Montage Bugspoiler

Sourmug

Die hard MF'er
19 mei 2005
588
0
Inmiddels mijn bestelde bugspoiler uit Duitsland binnen,maar monteren gaat problemen geven,vrees ik.
Er zijn geen gaten voorgeboord en het enigste wat er bijgeleverd is zijn 4 bouten,4 plastic ringetjes en 4 beugeltjes.
Bugspoiler is wel speciaal voor een Bandit 96-00.
Als ik de bugspoiler op zijn plaats hou,zie ik geen directe bevestigingspunten waar die zou moeten komen.
Helaas zit er ook geen montageinstructies bij.
Beugeltjes hebben ook maar 1 tapgat,hoe moet je zoiets dan in hemelsnaam vastmaken ?
Iemand enig idee of tips hoe ik dat ding kan monteren ??? :?

full
 
Lijkt me wel. Maar als je niet wil lassen, kun je onder je driehoekige blokbevestigding geen strip kwijt? In de bevestigingsstrips een gat bijboren rond 10 of zo en die achter je driehoekding vastzetten.
Kom je volgens mij en heel eind.

Is dit nog te volgen :?
 
Inmiddels mijn bestelde bugspoiler uit Duitsland binnen,maar monteren gaat problemen geven,vrees ik.
Er zijn geen gaten voorgeboord en het enigste wat er bijgeleverd is zijn 4 bouten,4 plastic ringetjes en 4 beugeltjes.
Bugspoiler is wel speciaal voor een Bandit 96-00.
Als ik de bugspoiler op zijn plaats hou,zie ik geen directe bevestigingspunten waar die zou moeten komen.
Helaas zit er ook geen montageinstructies bij.
Beugeltjes hebben ook maar 1 tapgat,hoe moet je zoiets dan in hemelsnaam vastmaken ?
Iemand enig idee of tips hoe ik dat ding kan monteren ??? :?

(Afbeelding)

prettig he.....die duitse bugspoilers :N -O-

ik had in eerste instantie ook zo'n duitse (met dezelfde bevestigingsplaatjes).....
dus ik maar kijken en passen en proberen.......zonder bevredigend resultaat...

Uiteindelijk een andere bugspoiler gekocht, een Powerbronze! hier klikken. Perfecte pasvorm en compleet met alle bevestigingsbeugels *O*
 
Laatst bewerkt:
Goede tip van die driehoeksteun !

Vanmiddag wezen passen en het lijkt de meest logische oplossing te zijn.
Morgen maar even een extra gat in de beugeltjes boren en de beugeltjes bijbuigen.

Bedankt voor de tip !
*O*
 
De steuntjes zijn elk zo'n 10 cm lang schat ik.
Aan elke zijde komen 2 steuntjes,één richting achterwiel en één richting voorwiel.
De bevestigingsboutjes staan dus 20 cm uit elkaar,dus de bugspoiler heeft ondersteuning linksvoor,linksachter,rechtsvoor en rechtsachter.
Volgens mij hebben 9 v/d 10 bugspoilers zo'n soortgelijke bevestiging...

Beugeltjes hangen al op maat aan de motor,gaten zijn al gemaakt in de spoiler,spoiler is ook al in kleur gespoten en morgen nog even in de blanke lak spuiten.

Van het weekend maar even kijken hoe het met de grondspeling is gesteld... :X
 
Van het weekend maar even kijken hoe het met de grondspeling is gesteld... :X

Met de grondspeling zal het stuk minder zijn......
Heb jij je Bandit opgehoogd aan de achterkant? Zo ja, dan heb je iets meer speling. Zo niet, dan rij je heel snel de bugspoiler aan de grond.

In de 1e week dat mijn bugspoiler erop zat reed ik hem ook al direct aan de grond. Ik heb toen op de "schaafplekken" RVS-plaatjes gemonteerd. Die zijn ff iets heel veel slijtvaster dan het plastic!
 
Mijn B12 heeft achter een GSX-R veer waardoor ie achter hoger is,maar vóór is een GSX-R UPSD voorvork gemonteerd,waardoor de voorkant lager is. *D

We'll see... :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan