Mooi op zijn wielen

daar heb ik een veel beter gevoel bij en kan in combinatie met het spatbord er ook nog goed uit zien.
 
daar heb ik een veel beter gevoel bij en kan in combinatie met het spatbord er ook nog goed uit zien.

Je hebt toch niet serieus gedacht dat we een span ontwerpen wat met één zo'n geknikt stuurstangetje werkelijk zou gaan rijden?? :+


Ik hoop dat je ons hoger inschat 8-) O-)
 
full


full


Dit is hem geworden. Geen plaat met racegaten maar een droogrekje.
Zal wat minder opvallen en dat is de bedoeling.

Langzaam aan komt er toch wat schot in de zaak.
De stuur inrichting is klaar
 
Gaat er nog een kuip(je) op komen? Dat hekje is keurig maar ik vind die onderste kroonplaat zo lelijk.
Lijkt het nu net alsof het wiel de verkeerde kant op kantelt? Is dt een design feature of gezichtsbedrog?
 
Ik ben nog niet zo bezig met het design maar een kuipje komt er zeer zeker niet op.
Maar niet getreurd, de kroonplaat zal waarschijnlijk helemaal wegvallen achter de koplamp.
De stand van het voorwiel zal wel gezichtsbedrog zijn.
Ik zie er niks vreemds aan.
 
Ik denk dat de rest van de constructie genoeg aandacht wegtrekt maar zo in de bouwfase vind ik het storend. En wat dan nog, het is technisch gaaf, de rest is smaak.
 
Gaat er nog een kuip(je) op komen? Dat hekje is keurig maar ik vind die onderste kroonplaat zo lelijk.
Lijkt het nu net alsof het wiel de verkeerde kant op kantelt? Is dt een design feature of gezichtsbedrog?

Volgens mij komt dat, doordat het wiel niet meer om dezelfde as draait als het balhoofd. Dat is gewoon een gegeven van de constructie. Valt denk ik extra op, door de hoek waaronder de foto is genomen.

Slijptol, wanneer kun je proefrijden? O-)
 
Wat heeft EHE voor spatborden dan?
_O- Ik dacht al ,wanneer hapt ie
Ik bedoel het zijspanwiel spatbord wat ik ook van EHE heb nagemaakt maar dacht net te laat aan jouw superlicht kunststof produkt.

kwisniedaggekwaadwerd :t
 
Ik vindt het allemaal heel kundig en mooi in elkaar schuiven maar 1ding valt me ook op. Waarom hebben jullie er voor gekozen om de ophangbuisen te verlassen naar een "haakse" hoek. Was buigen geen optie? Is de keuze van lassen gewoon gemaakt omdat je dat zelf kunt en het buigen van die dikke buis niet?


Ben zeer benieuwd hoe alles straks bijeen past ook bij de motoren van je twee maten.

Succes
 
_O- Ik dacht al ,wanneer hapt ie
Ik bedoel het zijspanwiel spatbord wat ik ook van EHE heb nagemaakt maar dacht net te laat aan jouw superlicht kunststof produkt.

kwisniedaggekwaadwerd :t

Ik ben niet kwaad. Ik ben verdrietig. Dat je op het idee komt om een aanhangerspatbord op een 3States te monteren

:+
 
Laatst bewerkt:
Ik vindt het allemaal heel kundig en mooi in elkaar schuiven maar 1ding valt me ook op. Waarom hebben jullie er voor gekozen om de ophangbuisen te verlassen naar een "haakse" hoek. Was buigen geen optie? Is de keuze van lassen gewoon gemaakt omdat je dat zelf kunt en het buigen van die dikke buis niet?


Ben zeer benieuwd hoe alles straks bijeen past ook bij de motoren van je twee maten.

Succes

De reden dat het gelast en niet gebogen is heeft inderdaad met de maakbaarheid te maken.
Het was om te beginnen al een hele toer om aan deze buis te komen in S355 (het vroegere staal 52).
Buigen binnen de gewenste afmetingen zou wel een heel erg kort knikje geven.
Met een lasbocht in het gewenste materiaal en dikte, als je hem al kunt vinden, zit je ook met 2x lassen.
Dit kunnen we mooi zelf, de maatvoering is goed te controleren en ik vind het er goed uitzien zo.
Toen ik het voor het eerst zag dacht ik dat het veel te zwaar zou ogen maar met de band ernaast is dat helemaal in balans. Ik verwacht dat het bij de andere ook dik voor elkaar komt. Zeker nu ik zie wat voor moois Erwin van het subframe aan het maken is.
 
Ziet er tof uit! Mijn eml heeft van die stuurstangen, eerst één naar achter en dan één lange naar voor. Hierdoor blijft het voorwiel vrij maar stuurt niet heel direct ivm de directe stangen direct vanaf de onderste kroonplaat zoals ik vaak bij nieuwe spannen zie. Juist die stangen vind ik persoonlijk spuug lelijk al zal het goed werken. Zoals jij het nu hebt gemaakt heb je het beste van beide, fraaie constructie, mooi vrij voorwiel en direct sturen! (Of mis ik iets, ben leek hé...)

Welke maat voorband zie ik op de foto?
 
Gisteravond nog weer even in t echt gezien en t geheel ziet er echt wel heel gaaf ruig en gedrongen uit zeg. 👍
 
Ziet er tof uit! Mijn eml heeft van die stuurstangen, eerst één naar achter en dan één lange naar voor. Hierdoor blijft het voorwiel vrij maar stuurt niet heel direct ivm de directe stangen direct vanaf de onderste kroonplaat zoals ik vaak bij nieuwe spannen zie. Juist die stangen vind ik persoonlijk spuug lelijk al zal het goed werken. Zoals jij het nu hebt gemaakt heb je het beste van beide, fraaie constructie, mooi vrij voorwiel en direct sturen! (Of mis ik iets, ben leek hé...)

Welke maat voorband zie ik op de foto?

Veel hangt af van de nauwkeurigheid van je linksysteem en stangkoppen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan