Monteren stuurdemper R1 2001???

11 okt 2002
193
0
maastricht
Kan iemand mij helpen met het volgende probleem?
Ik heb op internet een WP stuurdemper gekocht voor weinig geld, maar nu is het ding niet compleet er ontbreekt een klem waarmee hij aan de vorkpoot word gemonteerd, de demper word onder de kilometerteller gemonteerd dus niet langs het frame of op de kroonplaat.
Mijn vraag nu, kan iemand mij uitleggen hoe ik deze stuurdemper op mijn motor moet monteren of heeft iemand een montage beschrijving van deze stuurdemper (foto kan ook goed helpen).
Ik heb een foto van de stuurdemper, misschien missen er nog meer onderdelen en kan ik hem daarom niet monteren.
Ben benieuwd naar jullie reakties.
full

Ik hem een maand geleden ook een WP cockpit stuurdemper gemonteerd op mijn 98´er R1.

Als de onderdelen op de foto alles is wat je hebt dan mis je volgende:

a) 1x klem voor montage vorkpoot
Het oog aan het uiteinde van de zuigerstang wordt aan deze klem bevestigd

b) 1x steun voor montage aan balhoofdframe. Het steuntje komt langs het frame te zitten waaraan de cockpitunit bevestigd is dmv 2 schroeven in het balhoofdframe.

c) 1x opvulbusje met rubberen keerring
tussen het steuntje (hierboven beschreven) en het oog dat op de klem zit (klem om de stuurdempercylinder) komt een busje te zitten. In dit busje zit een keerring. Deze zorgt ervoor dat de demper "bewegingsruimte" heeft.

Bel WP effe, die onderdelen zijn los te krijgen.

Maar he!!! je hebt wel de sticker er nog bij zitten :P

Laatst bewerkt:
Ik hem een maand geleden ook een WP cockpit stuurdemper gemonteerd op mijn 98´er R1.

Als de onderdelen op de foto alles is wat je hebt dan mis je volgende:

a) 1x klem voor montage vorkpoot
Het oog aan het uiteinde van de zuigerstang wordt aan deze klem bevestigd

b) 1x steun voor montage aan balhoofdframe. Het steuntje komt langs het frame te zitten waaraan de cockpitunit bevestigd is dmv 2 schroeven in het balhoofdframe.

c) 1x opvulbusje met rubberen keerring
tussen het steuntje (hierboven beschreven) en het oog dat op de klem zit (klem om de stuurdempercylinder) komt een busje te zitten. In dit busje zit een keerring. Deze zorgt ervoor dat de demper "bewegingsruimte" heeft.

Bel WP effe, die onderdelen zijn los te krijgen.

Maar he!!! je hebt wel de sticker er nog bij zitten :P

heb je geen foto van jou stuurdemper op je motor??

heb je geen foto van jou stuurdemper op je motor??

Nee heb ik niet.
Verwacht ook niet teveel van het montagevoorschrift van WP zelf. Is klote.
Ze laten 1 foto zien en daar staat practisch de hele motor op. Dan zie je dus nog geen zak. :?

Maar met bovenstaande weet je toch voldoende. Als je de onderdelen eenmaal hebt wijst het zich vanzelf.

Ik heb die beugels nog liggen :+

WP demper nieuw gekocht op mijn 2000 R1.

nu de demper op mijn 04 geplaatst en dat kon zonder de beugels.

Dus die heb ik nou over......

Ik heb die beugels nog liggen :+

WP demper nieuw gekocht op mijn 2000 R1.

nu de demper op mijn 04 geplaatst en dat kon zonder de beugels.

Dus die heb ik nou over......

Dat zou fijn zijn!!ik hoop wel dat het de goede beugels zijn, ik heb op internet een foto opgedoken van het setje wat ik nodig heb, het gaat om de meest linker set.
Als dit de zelfde beugels zijn als die van jou wil ik het graag van je over nemen.
Wat is de kleur van die twee bevestiginen?
full

Inderdaad de beugels zoals links op de foto.

een beugel voor om de vorkpoot en een beugel die wordt bevestigd aan de voorzijde van het frame (bevestiging van je kuipsteun).

Beide zijn goudkleurig.

He Wicked,

Zorg er ook voor dat je het busje (met 0-ring) erbij krijgt dat tussen het kuipsteuntje en de demperklem heen komt te zitten. Heb je die niet, kun je nog niks.

Tip: de stuurdempers zijn leverbaar met verschillende stuuruitslagen. 90mm is standaard voor R1-98-2001. Die 90mm is erg krap bemeten. Oftewel: het kan zijn dat de max. stuuruitslag bepaald wordt door de stuurdemper en niet door de aanslagen tussen kroonplaat en balhoofd.
Op zich geen probleem, maar mocht je ooit een tankslapper krijgen dan is de kans groot dat de keerringen in de stuurdemper naar de klote zijn.

Om bovenstaande te voorkomen heb ik tussen de aanslagen (kroonplaat-balhoord) 2 rubberjes ertussen gezet. Nu wordt de stuuruitslag beperkt door de aanslagen van de motor en niet die van de stuurdemper.
Check het als je de demper eenmaal hebt ingebouwd.

Laatst bewerkt:
He Wicked,

Zorg er ook voor dat je het busje (met 0-ring) erbij krijgt dat tussen het kuipsteuntje en de demperklem heen komt te zitten. Heb je die niet, kun je nog niks.

Tip: de stuurdempers zijn leverbaar met verschillende stuuruitslagen. 90mm is standaard voor R1-98-2001. Die 90mm is erg krap bemeten. Oftewel: het kan zijn dat de max. stuuruitslag bepaald wordt door de stuurdemper en niet door de aanslagen tussen kroonplaat en balhoofd.
Op zich geen probleem, maar mocht je ooit een tankslapper krijgen dan is de kans groot dat de keerringen in de stuurdemper naar de klote zijn.

Om bovenstaande te voorkomen heb ik tussen de aanslagen (kroonplaat-balhoord) 2 rubberjes ertussen gezet. Nu wordt de stuuruitslag beperkt door de aanslagen van de motor en niet die van de stuurdemper.
Check het als je de demper eenmaal hebt ingebouwd.

Tip van Bikefreak klopt. Bij mijn R1 van 2000 had ik ook het probleem dat de stuuruitslag werd bepaald door de demper en niet door de aanslagproppen.
Ik heb dat opgelost door er een klein metalen plaatje tussen te plaatsen aan beide zijden. In feite een zelfde oplossing als van bikefreak.

Dat homemade plaatje heb ik ook nog wel liggen.

Ik mail je wel ff.

Tip van Bikefreak klopt. Bij mijn R1 van 2000 had ik ook het probleem dat de stuuruitslag werd bepaald door de demper en niet door de aanslagproppen.
Ik heb dat opgelost door er een klein metalen plaatje tussen te plaatsen aan beide zijden. In feite een zelfde oplossing als van bikefreak.

Dat homemade plaatje heb ik ook nog wel liggen.

Ik mail je wel ff.

Ik wil graag het setje van je overnemen, zou jij mij even kunnen mailen op
kamielkurris@nutsonline.nl zodat we even een prijs kunnen afspreken, ik neem ook graag je home-made plaatje over wat je hebt gemaak voor de aanslagpunten op het balhoofd.
Zit bij dat bevestigings setje van jou ook alle benodigde bouten??het opvulbusje plus keering heb ik bij de demper gekregen.

laat even zo snel mogelijk iets weten kan ik lekker gaan klussen met monteren :] :]

Terug
Bovenaan Onderaan