Mooi geluid, dat is een... (poll)

Een mooi motorgeluid wordt meestal gevolgd door een passeren

  • Ducati

    Stemmen: 112 36,5%
  • Kawasaki

    Stemmen: 46 15,0%
  • Honda

    Stemmen: 38 12,4%
  • Yamaha

    Stemmen: 21 6,8%
  • Harley-Davidson

    Stemmen: 15 4,9%
  • Suzuki

    Stemmen: 23 7,5%
  • MV Agusta

    Stemmen: 6 2,0%
  • Aprilia

    Stemmen: 31 10,1%
  • BMW

    Stemmen: 7 2,3%
  • Moto Guzzi

    Stemmen: 8 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    307
Als ik iets snapte van de uitzendschema dan zou ik eventueel kijken, maar ik heb me er nog niet in verdiept moet ik zeggen.
 
De duc's hebben inderdaad voor mijn gevoel teveel bijgeluiden (rammelende nokaskettingen en droge koppelingen om een voorbeeld te noemen) en de meeste jappen klinken pas echt goed als je er een setje sportdempers op doet.
Lijkt me sterk dat je bij een Duc de nokkenasketting hoort!
 
Laatst bewerkt:
Ach ik kijk geen MotoGP en dergelijke :) RTL GP etc. verpest het voor mij. Als ik het op EuroSport tegenkom mocht ik nog even blijven hangen. Maar dan bij de commercial break zap ik weg en dan vergeet ik het. En dan als ik weer kijk is het afgelopen. Maar RTL etc. kan ik nog geen 5 minuten zonder hoofdpijn kijken :)


^^ aansteller
 
Laatst bewerkt:
Mis een Buell, beetje lullige poll dit, ligt toch voornamelijk aan de gemonteerde pijpen op betreffende fietsen. Of je had `` met standaard pijpen`` erbij moeten zetten.
 
hmm, ik had die poll iets anders ingedeeld.

- Ducati
- Japanse 4-cyl (je gaat mij niet vertellen dat iemand het verschil daarin hoort)
- Triumph
- Harley
- 2-takt
- BMW
 
Ducati, natuurlijk het mooiste, maar hoor eigenlijk altijd de kawasaki's (en niet alleen maar omdat wij hier 2 hebben staan :P )
 
wat een kut topic...verschil tussen een suzuki gsr600 -> tl1000r -> gs500 -> intruder is al niet te vergelijken...en das 1 merk :')
 
Ik ga toch voor de MV Agusta. Je ziet ze bijna nooit, maar als er eentje voorbij komt scheuren kun je dat horen ook!

De duc's hebben inderdaad voor mijn gevoel teveel bijgeluiden (rammelende nokaskettingen en droge koppelingen om een voorbeeld te noemen) en de meeste jappen klinken pas echt goed als je er een setje sportdempers op doet.

Harleys krijg je alleen maar koppijn van (inclusief de bestuurder zelf), Bakken Met Wielen zijn net stofzuigers als ze voorbijkomen en de meeste italiaantjes gaan zo vaak stuk dat je vaak de tijd niet hebt om ze goed en wel te kunnen horen.

Aparte stofzuiger heb jij. Waar heb je die gekocht? :+

Moet toegeven dat de boxers en de viercilinders wel wat braaf klinken. De 1 cilinder klinkt absoluut niet braaf. *D

Het gaat uiteindelijk toch om smaak. Ik vind eigenlijk de meeste motoren wel mooi klinken. Ook harley's enzo. Ieder zijn eigen ding. :}
 
ik heb hier een miele met open luchtfilter,lichtmetalen schuifbuis en carbon parketborstel....



je moest hem eens horen joh...




*O*
 
wat een kut topic...verschil tussen een suzuki gsr600 -> tl1000r -> gs500 -> intruder is al niet te vergelijken...en das 1 merk :')
Zou da? :?

Heb ze nooit alle4 naast elkaar kunnen vergelijken, maar je krijgt het niet aan mijn verstand gepeutert dat je het verschil niet hoort tussen een 600cc 4-in-lijn, 1000cc 90 gr. V2, 500cc paralel-twin en een Sjopper V2 :N :?
 
Oh even gegoogled, hele mooie motorfietsen. Maar ben meer van de supersport. En die twee modellen. Zijn dat al wat ouwere modellen? Ik kan ze in ieder geval niet vinden op Honda.nl

Sportief zat hoor:

VFR800.jpg


rachel_corner2.jpg


Geluid? :9~

Exhaust-notes.com
 
Laatst bewerkt:
Na 130 stemmen lijkt de uitkomst me duidelijk, hoe de poll ook opgezet zou zijn, de Ducati sound is het meest geliefd! :Y
 
kan veel geluiden wel waarderen.

het zware geluid onderin bij ducs.
het hoogtoerige gejengel van jappen als ze worden los getrokken.

kan alleen zeggen dat ik bmw's niet mooi vind klinken
 
Nee hoor, ben het met Mr. Duc eens, en het is op te maken dat de Japanse 4-cylinder.... _O-
 
Ook met standaard pijpen wint de Ducati... ooit een 1098/848 standaard gehoord? ;)

Ik stem voor, Ducati, zou ik vorig jaar ook al gedaan hebben dus ben geheel onpartijdig :+
 
Zou da? :?

Heb ze nooit alle4 naast elkaar kunnen vergelijken, maar je krijgt het niet aan mijn verstand gepeutert dat je het verschil niet hoort tussen een 600cc 4-in-lijn, 1000cc 90 gr. V2, 500cc paralel-twin en een Sjopper V2 :N :?
:') no shit sherlock dat is precies mijn punt...4 motoren van het zelfde merk zijn al totaal verschillend, niet te vergelijken...ofterwijl merken vergelijken slaat nergens op :W
 
Ik waardeer eigenlijk met name de 2 cylinders. Qua rijden en geluid.

Mille, Firestorm etc.
 
Laverda, en dan de drie cilinder met 180 graden krukas, en met losse pijp.
 
Terug
Bovenaan Onderaan