er aan het gas wordt gesleurd. Oh ja, jouw motor is de laatste der carburatie 900's. Het daaropvolgende modeljaar waren ze uitgerust met injectie. HTH
 
Laatst bewerkt:
Ik heb deze motor al eens eerder gezien, volgens mij op een treffen in Belgie.
Wat jij daar hebt, was oorspronkelijk een 900 S, te zien aan de full floater gietijzeren brembo's, het carbon, de Ohlins achterdemper, het zwarte frame, de ophanging van de achterremklauw en de verstelbare voorvork. Is gewoon een hele mooie fiets! Dynojet kit is gedaan ivm open dempers in combinatie met een K&N of andersoortig open luchtfilter. Dmv deze kit, die bestaat uit naalden, diafragmaveren en sproeiers en dergelijke, wordt het mengsel aangepast op de veranderde ademhaling. De 900 blokken zijn eigenlijk probleemloos. Alleen de spanningsregelaars willen nog wel eens kuren vertonen. Verder slaan de koppelingshuizen in, maar niet bij jouw kilometerstand. Ook met dit weer (koud icm nat) kunnen de carburateurs bevriezingsverschijnselen gaan krijgen (zit een
verwarmingsset op) Wat wel belangrijk is, maar dat geldt voor alle motoren, is of de motor onderhoud heeft gehad en of-ie goed warm gereden is alvorens er aan het gas wordt gesleurd. Oh ja, jouw motor is de laatste der carburatie 900's. Het daaropvolgende modeljaar waren ze uitgerust met injectie. HTH
Met deze uitleg ben ik al een stuk verder...bedankt!! :)
Ik laat het jullie weten als ik gekocht heb :9
 
Hallo,

Ben geintresseerd in een ducati monster 900 van 99, deze heeft 15000 km en er steekt een dynojet op, is dit betrouwbaar op een ducati of is dat goed voor de eerste 100 km en daarnaa bagger... :) Wat zijn de minpunten van een 99'er, waar moet ik zoal op letten? Zijn die motorblokken relatief betrouwbaar? Kom van japanse buikschuivers dus ben graag een beetje geinformeerd voor ik me in die wereld stort. ;)
Het gaat trouwens om deze Monster, ik vind het echt een plaatje :9 :9
(Afbeelding)

Absoluut een funbike. Ik heb zelf ook een '99 M900 gereden met volle tevredenheid. Alleen is ie na een precies een jaar gepikt. Nu rijd ik een S4, een behoorlijk andere fiets, maar evengoed geweldig.
Ik rij nu mijn 3e monster en heb (tot nu toe) nooit problemen gekend.
 
Ik heb op mijn monster 900 ook een dynojet zitten, helaas zat het er al op toen ik hem kocht, maw, ik heb geen referentie materiaal voor je, kan alleen zeggen dat mijn Monster perfect rijdt :}
 
Over betrouwbaar?
We kennen een 1999 M900 met 132.000 km op de teller, ja zonder revisie!!
En een M600 met 94.000 km.
Een 851 met 90.000 km, een 900SS met 100.000 km.
Etc etc.
Alles hangt af van het sleuren met de toerentellernaald rechts onderin, en NIET warm rijden.
Zelf kom ik zelden boven de 7500 rpm, en ik durf te stellen dat je dan als een kogel gaat.
Een 900S is het mooiste wat je kopen kunt, dure USD Showa vork er in, volledig instelbaar en ander zinnig spul.
Als hij niet te duur is moet je hem grijpen, en ook de carburateur modellen zijn ECHT betrouwbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan