Monteren Gpt Laptimer

Heavyr

MF veteraan
17 dec 2004
1.766
3
Limmen
Hallo

Ik heb een GPT laptimer gekocht. Nu ben ik alleen benieuwd hoe ik deze het best kan monteren. Er zit namelijk een er korte draad aan de laptimer en de infraroon zender ong. 30 cm. Ik zag bij de meeste dat ze de zender achterop de kont van hun motor hadden gemonteerd. Dat leek mij ook de meest gunstige plaats maar dat red ik met de draad die er nu aan zit niet. Iemand ervaring hiermee? Hoort de draad zo kort te zijn of? Ik hoor het graag.

Grtz Rob
 
Hallo

Ik heb een GPT laptimer gekocht. Nu ben ik alleen benieuwd hoe ik deze het best kan monteren. Er zit namelijk een er korte draad aan de laptimer en de infraroon zender ong. 30 cm. Ik zag bij de meeste dat ze de zender achterop de kont van hun motor hadden gemonteerd. Dat leek mij ook de meest gunstige plaats maar dat red ik met de draad die er nu aan zit niet. Iemand ervaring hiermee? Hoort de draad zo kort te zijn of? Ik hoor het graag.

Grtz Rob



Bij mij zit de laptimer met klitteband op een gedeelte van de toerenteller en de zender zit op de airintake aan de zijkant, meestal rechts.
Ik heb er ook maar een beetje draad tussen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ok ik had zelf ook al zitten kijken en dacht eerst aan de tank maar daar zit je met je armen regelmatig voor en de airintakes bewegen nogal. Want hoe naukeurig moet de zender zijn afgesteld neem aan dat het niet op de mm komt.

grtz Rob
 
Hallo

Ik heb een GPT laptimer gekocht. Nu ben ik alleen benieuwd hoe ik deze het best kan monteren. Er zit namelijk een er korte draad aan de laptimer en de infraroon zender ong. 30 cm. Ik zag bij de meeste dat ze de zender achterop de kont van hun motor hadden gemonteerd. Dat leek mij ook de meest gunstige plaats maar dat red ik met de draad die er nu aan zit niet. Iemand ervaring hiermee? Hoort de draad zo kort te zijn of? Ik hoor het graag.

Grtz Rob

Ken geen rijder die de zender achterop de kont van de motor heeft zitten :? Ik denk dat je dan de transponder ziet. De zender aan de rechterkant op de airintake of op de kuip zover mogelijk naar voren.
 
Ja denk dat het dan wat anders is. Vond het zelf wel een logisch plek. Maar beweegt de airintake niet te veel?
 
Nee das waar. Maar dacht voor de naukeurigheid die nodig is om de zender op het baken te richten. Weet niet hoeveel marge daarin zit.
 
Nee das waar. Maar dacht voor de naukeurigheid die nodig is om de zender op het baken te richten. Weet niet hoeveel marge daarin zit.


Zolang er maar niets tussen de zender en het baken zit, en de zender naar de buitenkant gericht is, gaat het wel goed.
 
ik heb hem zo zitten,en de ontvanger rechts of links op de luchtbuis
full
 
He WCC ik was juist benieuwd hoe je de zender op de motor had gemonteerd de laptimer zelf monteer ik op mijn kroonplaat.

Grtz Rob
 
He WCC ik was juist benieuwd hoe je de zender op de motor had gemonteerd de laptimer zelf monteer ik op mijn kroonplaat.

Grtz Rob

Hoi Rob,

Khep mijn ontvanger ook op de airintake gemonteerd zitten, gewoon met dubbelzijdig Pattex-tape, en hij al 3 circuitdagen goed blijven zitten (en ontvangt prima) ;)
 
Zo oma weer even gezien :+

Een oud topic, ik weet het, maar ik heb ook een GPT Timer gekocht.

Ik heb op internet gelezen dat sommige bakens met infrarood werken, maar doet de GPT dit ook? Ik lees in dit topic dat de ontvanger achter een stuk kuip mag zitten. Infrarood lijkt me dan niet te werken.

Ik neem aan dat het baken een radiografisch signaal uit zend?

En werkt een GPT ontvanger ook met andere merken bakens?
 
Volgens mij moet je de ontvanger zo ver mogelijk naar voren plaatsen in je kuip en werkt het gewoon prima.
Wat ik zelf heb gezien is dat meeste de ontvanger ergens in de kuip hebben.
 
Zo oma weer even gezien :+

Een oud topic, ik weet het, maar ik heb ook een GPT Timer gekocht.

Ik heb op internet gelezen dat sommige bakens met infrarood werken, maar doet de GPT dit ook? Ik lees in dit topic dat de ontvanger achter een stuk kuip mag zitten. Infrarood lijkt me dan niet te werken.

Ik neem aan dat het baken een radiografisch signaal uit zend?

En werkt een GPT ontvanger ook met andere merken bakens?
Je ontvanger moet vrij zijn van obstakels.........dat betekend ook geen kuipdelen.
De ontvanger moet het signaal van het baken vrij kunnen ontvangen en ook gericht zijn aan de zijkant.

GPT heeft een eigen baken en wordt niet herkend door bijv. AIM Mychron.........andersom durf ik niet te zeggen, maar verwacht ik eerlijk gezegd ook niet.

Waar je de ontvanger plaatst, is afhankelijk van de lengte van de draad naar de Timer.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij moet je de ontvanger zo ver mogelijk naar voren plaatsen in je kuip en werkt het gewoon prima.
Wat ik zelf heb gezien is dat meeste de ontvanger ergens in de kuip hebben.
We hebben het over een laptimer, jij bent denk ik in de war met een Transponder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan