Mooi op zijn wielen

ik denk dat de verhoudingen goed kloppen, alleen nu geen prominente plek meer voor de tom-tom.
kontje zit mischien nog wat te laag t.o.v. de tank, als de zadel lijn nog wat meer omhoog loopt komt het kontje ook wat hoger.
ik zie het natuurlijk maar van uit 1 hoek, moeilijk te beoordelen.:Y
 
ik denk dat de verhoudingen goed kloppen, alleen nu geen prominente plek meer voor de tom-tom.
kontje zit mischien nog wat te laag t.o.v. de tank, als de zadel lijn nog wat meer omhoog loopt komt het kontje ook wat hoger.
ik zie het natuurlijk maar van uit 1 hoek, moeilijk te beoordelen.:Y
Ik heb me er laatst live even mee bemoeid, dat doen companen nou eenmaal (gevraagd maar ook wel ongevraagd :X) Ad was toen al mooi op weg met de tekenpapieren kuip, en toen vielen me twee dingen op.
1) Ad was toen helemaal op de goede weg, we hebben alleen een paar detaillijnen uitgezet. Twee, zelfs drie weten nu eenmaal meer dan één.
2) de lijnen, het complete lijnenspel van Ad z'n creatie laat zich verrekte moeilijk op de foto zetten. Voor fotograferen staat ie ook wat ongelukkig op tafel, maar het lijkt wel of ook het blanke, door Ad z'n ijzeren mannenklauwen in model gekneede aluminiumplaat zich niet wil latten vatten op het negatief.
Dat was min of meer ook de reden dat ik even 'live' ben gaan kijken. En ik moest de aluminum imperaal van mn bus gelast hebben, maar dat kwam 'toevallig' net zo uit
 
Je hebt teveel naar die Oosterlingen geluisterd. Dat eerste kuipje met de moderne triple ogen was mooier. Dat was echt Triumph, nu zou het ook een Kawa kunnen zijn.
 
Ik vind het juist beter passen. De iets dieper liggende ogen en de upsweep van het kuipje aan de achterkant zetten de lijn van de tank mooi door.
 
Ik zou dat eerste kuipje niet weggooien...Smaken verschillen, maar dat smoelde veel eigenwijzer en beter passend bij het geheel.

Wel weer knap gemaakt:}
 
Je hebt teveel naar die Oosterlingen geluisterd. Dat eerste kuipje met de moderne triple ogen was mooier. Dat was echt Triumph, nu zou het ook een Kawa kunnen zijn.

Ik zou dat eerste kuipje niet weggooien...Smaken verschillen, maar dat smoelde veel eigenwijzer en beter passend bij het geheel.

Wel weer knap gemaakt:}

Hebben jullie er ook al verstand van....



:P



Het gaat niet alleen om de vorm, het gaat ook, nee, het gaat vooral om de verhoudingen. En die waren zoek bij Mk1, geloof me. Op de foto lastig te zien, maar irl was dat heel duidelijk.
 
Kwastert heeft helemaal gelijk
Bij versie 1 heb ik geprobeerd de lijnen van het frame te volgen. Dat lukte weliswaar, enigszins, maar het zag er, zeker in het zijaanzicht niet geweldig uit. Het hing daar maar een beetje te hangen, ver boven het voorwiel.
Geloof me, dit is veel mooier. En nog steeds heel erg Triumph
 
Kwastert heeft helemaal gelijk
Bij versie 1 heb ik geprobeerd de lijnen van het frame te volgen. Dat lukte weliswaar, enigszins, maar het zag er, zeker in het zijaanzicht niet geweldig uit. Het hing daar maar een beetje te hangen, ver boven het voorwiel.
Geloof me, dit is veel mooier. En nog steeds heel erg Triumph
ik vind hem meer en meer op een Voxan trekken .....
 
Vind de nieuwe stuurkuip weer superknap gemaakt, maar moet zeggen dat ik het eerste ontwerp ook wel erg vet vond hoor, kreeg hij wel een eigen smoel van vond ik
 
Vind de nieuwe stuurkuip weer superknap gemaakt, maar moet zeggen dat ik het eerste ontwerp ook wel erg vet vond hoor, kreeg hij wel een eigen smoel van vond ik
Ik denk dat een kruising tussen een flyscreen en een kuip, gemaakt van aluminiumplaat waar geen verf overheen komt, ook wel een eigen smoel genoemd mag worden :oO-)
 
Ik denk dat een kruising tussen een flyscreen en een kuip, gemaakt van aluminiumplaat waar geen verf overheen komt, ook wel een eigen smoel genoemd mag worden :oO-)
Dat ik de 1 een eigen smoel noem wil niet zeggen dat de ander niet ook een eigen smoel kan zijn..

Wilde alleen maar aan geven dat ik ze beiden gaaf vind, maar dat ik zelf toch de eerste versie had gekozen....
Smaken verschillen eejh...;)
 
IMG-20210225-WA0003.jpeg

Nou met knipperlichtje.
Toch echt wel Triumph?
 
Beetje verbaasd inderdaad. Een gefronsde wenkbrauw zou maken dat hij een beetje dreigend kijkt.
Kwastert had ook een opmerking in die richting. Het was mij nog niet opgevallen. Nou volgt het aluminium, aan de binnenkant, de contour van de lamp. Meer fronzen kan alleen als ik er een extra randje aan maak. Dat zou hem inderdaad wat meer dreigend laten overkomen. Het vermeende dom kijken is waarschijnlijk het spiegelen van het aluminium. Ik zal er eens naar kijken, wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
20210226_063745.jpg

Dit is origineel Triumph Sprint ST.
Dat scheelt niet veel met mijn creatie, behalve dat het plastic is
 
Ik vind hem orima
Bekijk bijlage 1600612
Dit is origineel Triumph Sprint ST.
Dat scheelt niet veel met mijn creatie, behalve dat het plastic is
Ik vind hem prima hoe die is. Beetje alien face. Of mantis (bidsprinkhaan).

Probleem is dat menselijk brein overal gezicht probeert te herkennen.

Kun je net als origineel niet iets doen met dat midden stukje?
3s logootje wat stiekem meteen een onderrand heeft dat de ogen anders accentueert.
 
Terug
Bovenaan Onderaan