Montage motorbanden Honda CBF 500

BroemBoer

Honda CBF500A
5 apr 2021
115
97
Beste forumleden,

Volgende week hoop ik mijn rijbewijs te behalen en eindelijk te kunnen gaan rijden!

Mijn motor staat al klaar (Honda CBF 500 ABS). Hier zitten echter nog wat oudere bandjes onder, die ik graag zou vervangen.
Nu ben ik van plan om binnenkort nieuwe banden te bestellen bij Oponeo of een vergelijkbare aanbieder. Ik heb echter niet zelf de kennis en de machines om de banden te wisselen of om de wielen te demonteren.

Heeft iemand tips waar ik mijn banden (zo op de motor, zonder aanlevering losse wielen, dat zie ik zo de eerste keer nog niet zo zitten) kan laten monteren?
Of heeft toevallig iemand op het forum een bandenmontage-apparaat? Ik woon in Zuid-Holland-Zuid, maar een stukje rijden is uiteraard nooit weg! Een vergoeding hiervoor is uiteraard geen punt.

Alvast bedankt voor je eventuele reactie 😉

- Broemboer
 
Je doet moeilijk, maak een afspraak bij een motorzaak en koop daar je banden .
jij koffie drinken , daarna weer rijden .
kost wel iets meer.
voordeel banden worden deskundig gemonteerd ,uitgebalanceerd en je heb gerante.
 
Je doet moeilijk, maak een afspraak bij een motorzaak en koop daar je banden .
jij koffie drinken , daarna weer rijden .
kost wel iets meer.
voordeel banden worden deskundig gemonteerd ,uitgebalanceerd en je heb gerante.
Dit, voor die paar euro wil je geen gezeik of moeten leuren.
In Zuid Holland vind ik de motorbandenzaak in Alpen een aanrader, maar dat ligt er even aan waar je woont
 
Op Openoe heb je de mogelijkheid een montagepunt in jouw buurt te zoeken. Niet altijd heel goedkoop maar goed te doen. Anders wordt dit een dure les, dan zal je met hangende pootjes naar de motorboer moeten en vragen of ze alsjeblieft jouw internet banden willen monteren.
 
Ik begrijp de reacties deels wel hoor. Ik heb recent een prijs opgevraagd bij een grote bandenzaak hier in de buurt. Een setje Metzelers kostte daar ruim €130 meer dan wanneer ik ze zelf bestel. Wel incl. montage (op losse wielen)

Ik vind het écht niet erg om bij een goede zaak een paar tientjes meer te betalen, maar €130 vind ik wel een erg groot verschil.. vandaar mijn vraag even.

Ik ga eens contact opnemen met de door @RG-gamma genoemde zaak. Bedankt!
 
Beste forumleden,

Volgende week hoop ik mijn rijbewijs te behalen en eindelijk te kunnen gaan rijden!

Mijn motor staat al klaar (Honda CBF 500 ABS). Hier zitten echter nog wat oudere bandjes onder, die ik graag zou vervangen.
Nu ben ik van plan om binnenkort nieuwe banden te bestellen bij Oponeo of een vergelijkbare aanbieder. Ik heb echter niet zelf de kennis en de machines om de banden te wisselen of om de wielen te demonteren.

Heeft iemand tips waar ik mijn banden (zo op de motor, zonder aanlevering losse wielen, dat zie ik zo de eerste keer nog niet zo zitten) kan laten monteren?
Of heeft toevallig iemand op het forum een bandenmontage-apparaat? Ik woon in Zuid-Holland-Zuid, maar een stukje rijden is uiteraard nooit weg! Een vergoeding hiervoor is uiteraard geen punt.

Alvast bedankt voor je eventuele reactie 😉

- Broemboer


De volgende keer dat je banden nodig hebt wordt het ook de eerste keer ;)

Succes volgende week :t
 
De volgende keer dat je banden nodig hebt wordt het ook de eerste keer ;)

Succes volgende week :t
Da's ook zeker waar! Maar ik denk dat de kennis en zelfverzekerdheid wel groeien naar mate ik de motor langer heb en meer (rij-) ervaring heb 😋

Bedankt, ik zal volgende week de uitkomst zeker melden in het lestopic.
 
@Roy "R"acing doet dat geloof ik, maar da's een beetje uit de buurt, heb je wel een lekkere rit te pakken
Klopt!
De 2 nieuwe banden om je middel en als een Michelin mannetje knallen naar de Achterhoek :+
Het zal niet de eerste zijn.
Om het nieuwsuur eventueel te vermijden, laat ze dan gewoon afleveren bij de betreffende persoon :+
En ook dat kan idd.


Maar is vanuit Z-Holland wel een behoorlijk stukje rijden maar het kán iig wel! In het weekend (zat-zon) kan ik meestal wel ff tijd maken.
 
Nou Broemboer, alles geregeld.

Bestellen die bandjes, ff slagen voor je rijbewies ( Achterhoeks ) en Roy schijnt een aardige gast te zijn. Heeft zelfs een motor in de woonkamer aan de muur hangen :)
 
Alphen a/d Rijn zit een klein zaakje wat oa ook banden doet. Effe afspreken wat je eronder wilt, en een date plannen.
En oh ja, motoronderhoud kost geld. Wen er maar aan ;)
 
In Bleiswijk zitten er ook twee. Je komt met de motor aanrijden, even later rijd je met nieuwe banden weg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan