Mooi op zijn wielen

Wij proberen onszelf te herkennen, dat verklaart een hoop :+
3StateS logootje moet inderdaad nog wel een plaats krijgen.
Mooie taak voor Kwastert
 
Die ongelijke ogen maken het ook grappig. Maar daar kan je niets aan doen. Die bidsprinkhaan hebben de originele triples ook al in zich. Het verbaasde komt denk ik door het hoge "voorhoofd" Als daar een anders gekleurd vlak op zit zal het wel meevallen. Nu is het net een Ducati Paso. Ik stel voor dat Kwastert er een Union Jack op verft.
 
Dat gezicht zoeken herken ik wel een beetje, toen ik mijn 1100 S nog had leek die met zijn geel, grijs, zwarte voorkant ook wel op een insect. Vond het wel grappig toendertijd.

20191124-1999-bmw-r1100s-front.jpg
 
Die ongelijke ogen maken het ook grappig. Maar daar kan je niets aan doen. Die bidsprinkhaan hebben de originele triples ook al in zich. Het verbaasde komt denk ik door het hoge "voorhoofd" Als daar een anders gekleurd vlak op zit zal het wel meevallen. Nu is het net een Ducati Paso. Ik stel voor dat Kwastert er een Union Jack op verft.
Dat maak ik zelf wel uit..... _O-

(en verven doet de kapper, binnenkort dan tenminste weer)










:o
 
Ik heb vanmiddag de Triumph weer essne in levende lijve bekeken. Het wordt een een prachtig span, met duivelse details!


Wellicht ben ik bevooroordeeld, maar hulde voor Slijptol, die maakt dat toch allemaal maar even! :}:}
 
Dan hoop ik dat Slijptol heel snel wat foto's met ons wil delen. Ondertussen wachten we netjes af.
 
Omdat je het zo vriendelijk vraagt :)

Ik ben bezig met de laatste grote plaatdelen van de bak. En die moeten een beetje smoelen, goed passen, niet teveel rammelen enzovoort enzovoort.
Voor het deksel van de bak heb ik eerst een framepje gemaakt wat moet gaan afdichten op de rand van de binnenbak. Hieraan zitten ook de scharnieren en de sluiting. De afdekplaat zit hierop gelijmd. Dit was de grootste lap aluminium die ik tot nu toe in het Engels wiel heb gehad.
Ik heb het gelijmd omdat dat heel goed resonantie dempt. En het geeft aan de bovenkant geen aftekeningen die je met lassen wel hebt.

20210429_195131.jpg
20210429_194328.jpg


Aan de motor zijde heb ik een flinke uitsparing gemaakt om beenruimte te hebben.
20210429_194509.jpg
20210429_194446.jpg



De klep scharniert in 2 sleufgaatjes. Bij openen trekt de veer de scharnierpen onderin het sleufgat. Bij sluiten wordt, op het moment dat de afdichtband de rand van de binnenbak raakt, de veer uitgetrokken en dan scharniert de klep over de rand. Zo ligt de afdichtband altijd aan met een vooringestelde veerkracht. Slijtage van de scharnieren of een verkeerde afstelling heeft dan geen invloed op de goede afdichting.
20210429_194403.jpg
20210429_194346.jpg


Het framepje en de rand van de binnenbak.
Bij het lassen van de rand heb ik geleerd dat je aluminium echt niet moet slijpen als je het nog wilt lassen. De slijpkorrels gaan in het aluminium zitten en dan last het voor geen meter. Dus voortaan na slijpen altijd de rand schoon vijlen. Of liever nog, de decoupeerzaag gebruiken

Ik was eerst van plan om, net als Kwastert, een handschoenenkastje in de dummytank te maken. Maar dat plan is gewijzigd. De daarvoor bestemde ruimte kan ik veel beter gebruiken om de electro componenten lekker ruim te plaatsen.
Het handschoenenkastje komt nou in de linker bobbel achter op de bak

20210429_194255.jpg

De bobbel is al klaar. Nou nog het deksel eruit slijpen en de rand waterdicht afwerken. De rechter bobbel wordt ook nieuw. Daar komt het achterlicht in.
Alles bij elkaar toch weer een eind opgeschoten. Binnenkort worden het echt de details die afgewerkt moeten gaan worden.
En dan uiteraard de electra, remmerij, koeling en al dat soort werk. Het rijdt nog lang niet maar het begint erop te lijken
 
Laatst bewerkt:
je doet je naam "Slijptol" eer aan. man man man, wat een werk, maar wel geweldig hoe je dat zelf allemaal kunt doen. ik "klus" ook graag aan motoren, maar kom niet verder dan carbs, remklauwen en bougies schoonmaken _O- , maar ja, ik heb ook geen technische opleiding gehad. gister nog de tank voor een Kawa VN750 schoongemaakt van binnen. 16 kiezelsteentjes er in gegooid en schudden maar en is goed gelukt
 
@slijptol Wat een prachtig werk.. Echt mooi geheel zo. Ik weet niet of er al over gesproken is, maar laat je hem blank alu? Echt heel mooi.
 
Terug
Bovenaan Onderaan