Mooi geluid, dat is een... (poll)

Een mooi motorgeluid wordt meestal gevolgd door een passeren

  • Ducati

    Stemmen: 112 36,5%
  • Kawasaki

    Stemmen: 46 15,0%
  • Honda

    Stemmen: 38 12,4%
  • Yamaha

    Stemmen: 21 6,8%
  • Harley-Davidson

    Stemmen: 15 4,9%
  • Suzuki

    Stemmen: 23 7,5%
  • MV Agusta

    Stemmen: 6 2,0%
  • Aprilia

    Stemmen: 31 10,1%
  • BMW

    Stemmen: 7 2,3%
  • Moto Guzzi

    Stemmen: 8 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    307

MisterTwo

Die hard MF'er
7 apr 2009
833
0
Als ik bij mezelf denk, hey wat komt daar voor een prachtig geluid aan, dan is het meestal een Ducati of een Kawasaki, hoe zit dat bij jullie? :+
 
voor mij een kawasaki, ducati geeft me teveel bijgeluiden (lees: gerammel van losse onderdelen)


gewoon, omdat het kan. (en ik er zelf een kawa heb)
 
Vind alleen de vraagstelling beetje scheef...

Een mooi motorgeluid wordt meestal gevolgd door een.... nou een Ducati heeft geen lelijk geluid, maar die zie je niet vaak, gelijk een Appie, Guzzi....

Vaak hoor als je een motor hoort, is het of één van de Japanse 4 of een BMW :Y

BMW boxers klinken ook niet slecht, maar de motoren zelf... die zijn niet zo mooi :N (under-friggin'-statement :+ )

Ik heb overigens op de Guzzi gestemt :Y
 
Als ik bij mezelf denk, hey wat komt daar voor een prachtig geluid aan, dan is het meestal een Ducati of een Kawasaki, hoe zit dat bij jullie? :+


eh sufferd, waar is het karakteristieke Triumph geluid gebleven in de poll? :')
 
Laatst bewerkt:
[eikwijtmodus]
Ik begin een shurfthekel te krijgen aan al die open uitlaten (vaak shoppermodellen) met regelmatig tshirt-figuurtjes er op, die ook nog eens vaak een ronde door de buurt maken met dito geklede kids er op(vaak op de tank) :W
Ook aan aso's die hem helemaal door/opentrekken op de naast gelegen doorgaande 50km-weg :W
[/eikwijtmodus]

En nu wat ik mooi vind: als het maar geen naaimachine is :]
Een mooi beschaafd.....ietwat harder geluidje...heerlijk gewoon :Y

Merkgebonden opmerking: HONDA.
 
Wat een poll. Het scheelt nogal of je een Honda 6-cilinder hoort (kwijl, kwijl) of een twee in lijn of V4, etc.

Honda V4's en de beroemde 6-cilinder klinken echt gaaf. Vergeet ik nog de VTR :9~ CBR's boeien me helemaal niet. Herriehokken zijn dat.


Dus, je moet wel wat onderscheid maken. Duc's klinken altijd wel erg :9~
 
kortom
Thread-Crap-FingerBaby.jpg
 
[eikwijtmodus]
Ik begin een shurfthekel te krijgen aan al die open uitlaten (vaak shoppermodellen) met regelmatig tshirt-figuurtjes er op, die ook nog eens vaak een ronde door de buurt maken met dito geklede kids er op(vaak op de tank) :W
Ook aan aso's die hem helemaal door/opentrekken op de naast gelegen doorgaande 50km-weg :W
[/eikwijtmodus]

En nu wat ik mooi vind: als het maar geen naaimachine is :]
Een mooi beschaafd.....ietwat harder geluidje...heerlijk gewoon :Y

Merkgebonden opmerking: HONDA.
:^
Alleen dan geen Honda.
Wat betreft die overdreven herrie... het is niet eens mooi maar volgens mij meer zoiets van 'ik wil opvallen!!!!'. Vaak is het ook nog zo als je dan de bestuurder ziet/hoort.
 
Triumph :D maar die staat er niet bij :+

Verder het geluid van de Duc's zeker op lage toeren. Maar op hoge toeren de Yummies. Lekker screamen ;)
 
Laatst bewerkt:
:^
Alleen dan geen Honda.
Wat betreft die overdreven herrie... het is niet eens mooi maar volgens mij meer zoiets van 'ik wil opvallen!!!!'. Vaak is het ook nog zo als je dan de bestuurder ziet/hoort.

Het is ook niet mooi in de meeste gevallen, op mijn CBR werd ik er echt gestoord van, dat was echt een teringherrie. Als je 5 min zonder stoppen in reed was je al helemaal doof.

Maar bij m'n Duc vind ik het wel weer 'mooie herrie', dat is echt zo'n dof donker klappend geluid, vooral als je in een smalle straat rijdt met hoge gebouwen dan zie je de ramen er nog net niet uittrillen en dat vind ik toch wel vet :9~ :9~
 
ik mis 2-takt opties -O-

Hyper heeft wel een zwak voor Dikke V-Twin.
Hyper hebt ook een zwak voor Dikke 1 Cylinders zowel de 2 als 4-takt~
 
Laatst bewerkt:
Ik ga toch voor de MV Agusta. Je ziet ze bijna nooit, maar als er eentje voorbij komt scheuren kun je dat horen ook!

De duc's hebben inderdaad voor mijn gevoel teveel bijgeluiden (rammelende nokaskettingen en droge koppelingen om een voorbeeld te noemen) en de meeste jappen klinken pas echt goed als je er een setje sportdempers op doet.

Harleys krijg je alleen maar koppijn van (inclusief de bestuurder zelf), Bakken Met Wielen zijn net stofzuigers als ze voorbijkomen en de meeste italiaantjes gaan zo vaak stuk dat je vaak de tijd niet hebt om ze goed en wel te kunnen horen.
 
Ik ga toch voor de MV Agusta. Je ziet ze bijna nooit, maar als er eentje voorbij komt scheuren kun je dat horen ook!

De duc's hebben inderdaad voor mijn gevoel teveel bijgeluiden (rammelende nokaskettingen en droge koppelingen om een voorbeeld te noemen) en de meeste jappen klinken pas echt goed als je er een setje sportdempers op doet.

Harleys krijg je alleen maar koppijn van (inclusief de bestuurder zelf), Bakken Met Wielen zijn net stofzuigers als ze voorbijkomen en de meeste italiaantjes gaan zo vaak stuk dat je vaak de tijd niet hebt om ze goed en wel te kunnen horen.

kheb al 10.000+ km met een MV in m'n spiegel gereden :+

Ik vind ze als diesels klinken :Y
 
Laatst bewerkt:
of het motorgeluid mooi klinkt ligt meer aan de einddemper dan aan het motormerk zelf.
wel vind ik een duc standaard al mooi klinken, de 848 van mn neef bijvoorbeeld.
maar ook de nieuwe R1 en de appie V4.
hoe mn vtr sp1 standaard klinkt weet ik niet, maar met open two brothers klinkt ie in elk geval geweldig. :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan