Monteren radial rempomp

CrashHouse

Die hard MF'er
22 feb 2003
312
0
Nederland
Wie o wie heeft ervaring met het vervangen van de rempomp voor een radiale versie? Ik heb nu een gewone, maar overweeg een radiale om de voorpartij van mijn RR af te maken. Het bevestigingspunt is zo te zien echter anders. Ik heb al rvs remleidingen, maar moet ik die vervangen of zijn er andere mogelijkheden?

dat bevestigingspunt is helemaal niet anders, bij een radiale pomp zit er gewoon een oliedrukcontact mee op de banjobout.
maar de banjoaansluiting is gewoon hetzefde.
normaal kan je de pomp dus gewoon vervangen.

92388

Als ik goed kijk zie ik dat ie aan de onderkant zit in plaats van aan de zijkant. Hierdoor maken de leidingen toch ook een andere bocht?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het CrashHouse meer gaat om het draaien van de aansluiting van de leiding. Als je die roteert, sloop je vaak de leiding (gelijk of op den duur). Alles wat je op spanning monteert is uiteindelijk een zwak punt. Schneider Cycles heeft overigens leidingen waarvan je de aansluitingen kunt draaien.

Ik heb inmiddels twee radiaaltje gemonteerd op mijn kwak, eerst een Spiegler 16 mm, nu een Brembo 19 mm radiaal kees.

Een aantal zaken waar je op moet letten;

-Je contact van je remlicht komt te vervallen. je zal een speciale banjobout met drukschakelaar moeten kopen wil je remlicht behouden (verkrijgbaar bij o.a. Hop Motorsport)
-16 mm voor een 8 zuiger combinatie is grandioos!! Een betere vertraging krijg je niet. Je knijpt de hendel wel best ver door, maar dan staat de zaak ook stil ook. Heb je een 12 zuiger remtangcombinatie op je kwak, dan zou ik gaan voor de 19 mm (ivm met de hoeveelheid remolie die je moet verplaatsen).
-je leidingen maken idd een andere bocht en in combinatie met je gashendel unit komt dit niet mooi uit. Ik heb zo een stukje van mijn clipon dragers moeten slijpen (afvlakken) anders pastte de rempomp er echt niet op. Daarnaast moet je leiding lang genoeg zijn (en uiteraard met stalen mantel), andres heb zo'n pomp nog geen zin O-) )

Kom anders eens kijken hoe het bij mij zit.
Den Bosch....

Suc6

Ow, en niet vergeten; een borgdraad door het oog van de bevestigings-spie halen en borgen!!!!!

Het zal namelijk de eerste keer niet zijn dat die spie-bout er uit flikkert :X
(bovenste foto, links van de stelschroef)

Weg remhendel :+

En da wil je niet :P

Heb ook radiale brembo rempomp laten monteren op mijn R1.
Ben echter niet zo tevreden (met de montage). :? De unit met noodstopschakelaar, lichtschakelaar en startknop zitten niet meer naast de gashendel. Daar zit de
brembo rempomp nu.

Heeft iemand ervaring met een radiale rempomp op een R1, en heeft iemand ook de speciale banjobout met drukschakelaar voor de remlichten gemonteerd?

Alvast :} voor het antwoord.

full

Maha,

Ik heb zelf net een 19x20 pomp gemonteerd.Na wat schuifwerk (maar zeker zonder splijpwerk) paste alles net perfect.Het electrisch doosje van starter en noodstop heb ik wel volledig tegen mijn gashendel geplaatst, hiervoor moet je de plastiekecentreerpen wel wegsnijden uit het doosje (deze zit als het ware in een gatje in de clipon), bij mij gaf het geen problemen:het doosje zit lekker stevig op zijn plaats. En voor mij een 'nette' opstelling :)

Zelf zit ik alleen maar op cirsuit met deze fiets, dus een remlicht heb ik niet echt nodig *D ,maar zo'n bouten zijn appart verkrijgbaar.Zeg wel duidelijk dat het om een Brembo pomp gaat, deze hebben een fijnere spoed (M10x1) dan de 'Japanners'. In mijn opstelling zal het wel een 'nipte' bedoeling worden om zo'n bout te monteren, daar deze nog langer is en dan wel echt dicht tegen het rechter vorkbeen zal komen.

full

Maha,

Nog iets dat ik nu pas opmerk. Volgens mij staat jouw rempomp en dus remhendel veel te ver naar rechts. Als je remt met bv. wijs-en middelvinder dan komen deze toch niet op dat 'vlakke' gedeelte van de remhendel?
En waar is het originele remreservoir naartoe? Of was dit al zo met de originele rempomp?

In België zouden we van die garagist zeggen: 'Wat een 'foefelaar' *D

hij kan hem nog iets opschuiven, want hoe verder naar binnen, de te meer kracht kan je zetten met de vingers (hefboomprincipe)

Ik rem hem nu met twee vingers eenvoudig op het voorwiel, zelfs bij 140 km /h + :P :P

Maha,

Nog iets dat ik nu pas opmerk. Volgens mij staat jouw rempomp en dus remhendel veel te ver naar rechts. Als je remt met bv. wijs-en middelvinder dan komen deze toch niet op dat 'vlakke' gedeelte van de remhendel?
En waar is het originele remreservoir naartoe? Of was dit al zo met de originele rempomp?

In België zouden we van die garagist zeggen: 'Wat een 'foefelaar' *D

He Joekke,

Bedankt voor je antwoorden.

Er zat een nieuw (veel kleiner) remvloeistof reservoir bij. Hiervoor een speciaal
een aluminium beugeltje voor gemaakt. Zit wel op de zelfde plaats als originele.
De banjobout met drukschakelaar zit er inmiddels op en werkt perfekt.

Ter illustratie ff een piccie van positie van mijn hand:

full

Ga in ieder geval nog proberen om de schakelaar unit en rempomp nog om te wisselen.

Wij noemen die monteur gewoon een hobbiest O-)

He Joekke,

Bedankt voor je antwoorden.

Er zat een nieuw (veel kleiner) remvloeistof reservoir bij. Hiervoor een speciaal
een aluminium beugeltje voor gemaakt. Zit wel op de zelfde plaats als originele.
De banjobout met drukschakelaar zit er inmiddels op en werkt perfekt.

Ter illustratie ff een piccie van positie van mijn hand:

(Afbeelding)

Ga in ieder geval nog proberen om de schakelaar unit en rempomp nog om te wisselen.

Wij noemen die monteur gewoon een hobbiest O-)

Graag gedaan, maar zoals je zelf al zei best alles 'omwisselen', heeft alleen maar voordelen:
1) belangrijkste vind ik dan nog dat noodschakelaar binnen 'duimbereik' is.Die positie van jou is echt 'levensgevaarlijk'. (Wat nog gevaarlijker is, in onze Club M.E.T. competitie (Belgische Endurance) heb ik sommige jongens gezien die deze noodstop aftapen zodat bij een eventuele highsider deze niet perongeluk bediend zou kunnen worden, ... :?
2) remhendel komt meer naar binnen: is dan beter 'beschermd' is bij eventuele val en betere vingerpositie

Vergeet je wel niet het scharnierpuntje te borgen? (Zoals reeds eerder gezegd op deze topice).Moest ooit het bevestigingsplaatje onderaan loskomen, dan valt dit asje er niet uit als het begord is, moest je echter geen borging hebben ... ai ai ai ai ai 'Ni goe bezig' zouden de belgen zeggen *D

Terug
Bovenaan Onderaan