montage matris stuurdemper op 954rr

freakteacher

MF veteraan
9 jan 2006
2.246
38
Bemmel
Heb een matris M2 stuurdemper voor een honda 954rr fireblade aan land getrokken, maar bij montage blijkt dat hij de tank raakt.

Zo'n demper moet toch horizontaal zitten en horizontaal blijven zitten als je het stuur draait?

In de bevestigingsplaat die onder de moer van de stuurpen heen gaat zit ook een gaatje. Iemand enig idee wat daar de bedoeling van is?

Iemand een handleiding of tips? Snap er echt geen reet van.

:?
 
Heb je er misschien een foto van? Demper zou inderdaad vrijwel recht moeten blijven zitten.

Edit:
MATRIS_954.jpg


Zal misschien een ander type zijn van matris, maar zo zou hij moeten zitten.
 
Laatst bewerkt:
Zal er morgen ff een piccie van maken. Wordt dan idd wat duidelijker. Heb de verkoper ook al om verduidelijking gevraagd.

Kan het ook kloppen dat er wat speling in een demper zit zodra hij is gemonteerd?

Piccie dus morgen.
 
Close-up van het montage deel rondom de stuurpen. Zit een klein gaatje (2) in waarvan ik de functie niet weet. Afwatering van vocht oid. Dan zou ie dus onderaan moeten zitten?

full
 
En ook in het deel wat aan de voorkant van de tank zit, zit een derde gaatje (1) met een voor mij dubieuze functie. Het busje wat onder het gaatje zit bevat schroefdraad. Maar past andersom niet in het gaatje van de tank (3) er tegenover. Dan zou de montagearm dus ook aan de linkerkant komen te zitten.

???
full
 
Vergelijk dit plaatje eens met het plaatje dat ik gepost heb. ;) Naar rechts sturen gaar zo ook niet echt makkelijk he. :+

Even de klem die op de demper zit een stukje schuiven dus.
En daarbij, op Tsjapsie's foto zie je de imbusboutjes naar je toe zitten, op die van de TS van je af.

Clampje omdraaien en de goed op z'n plaats schuiven :P

Succes drmee :W
 
Vergelijk dit plaatje eens met het plaatje dat ik gepost heb. ;) Naar rechts sturen gaar zo ook niet echt makkelijk he. :+

Even de klem die op de demper zit een stukje schuiven dus.

Op de foto was de boel nog niet vastgezet. Ook als de klem opschuif en aan beide kanten evenveel demperstang overhou, raakt ie de tank nog.

Hoort het trouwens dat er aan de voet van dat klemmetje een kogeltje zit waardoor de demper wat speling heeft?
 
Laatst bewerkt:
Op de foto was de boel nog niet vastgezet. Ook als de klem opschuif en aan beide kanten evenveel demperstang overhou, raakt ie de tank nog.

Hoort het trouwens dat er aan de voet van dat klemmetje een kogeltje zit waardoor de demper wat speling heeft?
Volgens mij zit het 'm echt in dat je het clampje de verkeerde kant op hebt wijzen... :X

Kijk s goed naar allebei de fotos ;)
 
http://www.twobros.com/Perf_Products/Steering_Damper/Matris_Damper_Installation.htm


Please note that some dampers feature an offset bracket (ex. CBR954RR) that clamps around the damper body. If this bracket is installed backward the damper will not fit properly. Simply turn this bracket around to install properly.


zo te zien heb je het verkeerde 'bracket'
 
Laatst bewerkt:
http://www.twobros.com/Perf_Products/Steering_Damper/Matris_Damper_Installation.htm


Please note that some dampers feature an offset bracket (ex. CBR954RR) that clamps around the damper body. If this bracket is installed backward the damper will not fit properly. Simply turn this bracket around to install properly.


zo te zien heb je het verkeerde 'bracket'
Hij moet zoals al gezegd de bracket waarschijnlijk andersom monteren. ;)

Edit:
Ik lees in die link ook iets over boren en pennetjes om de bevestiging op z'n plaats te houden. Daar zal het gaatje wel voor zijn.
 
Laatst bewerkt:
Hij moet zoals al gezegd de bracket waarschijnlijk andersom monteren. ;)

Edit:
Ik lees in die link ook iets over boren en pennetjes om de bevestiging op z'n plaats te houden. Daar zal het gaatje wel voor zijn.


beugeltje (T) heb ik hier ook liggen, omdraaien gaat niet helpen, voor de 954 is een offsetbeugel nodig (R).

full


kijk maar op de site van twobros, daar staat bij 6 het juiste offset beugeltje.
 
Laatst bewerkt:
beugeltje (T) heb ik hier ook liggen, omdraaien gaat niet helpen, voor de 954 is een offsetbeugel nodig (R).

[afbeelding]

kijk maar op de site van twobros, daar staat bij 6 het juiste offset beugeltje.

Wordt geen wijs uit die site. Staan nu alleen scotts stuurdempers op. Kun je daar ook bestellen? Of beter via een dealer in nederland?

In elke geval erg bedankt voor de hulp. Was hier zelf echt niet achter gekomen.

Wel klote da'k nu weer achter zo'n beugel aan moet, maar goed.
 
Laatst bewerkt:
Je moet die zwarte beugel omdraaien dus ipv rechts naar links komt dat gaatje ook overeen...dus de demper draai je ook anderom...dan moet het goed zijn enne wel ff die demper in het midden uitlijnen anders kan je straks niet meer naar rechts sturen...

als je meer info wilt pm ff
 
Zwarte beugel omdraaien helpt denk ik niet, maar zal 't 's proberen.

Heb van Matris zelf een montagehandleiding opgestuurd gekregen en ik zie dat de verkoper waarvan ik de demper heb, meerdere onderdelen niet mee heeft gestuurd.
In die bijlage is overigens geen sprake van een offsetbeugeltje...vreemd!

Ik mis het rubberen ringetje wat onder het beugeltje hoort. Daarom zit er nu zoveel speling op. Verder heeft ie het pinnetje waarmee je de montagebeugel rond de stuurpen vast zet niet meegeleverd (daarvoor moest je idd dat gaatje boren) en hoort er nog een moet bij die de originele stuurpenmoet vervangt.

:/

Heb al contact met 'm gehad en denk dat ik de hele zooi maar weer terugstuur. Hij had nog een 2e demper liggen dus wie weet is dat wat.

Hou jullie op de hoogte en nogmaals bedankt voor de tips!
 
Laatst bewerkt:
moet wel verkeerd zijn heb de zelfde demper gehad en had geen probleem met motage,alleen
moet je wel uit kijken je heb niet veel ruimte bij de tank,maar dat kun je zo bijstellen.
die van mij is naar die jef gegaan in hapert,heb een ohlins terug genomen bij hem voor mijn mille
maar is ook in 2 x gegaan en uit eindelijk nog fout heb nu een zx10 demper hoefde alleen buisjes te draaien,dat is het nadeel van opsturen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan