Monteren Chainguard

Dinky Toy

MF veteraan
2 nov 2001
6.094
1
Ik ben bezig een chainguard te maken van 4-5 mm dik aluminium, nu zit ik me te bedenken hoe te monteren aan de achterbrug..

Ik heb er verschillende gezien die hem met tie-wraps hebben vastgezet...maar ik zat zelf te denken om 2 gaten te boren in m'n achterbrug M6 tappen en met een boutje vastzetten...

Maar vroeg me af of dit werkelijk de sterkte van de achterbrug aantast, het zijn maar twee gaatjes van 5,5 mm (in die richting)...

Hoe doet de rest van de mensen dat hier...? vroeg ik me af

bedoel zo'n ding.
KettingGuard.jpg
 
[circuitgebruik] Volgens mij om als je op je plaat gaat dat niet een ledemaat tussen ketting en tandwiel kan worden gegrepen...

ook handig voor de onhandige kettingsmeerders onder ons :+
 
ik begrijp dat de meeste racers idd gewoon een gaatje boren...

en idd de constructie verslapt minimaal...maargoed d'r zitten hier en daar ook gaatjes in om het 1 en ander te bevestigen...

moet nu alleen nog ff kijken of ik ga popnagelen of draad tap...
 
Ik ben bezig een chainguard te maken van 4-5 mm dik aluminium, nu zit ik me te bedenken hoe te monteren aan de achterbrug..

Ik heb er verschillende gezien die hem met tie-wraps hebben vastgezet...maar ik zat zelf te denken om 2 gaten te boren in m'n achterbrug M6 tappen en met een boutje vastzetten...

Maar vroeg me af of dit werkelijk de sterkte van de achterbrug aantast, het zijn maar twee gaatjes van 5,5 mm (in die richting)...

Hoe doet de rest van de mensen dat hier...? vroeg ik me af

bedoel zo'n ding.
http://213.159.9.206/gfx/KettingGuard.jpg ((Afbeelding))

ik zou het gaatje maar 5 mm maken. 5,5 is net iets te groot voor in aluminium.
 
Je verslapt toch de constructie een beetje?

een beetje maar vermoed dat zoiets te verwaarlozen is. heb namelijk zelf in de honda een nico bakker achterbrug waar enkel voor de bevestiging van de kettinggeleider al 3 gaten in geboord zijn, neem zomaar aan dat die jongens wel ongeveer weten waar ze mee bezig zijn :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan