Mooi op zijn wielen

slijptol

Het is maar ijzer
2 mrt 2010
4.279
1.175
moergestel
Uiteraard

Een slingerschot en nog een voorziening die ervoor moet zorgen dat er, ook in een linkerbocht, altijd benzine rond de pomp blijft.
Nou is dat hier niet zo heel kritisch omdat de pomp zelf aanzuigt als hij drooggelopen is.
Maar als de tank leegraakt wil je niet met een sputterende motor te maken krijgen.
 

GSlandrover

MF veteraan
Donateur
28 jul 2014
1.712
506
Uiteraard

Een slingerschot en nog een voorziening die ervoor moet zorgen dat er, ook in een linkerbocht, altijd benzine rond de pomp blijft.
Nou is dat hier niet zo heel kritisch omdat de pomp zelf aanzuigt als hij drooggelopen is.
Maar als de tank leegraakt wil je niet met een sputterende motor te maken krijgen.
Da's mooi. Ze zijn inderdaad zelf aanzuigend, maar als ie ff lucht hap valt toch de druk van het systeem en valt de boel (kortstondig) uit. Ik had dat ook bij de BMW met bijna leeg hard driften over rotonde. Niet fijn:N
 

halflive

MF fossiel
Donateur
9 apr 2004
31.672
5.576
Purmerend
Ik heb het ook gehad, wachtend voor een stoplicht tegen een helling. Dat is toch heel vervelend als het groen wordt. Hoewel schotten daar weer niet tegen helpen. maar die rotonde is ook heel herkenbaar.
 

slijptol

Het is maar ijzer
2 mrt 2010
4.279
1.175
moergestel
Alle adviezen gewikt en gewogen en dit is het geworden
20211213_140351.jpg
De pomp komt in dit bakje te hangen. Dat is, in rijrichting gezien, linksvoor in de tank. Daar is de tankbodem 3 cm lager dan rechtsachter.
In dit bakje zit helemaal linksvoor, onderin, een gat van 10 mm.
20211213_140241.jpg

De retour van de benzine pomp komt in dit gootje uit, je kijkt tegen de onderkant aan, en daarmee komt de retourstroom in het pompbakje uit.
De opbrengst van de pomp is veel meer dan wat hij verbruikt en als het niet terugkomt in het bakje, staat het alsnog zo droog.

20211213_140957.jpg
Alles klaar voor het dichtmaken van de bodemzijde.
Dat heb ik zo gemaakt dat ik de hele rand kan dichtvloeien. Dat kan niet fout gaan en da's wel fijn als je er aan de binnenkant niet meer bij kunt.

IMG-20211213-WA0007.jpeg
Hier is de onderkant inmiddels dicht gevloeid.
Nou hoeft er alleen nog maar de vulbuis op. Maar dat bewaar ik voor als de boel weer gemonteerd wordt. De vuldop moet precies midden in een uitsparing in het plaatwerk uitkomen.
Maar hier blijft in ieder geval geen water meer op staan. Roesten zal het ook niet, en de pomp monteren is ook simpeler geworden.
Alweer een vinkje gezet
 

kwastert

Forti Nihil Difficilius
10 feb 2005
9.891
2.277
achterhoek
lakwerk is in goede handen zie ik :Y
Dat weet ik niet. Maar ik heb er meer vertrouwen in dan in een één-laags poedercoating.
Ik straal het ijzer, zet er een zinkstofepoxyprimer op, een 2K DTM kleurlaag op basis van een acrylaat, en ik lak het af met een blanke 2K polyurethan in hoogglans
 

slijptol

Het is maar ijzer
2 mrt 2010
4.279
1.175
moergestel
Het is echt wel in goede handen. Dat wordt straks bijna jammer om ermee de straat op te gaan, krasje hier, schrammetje daar
 

trixo

MF veteraan
25 aug 2007
1.832
290
omg. den bosch
neigt naar het groen, lijkt wel. wel een mooie kleur.
ik zit zelf als het zover is aan zeer donkerbruin te denken, dat het bijna zwart is. die kleur van de oude UPS pakket wagens.
 
Bovenaan Onderaan