Monteur gezocht voor omzetten dashboard - Utrecht Amsterdam

VFRub

Rookie
9 feb 2019
7
1
Amsterdam
Hallo M-Fers,

Ik ben op zoek naar een (hobby) monteur die (tegen een af te spreken vergoeding uiteraard) het dashboard van een Honda CBR900RR (1992) kan installeren op een Honda VFR750 rc36 uit '91. Liefst in de regio Amsterdam - Utrecht, maar ben daar niet tot beperkt.

Dank!

Groet,
Jurjen
 
Nee, het zal ook best een klus zijn... En met oprechte ondersteuning van @v.d.v. en mij ook niet?

Krijg je ook het mechanische niet voorelkaar?
Dat is aardig van je, maar ik wil het netjes en goed gedaan hebben en ik heb er momenteel gewoon de tijd niet voor...
 
Dat is aardig van je, maar ik wil het netjes en goed gedaan hebben en ik heb er momenteel gewoon de tijd niet voor...
Je gaat waarschijnlijk problemen krijgen met een tellerafwijking,cbr 16 inch voorwiel,vfr17 inch en dan moeten de teller
aandrijvingen ook nog gelijk zijn,wat ook niet zo is want de cbr zit op het voorwiel en de vfr op het motorblok bij het kettingwiel.
 
Laatst bewerkt:
Mag ik vragen waarom je deze ombouw wilt doen?
Ik heb de voorvork van een CBR600F4 geïnstalleerd, met de remklauwen en hendels van een CBR900RR. Deze laatste zijn groter dan de originele en komen tegen het dashboard bij een korte draai. Daarnaast vind ik het een mooiere tellerset dan de originele...
 
Heb je enig idee of het bolt-on past? Ik heb effe totaal geen idee wat ik me er bij voor moet stellen, ben je in staat foto's te plaatden? 't lijkt me een erg leuk project, als ik al niet een gracht kan dempen met de projecten die ik heb... Het ombouwen tot zover heb je wel zelf gedaan? Enige handigheid met Bacho en Waterpomptang moet je dan toch toebedeeld zijn
 
D6A2B79B-4459-478B-A3E8-2DC5AA959FA6.jpeg


Ik zou voor die universele optie gaan
 
Nounou noodzaak om een korte bocht... ik heb ook ern draaicirkel van 11meter
 
Ik zou het helemaal anders doen:

- Moderne universele gaugecluster bestellen op Ali of waar dan ook.
Ze kosten relatief weinig, snelheid regel je met een bijgeleverde sensor en pickup voor het wiel (stel je af en dus geen afwijkingen).
Tacho pak je simpel op van de bedrading, net zoals de basics (grootlicht, links, rechts, kickstand, etc.) Vwb watertemp en brandstof moet je even kijken en dat kan wellicht wat meer moeite kosten.

HTB1MKrYHFXXXXaUXXXXq6xXFXXXS.jpg


Je ziet deze oplossingen vaak bij Cafe racers enzo. Ziet er moderner uit, kleuren met led (verschillende kleuren mogelijk) en het is niet duur.

Ik vind dit soort dingen wel leuk.
 
Je gaat waarschijnlijk problemen krijgen met een tellerafwijking,cbr 16 inch voorwiel,vfr17 inch en dan moeten de teller
aandrijvingen ook nog gelijk zijn,wat ook niet zo is want de cbr zit op het voorwiel en de vfr op het motorblok bij het kettingwiel.
:^
 
Terug
Bovenaan Onderaan