monster terug op volvermogen

rick1986

MF'er
21 jul 2006
160
0
Den Haag
Hey,
Begin november mag ik eindelijk op volvermogen gaan rijden, nu rijd ik op dit moment op een honda nx 250 maar daar raak ik een beetje op uitgekeken.
Ik wil dus eigenlijk een ducati monster kopen, die op 25kw laten zetten en in november weer terug laten zetten op volvermogen.

Is dit allemaal legaal mogelijk? en heeft iemand een idee wat me dit zou gaan kosten?

Alvast bedankt,
 
als je er een stukje op gaat rijden zul je zien dat het een monster is ;)

Jankende 4 cilinder is veel mooier dan een 2 cilinder joh hahaha
 
Je kan ook gewoon tot november met 25kw op uitdraai gaan rijden. Doen zoveel mensen, waaronder ik. Scheelt een hoop gedoe met op kenteken zetten en weer terugzetten. Verzekering accepteerd het gewoon (knmv i.i.g.).
 
Waarom dan niet gewoon nog ff uitzitten met deze, en naar de "winter" koop je je duc.
 
Persoonlijk zou ik nog even wachten, netjes je tijd uitzitten en wat geld besparen door na je 25kw periode een Monster te kopen.

Je kan ook gewoon tot november met 25kw op uitdraai gaan rijden. Doen zoveel mensen, waaronder ik. Scheelt een hoop gedoe met op kenteken zetten en weer terugzetten. Verzekering accepteerd het gewoon (knmv i.i.g.).

|(

Niet op reageren Roy...
 
Omdat iedereen aan een uitdraai kan komen. hier heeft je verzekering en meneer de agent ook niks aan. Het kenteken komt niet overeen met het vermogen van de motor/ wat jij mag rijden met klein rijbewijs. Kort om je rijd onverzekerd/ zonder rijbewijs rond.

Somige verzekeringen vinden het geen probleem nee, wacht maar tot dat je een ongeluk heb veroorzaakt.
 
Omdat iedereen aan een uitdraai kan komen. hier heeft je verzekering en meneer de agent ook niks aan. Het kenteken komt niet overeen met het vermogen van de motor/ wat jij mag rijden met klein rijbewijs. Kort om je rijd onverzekerd/ zonder rijbewijs rond.

Somige verzekeringen vinden het geen probleem nee, wacht maar tot dat je een ongeluk heb veroorzaakt.

Je bent dus gewoon WEL verzekerd met uitdraai. Het enige, minimale, risico dat je loopt is dat een agent het niet accepteerd. Maar hoe vaak word je aangehouden?

En ik heb al een (klein) ongelukje mede-veroorzaakt, maar krijg deze week toch de schade uitbetaald. Dus zelfs bij een ongeluk is er geen probleem. :W

Maarrrr, doe gerust wat je wilt. Ga die Monster maar lekker op kenteken 25kW maken en zet 'm in november maar weer lekker terug. Succes d'r mee. :')
 
Omdat iedereen aan een uitdraai kan komen. hier heeft je verzekering en meneer de agent ook niks aan. Het kenteken komt niet overeen met het vermogen van de motor/ wat jij mag rijden met klein rijbewijs. Kort om je rijd onverzekerd/ zonder rijbewijs rond.

Somige verzekeringen vinden het geen probleem nee, wacht maar tot dat je een ongeluk heb veroorzaakt.
:') is bij jouw motor net zo hoor :W
je kenteken zegt 25KW, maar je motor "doet" 70/75KW oid :?
das ook illegaal ;) helemaal als je 25KW rijbewijs hebt :X
 
Je bent dus gewoon WEL verzekerd met uitdraai. Het enige, minimale, risico dat je loopt is dat een agent het niet accepteerd. Maar hoe vaak word je aangehouden?

En ik heb al een (klein) ongelukje mede-veroorzaakt, maar krijg deze week toch de schade uitbetaald. Dus zelfs bij een ongeluk is er geen probleem. :W

Maarrrr, doe gerust wat je wilt. Ga die Monster maar lekker op kenteken 25kW maken en zet 'm in november maar weer lekker terug. Succes d'r mee. :')

Je bent NIET verzekerd. Je rijd zonder geldig kenteken rond, EN zonder geldig rbw.. verzekering betaald niet uit. Ik heb het al vaker uitgelegt, en ik heb het meegemaakt met een goede maat van mij (en van gRRaafie en racekip kende hem ook geloof ik)
 
Ja maar die heb ik niet. vandaar ook de verkoop slimmerik.

En de begrensers kunnen er zo weer in voor iemand met een 25kw rijbewijs.
 
Je bent NIET verzekerd. Je rijd zonder geldig kenteken rond, EN zonder geldig rbw.. verzekering betaald niet uit. Ik heb het al vaker uitgelegt, en ik heb het meegemaakt met een goede maat van mij (en van gRRaafie en racekip kende hem ook geloof ik)


Precies!! denk alleen dat een aantal mensen dat niet willen horen of geloven.
 
Zeker weten ik mag iniedergeval allebij rijden. Heb het ook nagevraagt en het mocht dus ook wel. heb soms zelf mijn twijfels maarja aangezien ik allebij heb denk ik dat het weinig problemen kan veroorzaken
 
Ja maar die heb ik niet. vandaar ook de verkoop slimmerik.

En de begrensers kunnen er zo weer in voor iemand met een 25kw rijbewijs.
kentekenbewijs klopt niet met het vermogen, dat is tot een bepaald percentage legaal, maar als het zo is dat de motor 3 keer zoveel vermogen heeft als opt kenteken staat, kan je daar toch echt een probleem mee krijgen :)

(waarom anders niet gewoon alle motoren 25KW op kenteken laten zetten, gewoon op volvermogen rijden, niets aan de hand :z)

edit:
is dus 40% vermogenstoename tov het kentekenbewijs... en niet 200% :X
 
Laatst bewerkt:
kentekenbewijs klopt niet met het vermogen, dat is tot een bepaald percentage legaal, maar als het zo is dat de motor 3 keer zoveel vermogen heeft als opt kenteken staat, kan je daar toch echt een probleem mee krijgen :)

(waarom anders niet gewoon alle motoren 25KW op kenteken laten zetten, gewoon op volvermogen rijden, niets aan de hand :z)

:^

Al heb je daar minder snel problemen mee dan op 25kw, maar als ze echt willen komen ze er wel onderuit.
 
Omdat ik vol vermogen mag rijden. bel het zelf na als je het niet gelooft.

En dan kunnen de mensen die 25kw moeten rijden toch nooit gecontroleert worden.

wel effe nadenken
 
Omdat ik vol vermogen mag rijden. bel het zelf na als je het niet gelooft.

En dan kunnen de mensen die 25kw moeten rijden toch nooit gecontroleert worden.

wel effe nadenken

Maar dan nog blijft het feit dat je met te veel vermogen rondrijd (kenteken 25kw dus) dus als ze willen kunnen ze eronder uit, omdat je met valse kentekenpapieren rondrijd ;)
 
Mischien, maar motorzaken en unive verzekeringen vinden het geen probleem en heben mij verteld dat ik zo gewoon mag rijden en ik zeker weten ook verzekert zou zijn. ;)
 
Mischien, maar motorzaken en unive verzekeringen vinden het geen probleem en heben mij verteld dat ik zo gewoon mag rijden en ik zeker weten ook verzekert zou zijn. ;)

dat zeggen ze dus ook tegen 25kw op uitdraai..
 
een duc monster kan op 25 kW zal rond 200-300 eurie kosten (setje en nieuw kenteken)...
en om hem weer op vol vermogen te zetten betaal je arbeidskosten voor ombouwen en voor het nieuwe kenteken.

(terugbouwen kun je zelf, alleen krijg je geen nieuw kenteken)

ik zou zeggen, houd die €300 in je zak en leg die bij aan een betere/mooiere/nieuwere duc als je vol vermogen mag rijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan