montage camara in kuip

GuusFlater

MF veteraan
26 okt 2009
1.902
51
gelderland
Zoals het topic al zegt, ik wil bij mn honda cbr mn go pro session in mn kuip monteren .
Daarmee bedoel ik dat ik een gaatje in mn voorkuip wil maken.

Ik weet alleen nog niet hoe ik mn camara het beste kan monteren.
Iemand suggesties of voorbeelden?
 
Metalen plaatje maken en ergens op het kuipframe bouten. Zo'n 3M gopro plakker erop en klaar toch? Kun je met een beetje gefriemel gewoon iedere keer je gopro eraf halen om op te laden etc.
 
Zoals het topic al zegt, ik wil bij mn honda cbr mn go pro session in mn kuip monteren .
Daarmee bedoel ik dat ik een gaatje in mn voorkuip wil maken.

Ik weet alleen nog niet hoe ik mn camara het beste kan monteren.
Iemand suggesties of voorbeelden?

Ik snap wat je bedoeld, ik zit ook te kijken naar wat het handigst en stevigst is. Sommige doen hem aan de buitenkant op de kop van de motor, maar dat vind ik niks. En aan de binnenkant is het hol en vaak niet zo gladjes afgewerkt. Dus dacht ik aan misschien het vierkantje van de lens door te laten steken en het huis van de gopro in de kuip polyesteren. Dan moet ik alleen nog even kijken hoe ik doe mbt GoPro in het huis "borgen"
 
Metalen plaatje maken en ergens op het kuipframe bouten. Zo'n 3M gopro plakker erop en klaar toch? Kun je met een beetje gefriemel gewoon iedere keer je gopro eraf halen om op te laden etc.
:^

Bij mijn motor zat het kunststof bevestigingsklemmetje met 3M tape tegen de ram air intake aan geplakt met in de topkuip aan de voorkant een rond gat.

Ik denk dat dit echter een Sony achtige camera was en geen GoPro. Mijn GoPro lookalike kwam niet recht voor het gat, maar dat is wel mogelijk mits er niet al een gat zit voor een andere camera zoals bij mij.

Ikzelf monteer de camera altijd op de tank omdat ik de cockpit in beeld wil hebben en toch niet race of aan wedstrijden doe.
 
Laatst bewerkt:
Bij de rechter zie je een zwart stuk tape. Dat heb ik voor het gat geplakt. Pal daarachter zat een bevestigingsklem verticaal met 3M tape geplakt tegen de ram air intake.

Bij de linker motor zit die op de neus. Zo rijd die vriend van mij altijd. Bij de 600RR kan dat niet. In de kuip (geborgd) is wel het beste. Heb je er geen last van en als die valt heeft niemand anders daar last van.

full
 
Laatst bewerkt:
ik heb een vierkant gaatje gemaakt in de kopkuip daar heb ik plexiglas ingelijmd daarachter zit de camera
 
Op het vlakke stuk in de topkuip een recht stukje alu gepopnageld daarop zo'n vlakke sterke steun van de de camera en daarop aangepast en gat geboord in de topkuip.

Geen foto's van de montage zelf bij de hand en de motor staat niet in de buurt.
full
 
Als dat de motor is waarbij er eens een toe guard (of kettingbeschermer) van een ander tegen de camera vloog, waarna deze er af viel en in de kuip bleef bungelen omdat die geborgd was, ... dan.... is dit de beste oplossing!

:Y
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan