Mooi op zijn wielen

basterdvijl op de te krimpen plek leggen en er met een hamer op kloppen.
een plaatwerk leeraar op de ambachtschool heeft het eens voorgedaan maar je komt altijd een hand te kort.
tis al moeilijk zat met een krimphamer.
 
Je kan ook een stukje van de bastervijl op een hamer lijmen of gewoon slaan met een grote, zware vijl.

Ook weer niet te gek, want een vijl breekt best snel heb ik wel eens gezien (toen er eens 1 door een leslokaal vloog...)
 
Nog net niet.
Het voelt een beetje alsof je in slow-motion op je duim slaat. Het valt nog niet mee om dingen in vorm én op maat te krijgen. Zodra ik wat resultaat heb zal ik foto's plaatsen
 
ik ben redelijk handig, maar dit lijkt mij ook nogal flink lastig. vooral als je 2 dezelfde moet maken, of 1 linkse en 1 rechtse uitvoering.
 
Dat is nou het grote voordeel van een zijspan. Met symmetrie heb je niet zoveel van doen.

Ik heb het ontwerp een beetje omgegooid.
Ik kreeg geen fatsoenlijk ontwerp verzonnen dus ik heb het wat ruimer opgezet. En omdat ik nou toch meer ruimte heb, heb ik de positie van de radiator gewijzigd.

20181226_231023.jpg


Nou niet meer treuzelen en meteen maar doorgepakt met de linker voorkant van de bak.
Een leuk klusje uit 2 platen aluminium. Zetten, Engels wiel en lassen.
IMG-20181226-WA0040.jpeg


En het past nog ook, het moet niet gekker worden.

IMG-20181226-WA0045.jpeg
 
Je kan ook overdrijven Kwastert...

Slijptol voldoet helemaal niet aan t profiel van een president, die hoeven toch juist niks te kunnen?
 
dat is inderdaad een heel mooi aluminium lasje :t
wellicht heb je het al gezegd, maar wat voor lasapparaat gebruik je daar voor ?
 
TIG, ik zie op de eerste foto de toorts hangen en als je een beetje thuis bent in laswerk zie je het ook aan de las.
hij heeft in ieder geval een vastere hand dan ondergetekende.:t
 
Ik heb een chinees apparaatje gekocht.
Erwin had er al zo een en was er goed over te spreken.
En ik moet zeggen dat het mooi stabiel last.
Aluminium lassen gaat steeds beter. De kunst is om het heel goed op te spannen wat het golft onder je vingers weg als je dat niet doet.
Al doende leert men.
 
Terug
Bovenaan Onderaan