Mooi voorkantje

nou wil ik je niet opjagen.....maar het zou wel fijn zijn als je een beetje opschiet ;)
ik ben ook met de voorpartij bezig, mischien kan ik er wat van leren en wat ideetjes op doen.
 
En nieuw kofferdekseltje, met echt slot i.p.v. ducttape[afbeelding]

Ik had bij EZS kofferdekselrandafdichtband gekocht maar dat viel nogal breed uit.
Het aluminium dekseltje viel er dus niet overheen, reden om een nieuwe te maken. 1 mm dik RVS deze keer.

De stangen voor en achter dienen voor scharnier, sluiting en om een bagage spin achter te haken zodat het deksel ook als bagagerek kan dienen.

De tijd zal het leren of het echt van pas komt maar ik vind het er wel leuk uitzien.


ff een vraagje AD,

is het materiaal van het dekzijl van tentdoek ofzo?? waarom mijn vraag.... denk eraan het te verven met textielverf. weer wat dieper zwart 8-) weersinvloeden he.

het zit er keurig omheen en ben er ook zeker blij mee.
 
Geen idee wat het precies is
Een of ander doek wat ook gebruikt wordt voor bootjes werd me toen verteld
 
Oma was er weer, time flies

Sinds deze week ben ik zelf weer een stuk mobieler geworden en dus de gelegenheid maar aangegrepen om de Triumph te strippen.
Een kale motor werkt wel zo makkelijk.
Het is wel een hele mooie basis voor een zijspan. Er zitten ook mooie details in zoals snelkoppelingen voor de benzine leiding
full
 
Laatst bewerkt:
Mijn nieuwe droomspan wordt volgens het plaatje in het 3States topic opgebouwd.

Fusee besturing, licht van gewicht, bagagebak, doordachte gewichtsverdeling
En nog een nieuw ideetje in de zijspanwielophanging wat ik graag wil uitproberen

En alles wordt vantevoren drie keer bekeken voordat ik begin te bouwen.
Niet meer, zoals ik gewend was, bouwen met wat er toevallig onder de werkbank ligt maar met dat wat het beste materiaal voor de betreffende toepassing is.
Zodat het te reproduceren en verantwoorden is.

En als alles goed is en we hebben een tweede en derde gebouwd, voor de Duc van Erwin en de TRX van Arjan, dan ligt de basis voor het 3S chassis ook vast

Maar eerst de Triumph van een derde wiel voorzien *D
 
Laatst bewerkt:
Zeker die TRX gaat wat worden, daar heb ik al zulke mooie verhalen van gehoord, dat schijnt een heel compact ding te zijn.
 
Die heeft ook een heel mooi frame
Dat zal zeker een mooi span worden
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan