Mooi op zijn wielen

Hoe het eruitziet maakt me niet zoveel uit.
De hele tank zit verborgen onder de aluminium kap.
Het moet vooral praktisch, degelijk,functioneel zijn.
 
Ik wil voorkomen dat er, door wat beweging in de bodemplaat of wat dan ook, ergens teveel spanning op de tank komt waardoor die zou kunnen scheuren.
De tank zelf weegt een paar kilo
Ik heb 2 met rubber beklede rails waar de tank op en in ligt en het enige wat de spanband moet doen is voorkomen dat de tank loskomt van de rail. De spanband is ruimschoots sterk genoeg en daarbij net wat flexibeler dan een stalen band.
Maar ik zal het goed in de gaten houden.
Een aanpassing is altijd nog mogelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: RuuT
Dan zou ik stalen banden doen, zo doen alle autofabrikanten het ook.
In de autosport ( cross) gebruiken ze ook veel spanbanden. Dat scheurt nooit af bij een buiteling, in tegenstelling tot vaste montagepunten aan een tank. En spanbanden zijn lichter en makkelijker dsn stalen banden. Maar voor een productie modelleke tellen vanzelfsprekend andere eisen.
 
ik vind dit niet echt een productiemodelleke, en ik heb op dit forum tussen de regels gelezen dat Slijptol soms behoorlijk te keer kan gaan O-)
 
tanks van autos en vrachtwaggels hangen eigenlijk altijd in stalen banden met soms nog een rubber liner ertussen. Spanbanden moet je toch af en toe controleren op doorschavielen en verduren. Zeker als ze buiten gebruikt worden gaat het hard.

benno
 
Vraagje:
Wat is een goeie, benzine bestendige, vloeibare pakking of kit?

In de tank zit een gat wat inmiddels geen functie meer heeft en dat ga ik met een dekseltje afdichten. Maar daar moet dus wel iets tussen.

Een vaste pakking zou ook kunnen maar dan moet het materiaal niet te hard zijn.
Het is plaatwerk en dat is uiteraard niet zo heel vlak
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in verleden vlotter in zijkant van een tank gezet met kurk en dirko vloeibare parking.
Dit ging goed
 
Ik heb in de BMW racer een luikje in de tank waar ik een pakking tussen heb gezet van Hypalon, het spul waar ze opblaasbare boten van maken uit het duurdere segment. Zal ongeveer 1,5 mm dik zijn en is met geweven vezels versterkt. Kan goed tegen benzine. Is ook niet te hard.
 
En nog een vraag
De benzine (injectie) pomp zit bij de Triumph tussen het relais (12 volt) en de ecu. Ik heb geen idee wat de rol van de ecu is. Alleen in en uitschakelen, of regelt deze ook de spanning over de pomp?
Nou wil ik hem testen, gewoon even kijken of hij nog ronddraait.
Nou twijfel ik dus of ik hem gewoon aan een accu kan hangen of dat ik er een gereduceerde spanning voor nodig heb
Wie het weet mag het zeggen
 
zeker weten bij Triumph weet ik het niet. Ik weet wel dat er voertuigen zijn waar de pomp meerdere snelheden heeft afh. van de vraag van de motor. Of dat bij deze ook het geval is of dat het systeem alleen door een drukregelaar op orde gehouden wordt weet ik niet.

Benno
 
20210625_082845.jpg
 
Die van mijn yamaha krijgt gewoon 12 volt. Deze slaat af op druk geloof ik.

Heb je een foto van de brandstofpomp?
 
Hoe is de druk in de brandstof rail geregeld? Zit er een gewone brandstof drukregelaar op en een retour leiding naar de tank?

Zo ja: gewoon 12 v op de pomp zetten, het lijntje naar de ECU is alleen voor druk opbouw bij contact aanzetten.
Zo nee: de ECU krijgt druk informatie van een losse druksensor en past het toerental van de pomp daar op aan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan