Monteren Tapered OTR stuur op XT660X

Bartacus

Rookie
13 sep 2009
3
0
Veenendaal
Goedemorgen allemaal!

ik zal me kort even voorstellen. Mijn naam is Bart en sinds een tijdje heb ik een XT660X waarop rij als wederopstapper.

Ik ben wat dingetjes aan de motorfiets aan het veranderen en ben nu bezig met de montage van een tapered stuur van OTR. Hierbij vallen me 2 dingen op: er zitten geen moeren bij de bouten waar ik de stuurklemmen mee vast kan zetten op de bovenste kroonplaat en in het standaard Yamaha stuur zitten 2 kleine gaatjes waar nokjes in vallen die in de schakelaarbehuizingen zitten. Die moeren kan ik lokaal wel krijgen maar hoe zit het met die gaatjes...? Kan ik die van het oorspronkelijke stuur overnemen in dan in het nieuwe stuur boren of kan ik beter die nokjes uit de behuizingen weghalen?

Iemand een idee? Alvast bedankt voor de reacties!
 
Toevallig heb ik een paar weken geleden het stuur vervangen van mijn ktm.
Nog nooit gedaan, aan begonnen en het viel reuze mee.
Lastigste was de handsvatten er fatsoenlijk op krijgen.

Het stuur zit niet met moertjes vast hoor, het zijn 4 bouten door de kroonplaat.

Die pinnetjes, ja dat is gewoon k.u.t. om fatsoenlijk in het nieuwe stuur te boren.
Vooral als je het stuur nog naar voor of achter wilt kanten. Dan zitten de armaturen niet meer op de goede hoogte.
Ik heb de pinnetjes eruit gevijld/gesneden. Niks aan de hand, het klemt nogsteeds prima.
Mocht dat niet het geval zijn kan je er altijd nog een stukje tape onder doen.

1 tegen 100 dat je het linker handsvat niet zonder schade eraf krijgt.
Koop dus een nieuw setje.

Om ze erop te krijgen: spuit de binnenkant in met WD40. Zit het daarna muurvast.

Succes!
 
Gelukt!

Ik heb inderdaad de nokjes uit de schakelaarbehuizing weggehaald. Deze zitten nu vast genoeg op het stuur zonder dat er in het stuur geboord is.

Ik heb inderdaad remmenreiniger gebruikt voor het handvat. WD 40 heb ik wat minder goede ervaringen mee als het gaat om het vastzetten van handvatten....

Helaas nog geen foto's op het forum gezet maar ben nu bijna waar ik wezen wil:

- Leo's ziiten er nu op
- Yamaha carterbeschermplaat ook
- goudkleurig tapered stuur passend bij de goudkleurige wielen
- voor- en achterspatbord in de zwarte Plastidip
- beschermplaatje op carter aan de schakelkant

Volgende stap is de Powercommander in te regelen op de nieuwe uitlaten. En dan maar eens rijden want dat is er nog niet echt van gekomen.

Bedankt voor de reacties!
 
Terug
Bovenaan Onderaan