Mooi op zijn wielen

Zit je zonder bier? Arme jongen toch. -O-

Ja, hij van hierboven wel............_O-

28082009 eurogespann 165.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: JFJ
Ik ben even verder gegaan met de achterkant. De tankdop bleek toch een stuk lager te zitten dan ik had verwacht. Dus ik heb de tank van een vulbuis voorzien zodat de tankdop gelijk komt met de bovenkant van de bak.
Dat heeft dan gelijk ook weer gevolgen voor de rest van de vormgeving dus ook daar is het plan wat aangepast.
Wat blijft is het idee dat de wielen zo ongeveer de uiterste hoeken van het geheel worden. Er steekt dus weinig buiten uit en dat is aan de achterkant heel aardig gelukt.
20190224_194338.jpg


Van de andere kant gezien
20190224_194217.jpg


En van achteren gezien
20190224_194348.jpg


De ruimte boven de tank wordt ook een waterdichte, afsluitbare bak.
Misschien zelfs wel afneembaar.
Handig om de bagage zo in de tent te kunnen zetten. Maar dat is echt afwerking.
Eerst dit deel maar eens afmaken en zorgen dat het gaat rijden
 
Mooi strak! Begrijp dat jouw span echt voor bagage is een geen mogelijkheid heeft voor personen vervoer? Gaan de andere 3states dat wel hebben? Bij jouw lopen de stangen naar het bakwiel dwars door de bak toch?
 
Mooi strak! Begrijp dat jouw span echt voor bagage is een geen mogelijkheid heeft voor personen vervoer? Gaan de andere 3states dat wel hebben? Bij jouw lopen de stangen naar het bakwiel dwars door de bak toch?
Op de TRX komt wel de mogelijkheid van een stoel. Dat is te zien in het TRX topic.
 
Op de duc moeten minimaal twee Kids in de bak meekunnen (alle 4 tegelijk is me iets te taakstellend, al kunnen er op de GL ook al drie mee met de oudste achterop).
Maar hoe ik dat ga vorm geven is me op dit moment echt nog niet bekend. Heb daar nog geen goed plan voor klaar liggen.
Misschien maak ik zelf iets, misschien koop ik een bestaande bak als basis... kweet t nog niet
 
Op de TRX komt wel de mogelijkheid van een stoel. Dat is te zien in het TRX topic.
Heb jouw bak gevolgt ja. Mooi ding ook. Maar hier bij Slijptol vormen de armen naar de wielophanging toch wel een belangrijk onderdeel. Begrijp dat dat niet bij allemaal hetzelfde wordt.

@EHE , gewoon de Goldwing bak aan de Duc toch;) Groot zat.
 
die TPSL vorm is niet helemaal de richting die ik met de duc op wil gaan. Mag wel iets avontuurlijker en ruiger worden qua uitstraling.
moet een combi worden tussen een transport span; liefst eigenlijk een flatbed waar ook zomaar grote spullen op geladen kunnen worden, maar er moet ook wel één of twee kindjes veilig op kunnen passen.

De GL gaat denk ik de deur uit zodra de duc klaar is, of ik moet hem er naast houden voor de familie en met de duc net zo radicaal door slaan als Slijptol, maar ik acht die kans niet heel erg groot.

Ik denk idd net als kwastert dat je de driehoeks schoren verward met de draagarmen; de draagarmen bewegen namelijk bij de TRX onder het bakframe. Bij slijptol zitten ze trouwens wel boven de bodemplaat, dus in feite heb je ook wel een beetje gelijk dat ze dwars door de "bak" heen gaan
 
Hoe gaat dat straks met keuren bij het RDW? Je hebt toch ook behoorlijk wat gesjouwt aan de fiets zelf.
Of staat de boel al op L4e en laat je het zo?
 
het is toch niks anders dan bij een 'normaal' zijspan?
Een paar andere draagarmen en een zelfbouw frame/ bak

Als de wielbasis volgens kenteken is dan lijkt het mij legaal
 
  • Leuk
Waarderingen: EHE
Gewoon stug doorgaan, zegt Kwastert, dan komt er vanzelf een zijspan tevoorschijn.
Dat doen we dan maar. Ik ben begonnen aan de bedrading. Omdat ik met het plaatwerk bezig was en omdat de vorm van het plaatwerk verband houdt met wat eronder zit. De elektriek moet dus eerst een plaatsje krijgen. En de electrische componenten hangen aan het eind van de kabelboom etc.etc.
20190628_192104.jpg


Dus ik zit lekker onder het afdak te fröbelen met de draadjes.
En nou heb ik een probleem. Hetzelfde heb ik eens meegemaakt bij de Guzzi. Als ik een draad inkort en strip, om hem te kunnen solderen, komt er een zwarte draad uit. Aanslag, oxide, wie het weet mag het zeggen.
20190628_191959.jpg


Het laat zich in ieder geval niet solderen.
Ik heb het ook al met S39 geprobeerd, dat gaat ook niet.

Iemand een idee hoe ik dat schoon kan krijgen zodat ik het kan solderen?
 
Op moderne BMW's kom ik dat ook tegen. Met hoge temperatuur schijnt het soldeerbaar te zijn. De ANWB mijnheer die mij hielp hield zijn soldeerbout in een gasvlam. Mij is het nog niet gelukt. Volgens mij is het goedkoop staaldraad, geen koper.
 
Beter om zulke draden te vervangen door draden met koper erin, kost misschien wat maar je hebt er later een heleboel plezier van.
 
Ik kwam dat ook regelmatig tegen bij de buitenboordmotorenwinkel. Pikzwart maar het waren weldegelijk koperdraden. Inderdaad niet te solderen. Als dat dat toch moest was de enige optie de aders voorzichtig schoon krabben met een mesje. Maar het blijft tobben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan