Mooi chrome is niet lelijk ..

Dun Braojur

MF veteraan
5 aug 2004
12.676
1
Braboland
Hoi allemaal,

'k heb net een paar mooie nieuwe chromen bochten gemonteerd op 't klapijzer omdat de oude bochten net iets teveel valse trek veroorzaakten ... (gewoon gaten door geroest dus)
Staat echt harstikke mooi, maar hoe houdt ik ze mooi? meestal verkleurt dat spul al snel naar geel, en dan naar blauw, en dan is het mooi er weer vanaf.

Nou hoor ik wel eens vertellen dat je ze voor 't eerste gebruik moet insmeren met groene zeep, maar volgens mij is het een fabeltje. Dat spul brandt toch meteen in ... of niet? Wie kent dit?

Of heeft er iemand betere ideeen? (behalve niet mee rijden, want dan worden ze niet warm natuurlijk ...)

Ik zou ze wel graag mooi houden natuurlijk!


Alvast bedankt voor de tips!

Greetz dun braojur
 
Ik ben helaas nog niet van het digitale fotografie tijdperk, en een gewone afdruk pers ik niet zo gemakkelijk door de wanadoo-cable...

Enne, nee blauw is wel lelijk, want blauw vloekt bij een rooie brommert :(
 
Hoihoi,

Ja, dat spul ken ik wel, maar dat pas je toe als het chrome al verkleurd is. Ik vindt het ook niet zo goed werken overigens, want na 1 keer warmworden is het blauw weer terug ... ik zou het liever vookomen dan genezen.

Heeft er nog nooit iemand gehoord van groene zeep erop smeren voor eerste gebruik ... ik ben namelijk bang dat het een fabeltje is, en dat ik meteen mijn bochten verpest als ik het erop smeer ???

greetz
 
ik geloof niet dat er iets is wat dit voorkomt. het spul verkleurt nu eenmaal door de hitte en daar ken je niks aan doen.
of je moet de uitlaten zelf van ander materiaal gaan maken

Alleen dubbelwandige verchroomde uitlaatbochten verkleuren niet of nauwelijks.
Ook als je een RVS systeem hebt, zal dit verkleuren - alleen goudkleurig bruin in plaats van blauw. Maar wist je dat sommige mensen een hoop geld neertellen voor zo'n verkleurde titanium einddemper?
 
Alleen dubbelwandige verchroomde uitlaatbochten verkleuren niet of nauwelijks.
Ook als je een RVS systeem hebt, zal dit verkleuren - alleen goudkleurig bruin in plaats van blauw. Maar wist je dat sommige mensen een hoop geld neertellen voor zo'n verkleurde titanium einddemper?
p'cies dubbelwandig verkleurt niet. dus je zou een soort extra stukje chroom over het verkleurde stuk kunnen maken, een soort van hitte schildjes zeg maar, maar dan direct bij de cilinder. you catch my drift??
 
Terug
Bovenaan Onderaan