Mooi geluid, dat is een... (poll)

Een mooi motorgeluid wordt meestal gevolgd door een passeren

  • Ducati

    Stemmen: 112 36,5%
  • Kawasaki

    Stemmen: 46 15,0%
  • Honda

    Stemmen: 38 12,4%
  • Yamaha

    Stemmen: 21 6,8%
  • Harley-Davidson

    Stemmen: 15 4,9%
  • Suzuki

    Stemmen: 23 7,5%
  • MV Agusta

    Stemmen: 6 2,0%
  • Aprilia

    Stemmen: 31 10,1%
  • BMW

    Stemmen: 7 2,3%
  • Moto Guzzi

    Stemmen: 8 2,6%

  • Totaal aantal stemmers
    307
Kawasaki Z1300 met ingekorte open kerker uitlaat.
Prachtig geluid als je rustig reed, op de snelweg en dus wat hoger in de toeren werd het irritant. Daarom de originele dempers er weer opgezet.
 
Wat een poll. Het scheelt nogal of je een Honda 6-cilinder hoort (kwijl, kwijl) of een twee in lijn of V4, etc.

Honda V4's en de beroemde 6-cilinder klinken echt gaaf. Vergeet ik nog de VTR :9~ CBR's boeien me helemaal niet. Herriehokken zijn dat.


Dus, je moet wel wat onderscheid maken. Duc's klinken altijd wel erg :9~~

Niettus. Heb een blackbird (is ook cbr) waar soms op de toerenteller gekeken moet worden of de motor nog loopt.

En natuurlijk, geheel onbevooroordeeld :+ klinkt geen motor lekkerder dan een vier in lijn. Blackbird heeft dan ook nog eens in 1e en 2e versnelling een soort turbine achtig gegier als bijgeluid. -valt niet uit te leggen, moet je gewoon horen-

het geluid van technisch perfektie gestemd. honda dus. Als ik zonodig een ducatie wil horen laat ik wel een paar stalen knikkers in een zinken emmer vallen :r
 
eigenlijk zowat alle merken
zot geluid van de nieuwe blade
aprilia V4
tl1000r
buell harley blok (klinkt toch gelukkig anders dan een gewone harley)
nieuwe r1 :9~
oude kawa racers bruute sound
triumph 3 cilinders


ik hou van heel veel
maar dat gegil van die 600tjes ben ik het snelst beu
 
Een knappe 1 pitter mag het wel zijn voor mij.
Maar zo'n Bos Superbike demper op een 4 pitter kan ik ook wel waarderen. De rest van het verkeer weet iig dat je eraan komt. Ook wel veilig eigenlijk...
 
Terug
Bovenaan Onderaan