montage tailpack

>>>Berry<<<

MF veteraan
7 jul 2005
2.314
306
Hallo,

Afgelopen zaterdag heb ik een Oxford deluxe tailpack gekocht, nu heb ik een vraag over het monteren er van...... O-)

Het is de bedoeling dat je eerst je duo zadel eraf haalt (heb trouwens een 1000RR '06) en dan om je duo klitteband doet die aan de tas vast zit. Dan monteer je de zadel+tas en dan ga je verder met vast zetten.

Nu is het zo dat het klitteband bij mij te kort is, en dus geen nut meer heeft (zit niet vast).
Doe ik nu iets verkeerd en moet je het op een bepaalde manier doen of is mijn duo te smal (waardoor er op dat punt geen klitteband meer op de band zit :? )

Aan de tas zitten trouwens ook aan beide zijkanten van die flappen met 'D' ringen, volgends de instructie horen die los te hangen. Maar als ik die nu eens aanelkaar maak en dat dan onder de duo door doe, iemand hier ervaring mee??

Ik hoop dat ik mijn 'probleem' een beetje duidelijk gemaakt heb en dat iemand een oplossing weet.
 
ik snap er niets van, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik geen idee heb waar het over gaat.
mss brengen foto's een uitkomst!?
 
Het klittenband dat onder je buddy doorgaat is voornamelijk voor de veiligheid. Misschien kan je ze aan elkaar vast knopen ipv klitten? De tas zit pas echt goed vast door die spinnen goed vast te zetten aan de flappen. Ik zal die flappen dan ook niet onder je buddy gaan frotten, zit ie denk ik niet steviger door.
 
ik deed em vastsjorren met een kleine spin aan die D-haken naar de voetsteunen en het bagagerek achterop.
als je alleen het dunne verstelbare riempje gebruikt draait ie om en komt ie onder de kont te hangen.
op mijn motor heb ik wel de duozit verwijderd.
zit ie toch iets strakker .
 
Laatst bewerkt:
mss brengen foto's een uitkomst!?

Dat is wel een oplossing idd (om het probleem duidelijk te maken). Zal snel eens een paar plaatsen.

Het klittenband dat onder je buddy doorgaat is voornamelijk voor de veiligheid. Misschien kan je ze aan elkaar vast knopen ipv klitten? De tas zit pas echt goed vast door die spinnen goed vast te zetten aan de flappen. Ik zal die flappen dan ook niet onder je buddy gaan frotten, zit ie denk ik niet steviger door.

Moet idd een oplossing vinden dan voor het klitteband, misschien idd knopen...
En dus de flappen wel gebruiken. Zal wel eens een beetje gaan experimenteren.


ik deed em vastsjorren met een kleine spin aan die D-haken naar de voetsteunen en het bagagerek achterop.
als je alleen het dunne verstelbare riempje gebruikt draait ie om en komt ie onder de kont te hangen.
op mijn motor heb ik wel de duozit verwijderd.
zit ie toch iets strakker .

Dus jij maakt gebruik van extra spinnen (niet degene die zijn bijgeleverd?)
 
Laatst bewerkt:
ik had nog 4 extra spanspinnen liggen.
heb de tailpack 5 dagen achterop gehad in Frankrijk , is altijd goed gegaan .
 
mss brengen foto's een uitkomst!?

Wat foto's:

p1060577.jpg


p1060579.jpg


p1060580.jpg


Op de laatste foto is mijn duo seat ook te zien. Het is dus de bedoeling dat het klitteband erom heen gaat. Zoals in het rode rondje te zien is is er nog maar een klein beetje klitteband beschikbaar. Het geheel moet eigenlijk nog strakker worden getrokken om vast te zitten maar dan heb ik geen klitteband meer.....

Met bovenstaand 'probleempje' zit ik dus :(
 
aan de hand van de laatste foto ziet het eruit alsof het helemaal onder de tail door moet.
en de spinnen gewoon vasthaken aan de haakjes onder de tail.

maar das mijn inzicht.

(wel handig zoiets, wist niet van het bestaan af :) )
 
aan de hand van de laatste foto ziet het eruit alsof het helemaal onder de tail door moet.

(wel handig zoiets, wist niet van het bestaan af :) )

Helemaal onder de tail door gaat bij mij niet lukken. Daar zit m'n uitlaat.... Volgens de beschrijving moet ie echt alleen onder de duoseat en daarna de seat weer bevestigen.

Maar idd, anders gooi ik er wel gewoon een knoop in :+
 
Misschien stom, maar andersom vastmaken... eerst de klitteband over het zadel naar de andere kant en dan onder je buddy seat doen??
 
Ben al tijdje opzoek naar zoiets, welk merk is dat, en wat mag dat kosten?

Ik heb zelf toevallig dit weekend mijn Kriega tailpack binnen gehad. Ik heb de US-20 met extra US-10 gekocht.
Deze zitten ook onder je buddy vast, maar hebben niet van die spinnen die je ergens onmogelijk vast moet haken. Deze zitten vast dmv twee bandjes waar de US-20/10 aan vast kan maken. Die blijft dus zitten als je de tas verwijderd. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar het lijkt me bij deze dat je alles los moet maken om de tas te verwijderen.

Misschien is het ook iets voor je. Ik heb trouwens ook gelijk de tank-adapter dinges erbij om ze als tankpack te gebruiken.

www.kriega.com
 
Laatst bewerkt:
Misschien stom, maar andersom vastmaken... eerst de klitteband over het zadel naar de andere kant en dan onder je buddy seat doen??

Niet stom hoor, bedankt voor het meedenken :)

Maar op die manier die je aangaf zijn de banden met klitteband te kort....

Heb het even geprobeerd zonder het klitteband maar dat werkt ook prima, het zit dan allemaal muur vast. Dat klitteband is denk ik echt het laatste redmiddel mocht de rest allemaal los laten. En dat zie ik eigenlijk niet gebeuren.

Maar misschien dat ik voor de zekerheid wat extra klitteband aan de banden naai zodat ik het kan gebruiken zoals de de bedoeling is.
 
Die blijft dus zitten als je de tas verwijderd. Ik kan het niet helemaal goed zien, maar het lijkt me bij deze dat je alles los moet maken om de tas te verwijderen.

Het klopt idd dat alles los moet om de tas te verwijderen. Maar dat duurt misschien 20sec.
En dat was mijn bedoeling ook, ik zocht een tas waarbij alles in 1 keer eraf kon en niet 1 waarbij je de tas verwijderd en dan nog een gedeelte op de motor achter blijft.
 
Het klopt idd dat alles los moet om de tas te verwijderen. Maar dat duurt misschien 20sec.
En dat was mijn bedoeling ook, ik zocht een tas waarbij alles in 1 keer eraf kon en niet 1 waarbij je de tas verwijderd en dan nog een gedeelte op de motor achter blijft.

Naja, ik moet zeggen dat ik vooral vanuit mijn eigen situatie redeneerde. Die twee bandjes van de Kriega kan ik laten zitten, omdat ik een kontje over m'n buddy heb. Dus IK kan ze daar onder laten zitten. Maar als je dat niet hebt of ergens bent waar je ze niet wil laten zitten, dan moet je je zadel lichten en ze wegpakken. Ook zo gebeurd.

De eigenlijke reden om voor de Kriega te gaan, is omdat ik geen mogelijkheid heb om haken oid te gebruiken. Een K1 heeft van die kastjes aan de zijkant en die kunnen niet los. En ik zie het niet zittten om daar overheen banden te spannen.

Ik zit me suf te staren op je laatste foto (met buddy). Ik kan het helaas niet goed zien, maar is binnen het cirkeltje het enige deel wat houd. Er zit toch links en rechts ook nog wat band?
En klitten die bandjes ook aan zichzelf of alleen aan elkaar? Ik denk namelijk eerder dat ze bedoelt zijn om links en rechts apart te bevestigen aan het frame oid. Misschien om te voorkomen dat je bij het bevestigen van de haken de tailpack naar één kant trekt.

Ik kan me niet voorstellen dat ze als beveiliging bedoeld zijn. Als de haken het begeven, dan redt dat beetje klittenband het nooit.
 
ik heb hem nu ook!
en het klitteband past bij mij wel :Y
dus daar heb je niks aan

alleen weer ik al die spinnen aan vast moet maken? :?
als ik hem een beetje vast ehb ziet het er niet uit..
ik heb niet genoeg haken en ogen om het vast te zetten '(
 
Ik heb ook een oxford tailpack.

Dat klitteband zorgt ervoor dat het tailpack niet kan schuiven. Op het Duozadel van mijn appie blijft hij wel goed zitten. Ik denk dat jou zadeltje te dun is.

Als je het monteert met spinnen aan de voetsteunen van de bijrijder en in mijn geval onder de tail, dan blijft het geheel zelfs bij 200+ nog zitten.

ELF76
 
Heb zo'n ding ook en bij mijn ex-fiets (blade 01) ging het klittenband idd onder de buddyseat, ook niet heel erg strak. Die spinhaken zorgen ervoor dat het niet verschuift, ook niet bij 250+km/h. *O*
 
Laatst bewerkt:
Heb zo'n ding ook en bij mijn ex-fiets (blade 01) ging het klittenband idd onder de buddyseat, ook niet heel erg strak. Die spinhaken zorgen ervoor dat het niet verschuift, ook niet bij 250+km/h. *O*

Zo snel, dat ga ik niet redden vanweg twee beperkende factoren:

1 Het is een naked
2 De stroomlijn van mijn postuur is vergelijkbaar met een bijlmerflat.

Maar 250+ is hard zat.

ELF76
 
Terug
Bovenaan Onderaan