Monteren van stuurgewichtje zonder binnenwerk in clipon?

Flooriz

MF veteraan
19 mei 2002
1.999
2
Katwijk aan/zee
Gewaardeerde MF-lezer:

Ik heb mijn after market verhoogde clip-ons vervangen met orginele clip-ons voor mijn TL1000S, helemaal mooi, alleen is er 1 probleem. Ik zie geen mogelijkheid om mijn stuurgewichtjes te bevestigen op de clip-on... (Clip-ons gekocht zonder stuurgewichtjes en later de orginele stuurgewichtjes besteld)

Iemand een suggestie? :?
full
 
Yep.............
men neme een stuk rond-rubber ( of snij een stuk op maat, ...en maakt het passend zodat het in het gat past......mét gemák! ( let wel)...)
Stukkie van een centimeter of 1 tot 2 is voldoende.
Boor een gat in het rubber ( gáát echt waardeloos....ik weet't....maar toch doen...),...dikte bout.
Neem een imbusbout met voldoende rest-lengte,....zet dat door het gat van je stuurgewicht....
schuif er een ring overheen......dan de bout door het rubber.......nog een ring.....
...dan een borgring ( met al die karteltjes) en dan een moer.

...eerst ff 'droog' testen....--> draai bout aan om te zien of het werkt....
Zo ja dan zie je met't aandraaien v/d bout, dat de moer niet beweegt en het rubber begint "uit te zetten"......
Dan is't goed en kun je deze gaan plaatsen.
 
Yep.............
men neme een stuk rond-rubber ( of snij een stuk op maat, ...en maakt het passend zodat het in het gat past......mét gemák! ( let wel)...)
Stukkie van een centimeter of 1 tot 2 is voldoende.
Boor een gat in het rubber ( gáát echt waardeloos....ik weet't....maar toch doen...),...dikte bout.
Neem een imbusbout met voldoende rest-lengte,....zet dat door het gat van je stuurgewicht....
schuif er een ring overheen......dan de bout door het rubber.......nog een ring.....
...dan een borgring ( met al die karteltjes) en dan een moer.

...eerst ff 'droog' testen....--> draai bout aan om te zien of het werkt....
Zo ja dan zie je met't aandraaien v/d bout, dat de moer niet beweegt en het rubber begint "uit te zetten"......
Dan is't goed en kun je deze gaan plaatsen.

:^

Of als je te lui bent dan koop je een cheap-ass stuurgewicht setje dat dit heeft en zet je het over op je originele gewichtjes :)
 
Die gewichtjes zijn aan de zware kant, heb daarom ook speciaal de orginele besteld van Suzuki (duur! |( ) Maar omdat ze zwaar zijn dempen ze ook beter en moeten ze goed vastzitten...
Bedankt voor de tips tot nu toe, ik heb voldoende inspiratie. Maar weet iemand toevallig waar je zo'n stukje rubber kan kopen??
 
Die gewichtjes zijn aan de zware kant, heb daarom ook speciaal de orginele besteld van Suzuki (duur! |( ) Maar omdat ze zwaar zijn dempen ze ook beter en moeten ze goed vastzitten...
Bedankt voor de tips tot nu toe, ik heb voldoende inspiratie. Maar weet iemand toevallig waar je zo'n stukje rubber kan kopen??

Probeer een rubber-profielen-fabrikant/leverancier in de buurt en kijk of vraag naar afval materiaal....

Of zelf wat bij mekaar zoeken....
voorbeeld..
2 of 3 van deze doorvoer-rubbers achterelkaar zetten tussen de klemringen....
doorvoertule.jpg


Let op dat je de metalen klem-ringen op een juiste maat selecteer!
Deze moeten bij een dergelijke samen'bouw' maar een fractie kleiner zijn dan de binnen-diameter van het stuur. Zodat het samengedrukte rubber daar niet voorbij kan 'schieten'/persen.
Dus een overmaatje en wat vijl-werk wellicht!
 
Gewaardeerde MF-lezer:

Ik heb mijn after market verhoogde clip-ons vervangen met orginele clip-ons voor mijn TL1000S, helemaal mooi, alleen is er 1 probleem. Ik zie geen mogelijkheid om mijn stuurgewichtjes te bevestigen op de clip-on... (Clip-ons gekocht zonder stuurgewichtjes en later de orginele stuurgewichtjes besteld)

Iemand een suggestie? :? [afbeelding]

Ik ben voor de montage van mijn Bar-end spiegels even naar een goeie ijzerwinkel gegaan en heb daar 10 mm keilboutjes gekocht (waarvan de konus inwendige draad heeft) en een paar lange imbusbouten. Keilboutjes in het stuur gelagen en klaar is Kees Floris. Vast als een huis.
 
Hmm, misschien een borgprop uit een stuurpen van een mountainbike of racefiets. Heb ff geen foto, maar dit busje kan er wel in maar zeer moeizaam uit. In het hart van de prop zit gewoon M6 draadgat waardoor je de orginele gewichtjes gewoon kunt vastzetten.

Raymond
 
Terug
Bovenaan Onderaan