Mooi op zijn wielen

Mooi motorgeluid qua mechanisch heeft zo'n blok toch al wel. Denk ook dat de blèr pijpen wel verleden tijd gaan worden.
 
Ik verwacht dat dat slangetje is om hem automatisch te laten ontluchten bij een volledig leeg blok.

Vaak staat er in het hayness manual een loop van de koelvloeistof. Misschien wordt je hier wijzer mee?!
 
Als ik bij onszelf buiten zit, dan hoor ik op een mooie zondag of zomeravond, van alle kanten motorgeluid, en ook wel van "petjes"autos. Zo veel dat het van mij niet hoeft. Dan hoeft het van mensen die niks met motoren hebben al helemaal niet meer. En zeg nou zelf, het meeste uitlaat geluid hoor je zelf niet.
En geeft het je een blij gevoel als je fietsers inhaalt, of langs mensen die in de tuin zitten en je weet dst die zich aan jouw lawaai ergeren??

Er stond laatst een mooi stukkie in de Motorplus van Bulsink, die had gereden met een elektrische Enduro. Die kreeg allemaal positieve reacties met dat ding

Als ik een demper op mn TRX zou kunnen zetten waarbij het geluid van de TRX op dat van een Tesla zou lijken, deed ik dat gelijk. Dan kun je lekker stiekum heel sportief rijden!
 
Ik denk dat het slangetje is om de doorstroom groot genoeg te houden als de thermostaat nog dicht zit.

Wat uitlaat geluid betreft: Klopt het is niet meer van deze tijd.
Maar dat ben ik ook niet.....
:P
beide stellingen kloppen, slangetje en uitlaat. :t
 
Dus als ik dat slangetje ergens in een leiding tussen het blok en de radiator aansluit klopt het plaatje?
Bedankt voor de reacties allemaal
 
De restrictie zit in een tussenschotje in de de radiator. Ik weet dus niet of de functie van de restrictie bij het slangetje of de radiator hoort.
Ik doe voorlopig net alsof ik het niet gezien heb en knoop het slangetje gewoon aan de leiding die tussen het blok en de radiator.
 
Jeetje, de tijd vliegt en ik moest ver zoeken naar mijn topic. En terug lezen waar ik gebleven was.
Ik ben inmiddels lekker opgeschoten met het plaatwerk van de bak. Met de gewijzigde uitlaat heb ik ook de luchthapper onder de radiator veel strakker kunnen maken.
En ik heb de oliekoeler geplaatst, inclusief het plaatwerk eromheen.

Om het geheel voor onderhoud goed toegankelijk te houden heb ik de kap in zijn geheel afneembaar gemaakt.


De luchthapper met daarnaast de oliekoeler
20200927_171529.jpg

20200927_171449.jpg

De radiator op zijn plek

20200927_171618.jpg

De losse kap die dus met een stuk of acht boutjes afneembaar is. Ik heb bewust voor boutjes gekozen omdat de kap een onderdeel is van de constructie van de voorkant. Het draagt dus echt bij aan de stijfheid van het geheel. Dat wordt met snelsluitingen een stuk lastiger en zo heel vaak zal de kap er ook niet af hoeven hoop ik.

20200927_171733.jpg


De kap in positie.
Hier is ook de verbreding voor het zijspanwiel te zien. Dat wordt het gereedschapsbakje. Ook is er een doorkijkje gemaakt naar de demper. Niks mis met een mooi doorkijkje en het geeft koeling aan de demper.

20200927_171742.jpg


Het aanzicht van voren. Met het gereedschapsbakje is het aanzicht lekker laag en breed geworden.

20200913_193121.jpg


Dit is een foto van vorige week. Ik had hem even op de grond gezet om te kijken of de verhoudingen allemaal nog een beetje in orde waren. Dat viel niks tegen.

Wordt vervolgd
 
Heel gaaf zo.
Klopt het dat je voorband iets scheef naar binnen staat?

Dat klopt. Dat is het gevolg van een foutje wat in het eerste subframe zat. In dat frame stond het voorwiel wel recht.
Nou is het subframe recht en komt dat naar voren.
Maar het stelt niet veel voor
Ik ga dat aanpassen zodra ik de boel weer uit elkaar haal
 
Terug
Bovenaan Onderaan