Mooie beginnersfiets

Piet Zahut

MF veteraan
9 nov 2004
5.434
5
Zwolle
Over 2 weken doe ik examen voor het felbegeerde rijbewijs A. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat ik het in 1x haal ( *O* ) en wil dan wel meteen een mooie fiets kopen. Ik wil hem gebruiken voor de fun en voor woon werk verkeer. Ik neig zelf wel een beetje naar de supersport motoren of de naked bikes. Ik wil zo'n 4 rooitjes uitgeven, of is het safe plan iets? Wie van de heren/dames motorrijders adviseert mij ??

Thanx!!
 
Over 2 weken doe ik examen voor het felbegeerde rijbewijs A. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat ik het in 1x haal ( *O* ) en wil dan wel meteen een mooie fiets kopen. Ik wil hem gebruiken voor de fun en voor woon werk verkeer. Ik neig zelf wel een beetje naar de supersport motoren of de naked bikes. Ik wil zo'n 4 rooitjes uitgeven, of is het safe plan iets? Wie van de heren/dames motorrijders adviseert mij ??

Thanx!!

Als je neigt naar supersport laat dan die "beginnersfiets" maar zitten en koop wat je mooi vindt.

Veel suc6 met het halen van de A eh... :)
 
Mocht je interesse hebben om ongeveer het dubbele uit te geven van wat een motor normaal kost, kan ik je het safe plan van harte aanbevelen!
 
Mocht je interesse hebben om ongeveer het dubbele uit te geven van wat een motor normaal kost, kan ik je het safe plan van harte aanbevelen!

Een beginnersfiets kopen en je gelijk tot over je oren met financiële verplichtingen overladen,niet mijn ding iig :N

Mijn advies; Ga eerst ff kijken wat er écht binnen je budget past *D . Komen altijd een hoop "onvoorziene" zaken bij... (Huis, tuin en keukenongelukjes). Die zou ik niet graag maken met een motor die is gefinancierd zonder eigen geld...

Zo'n SV650S schijnt een wereldding te zijn O-)

En anders een van deze gewéldig sturende :X
essai-TL1000R.jpg

:+
 
Ik zou niet al te zwaar qua cc beginnen!
Een 600 of 750 is zwaar genoeg als je net begint met rijden.....leer eerst de fiets goed kennen, krijg vertrouwen met je eigen kunnen en de fiets, daarna pas overstappen op een echt zware fiets: 1000 cc of meer!

Een Suzuki SV600/650 is een leuke beginnersfiets, alleen een beetje klein qua formaat. Met mijn 1,94 m heb ik het gevoel alsof ik op een kinderfietsje probeer te fietsen.

Een Suzuki Bandit 600 is ook leuk om mee te beginnen. Is een grotere fiets met een goede zithouding, een echte naked bike

Een Honda Hornet ook leuk

Zo kan ik nog wel ff doorgaan...........
Ik zou zeggen: op naar de dealer, zoeken...en proefrijden maar!
 
In jouw geval zou ik gaan kijken naar een 600cc supersport. Gezien je budget kom je dan ws. uit op een CBR600, ZX6, Thundercat of GSX-R 600 van '95 tot '98 ofzo. Je hebt dan een goeie sportieve motor waar je een tijdje mee uit de voeten kunt en die geen al te gekke dingen met je doet. Hierbij is de GSX-R de meest sportieve motor, terwijl de Thundercat en CBR een tikje meer all-round zijn. Zeker voor woon-werk is dit misschien wel prettig, aangezien je net iets comfortabeler zit en ze toch wat makkelijker in het gebruik zijn in bijv. een file.
 
Een beginnersfiets kopen en je gelijk tot over je oren met financiële verplichtingen overladen,niet mijn ding iig :N

Zo'n SV650S schijnt een wereldding te zijn O-)

Met beide echt helemaal 100% eens. Rij eens op zo'n SV650 (wel de N versie dan, want je komt met jouw budget uit op het oude model en daarvan vind ik de Naked toch een stuk mooier)
Ik ben op deze fiets begonnen met 25 kW en nu ruim een jaar vol vermogen, geweldig stuur dingen. Je kan er gekke dingen genoeg mee doen.

Suc6 met je keuze
 
niet financieren bij een dealer; dan moet je na 3 jaar nog 2/3 aflossen of een andere motor bij die winkel kopen... als je wil financieren moet je gewoon lekker naar de bank gaan. ik heb ook de helft geleend maar ik weet wel waar ik aan toe ben en zal niet voor nare verrassingen staan(variabele rente enzo)
enne.. koop een bandit is mooi spul hoor O-) :}
 
id.


je koopt voor 3000 euro een mooie bandit en gooit er voor 1000 euro aan accessoires aan. dan heb je een unieke motor die menig nek doet draaien O-)
 
Over 2 weken doe ik examen voor het felbegeerde rijbewijs A. Ik ga er gemakshalve maar van uit dat ik het in 1x haal ( *O* ) en wil dan wel meteen een mooie fiets kopen. Ik wil hem gebruiken voor de fun en voor woon werk verkeer. Ik neig zelf wel een beetje naar de supersport motoren of de naked bikes. Ik wil zo'n 4 rooitjes uitgeven, of is het safe plan iets? Wie van de heren/dames motorrijders adviseert mij ??

Thanx!!

Persoonlijk zou ik zeker voor een eerste fiets uitgaan van een naked. Wat er niet opzit kan ook niet kapot. Kijk maar eens wat je aan €€€ uitspaart wanneer je een schuivertje maakt of hem om laat vallen.

Het hangt er natuurlijk ook vanaf waarvoor je de motor wilt gebruiken, en hoe belangrijk een speficiek type motor voor je is.
 
Ik heb mijn rijbewijs nu 2 maanden en heb een Suzuki GSX 600F gekocht.
Mooie beginnersfiets zegt iedereen en dat klopt (sportieve toermotor).

Heb een eentje uit '93 voor 1500 euro, vanwege een paar redenen:
- goedkoop
- afschrijving is laag voor zo'n oudje (als ik em inruim over 2 jaar)
- belangrijkste: als ik hem laat vallen of schade rij is het niet zo heel erg

Inmiddels heb ik hem inderdaad een keer laten omdonderen: ongelukje of onbenulligheden zit in een klein hoekje. Moet er niet aan denken dat het een machine van 4000 euro was geweest!

Succes met je keuze!
 
neem je partner mee wanneer je tot aankoop van iets wil overgaan,krijg je later geen gezeik achteraf hoe je in godsnaam zo'n motor in die kleur hebt kunnen kopen *O*
 
neem je partner mee wanneer je tot aankoop van iets wil overgaan,krijg je later geen gezeik achteraf hoe je in godsnaam zo'n motor in die kleur hebt kunnen kopen *O*

Kleur???

Wat boeit in vredesnaam de kleur?? Hij moet lekker :] !

ok, da´s mijn persoonlijke mening natuurlijk.
 
:? als ze er niet op rijdt moet ze er ook niet over zeuren, lekker thuislaten,. straks wil jij een SV, en komje thuis met een shadow omdat zij dat leuker vind
 
de sv 650 is een geode keuze...naked....
dennis

en wat later dan maar overstappen op de xjr.... :W
 
een bandit 1200N,veel gas kan je niet geven want dan zit je op je achterwiel te rijden.koppel en vermogen zat(niet veel meer dan zo'n 600ss).
kan wel tegen een stootje.wel het gas doseren,zekerst in de bochten.
het blok leeft.lekker schakkellui rijden en oerdegelijk,supermakkelijk voor onderhoud en superbetrouwbaar(doen makkelijk enkele honderduizende km's).
en veel valschade kun je niet hebben he.
gewoon doen,ik ben ook van mijn 25kw fiets naar de B1200N overgestapt,nog geen seconde spijt van.Je wordt die moto echt niet beu,de meeste eigenaars rijden er 3-4jaar mee eer ze iets anders willen.
zijn veel wisselstukken van als je zou vallen.
 
Laatst bewerkt:
ik heb nog steeds mn hornet na mijn 25kw periode, bevalt me prima, genoeg vermogen door het teruggetunede cbr600 blok, stuurt heerlijk, makkelijk onder controle te houden en zit als een van de besten en het is natuurlijk honda :Y
 
Ik heb ook een nieuwe motor gekocht, hij is 30 juni afgeleverd.
Ik heb ook gekeken naar een Suzuki Bandit, Fazer FZ6 en een SV650S.

De Bandit is op zich een mooie beginnersfiets, echter hij doet wat goedkoop aan.
Ik vind hem vrij gewoontjes. Ik kwam uit op de Suzuki SV650S, ik moet zeggen dat ik er geen spijt van heb gehad. Krijg er ook hele leuke reacties op, tevens is het geluid fantastisch.

Ik ga de motor ook voor woon-werk verkeer gebruiken.
Hij zit wel wat meer voorover, dan een bandit. Maar je krijgt gewoon wat meer motor, de SV650S is wel iets duurder. Maar op zo'n bedrag is dat verschil nihil.

Het is net wat je zoekt, een degelijk fiets of een wat stoerdere. De verkoper vertelde mij tevens, dat je op een bandit snel bent uitgekeken. Als je natuurlijk woon-werk verkeer rijdt, raak je natuurlijk snel uitgekeken. Een 2 cilinder is gewoon wat spannender om te rijden, daar raak je minder snel op uitgekeken.

Ik ben 9 jaar geleden ook begonnen met een Bandit, maar kwam er al snel achter dat ik of een kuip wilde of iets anders. Ik heb daarna lang geen motor meer gehad. Verleden jaar een oldtimer gekocht, en nu dus genoodzaakt een goede motor aan te schaffen voor het woon-werk verkeer.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan