Monteren ogen aanhanger

lucky_luuc

MF'er
27 aug 2007
104
0
vlakbij Arnhem
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een aanhanger aan het ombouwen voor mijn circuitmotor.
Nu loop ik tegen het volgende aan; ik moet een aantal ogen bevestigen om de motor vast te kunnen zetten en vraag me af hoe andere dit hebben gedaan. Ik ben meestal van het iets te grondig aanpakken en had nu dus ook bedacht om stalen platen tussen kokers te lassen zodat de ogen niet alleen aan de betonplex plaats vastzitten maar ook daadwerkelijk aan het chassis van de aanhanger. Of is alleen door de betonplex plaat voldoende met voldoende grote platen aan de boven en onderzijde?
 
Die van mij zitten aan het frame vast..

Bij vrachtwagens zitten ze *bijna* altijd aan het chassis..

Zodra je de ogen écht nodig hebt, wil je elk beetje sterkte hebben wat er beschikbaar is..

Ik zou ze aan het frame vast willen maken en "door" de betonplex heen.
 
Ligt onder andere aan de dikte van de betonplex? Andere vraag is of je de motor met spanbanden of met touw vast gaat zetten. In het geval van spanbanden denk ik dat je het hout stuk trekt op de lange termijn. Daarbij kan het hout tijdens het rijden scheuren en dan komt je motor tijdens de rit los te staan. Met touw komt er toch iets minder spanning op de haken te staan.
 
Goedemiddag,

Ik ben bezig met een aanhanger aan het ombouwen voor mijn circuitmotor.
Nu loop ik tegen het volgende aan; ik moet een aantal ogen bevestigen om de motor vast te kunnen zetten en vraag me af hoe andere dit hebben gedaan. Ik ben meestal van het iets te grondig aanpakken en had nu dus ook bedacht om stalen platen tussen kokers te lassen zodat de ogen niet alleen aan de betonplex plaats vastzitten maar ook daadwerkelijk aan het chassis van de aanhanger. Of is alleen door de betonplex plaat voldoende met voldoende grote platen aan de boven en onderzijde?

Bij mijn kar heb ik de ogen (en de voorwielklem) aan het frame gemonteerd. De vorige voorwielklem zat alleen vast aan de bodemplaat (15mm betonplex) daar zag je de plaat wel wat bewegen als je de motor in of uit de klem wilde rijden.
 
Misschien een combi maken van zoiets.
Een U-bout om de koker
strop-u-bout-120-53.jpg


en daarop een strop op een plaat
CBNC1751.JPG


Zit mooi vast aan de koker van het chassis.
 
Laatst bewerkt:
Iedereen bedankt voor het antwoorden. 😁 Toch blij dat ik na deze reacties heb besloten om alles aan het chassis te maken.
Heb wat platen gelast op het chassis zodat de ogen goed bevestigd kunnen worden en alles goed vast zit! 👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan