Mooie beginnersfiets

heb je bij je budget ook rekening gehouden dat een setje banden +- 300 euro kost en die gaan bij de gemiddelde motorrijder 8-10k km mee, een kettingset 150, remblokken 30 voor 2

ik weet niet of je daar rekening mee gehouden hebt in je budget zoniet misschien toch maar een bandit 600, zxr 400 kopen van rond de 3000
 
Heb toen straks voor het eerst een SV650 van dichtbij gezien. Wat een klein iel ding zeg... Ik ging speciaal achterop kijken om te zien of het geen brommer was...

Mijn favo motoren:


- Suzuki Bandit 1200N (heb ik al ;-)).
- Suzuki GSX1300R Hayabusa
- Suzuki B-King
- Yamaha VMAX
- Munch Mammut 2000

De b-king is nog niet leverbaar. Mammut is niet betaalbaar en de vmax is misschien iets te veel van het goede als eerste motor net als de hayabusa. Dus dan blijft de bandit over... het verschil tussen een 1200 en 600 maakt elkaar niet zoveel als je naar de specs kijkt, dus mogelijkheden zat om een bandit te kopen..

verder zijn de CB1000 / 500 van honda en XJR's van Yamaha ook wel zeer interessant ....

Een supersport zou ik sowieso nog ff mee wachten. Je hebt waarschijnlijk toch de neiging om dat ding ff uit te proberen en met een supersport wordt je waarschijnlijk eerder van de weg gehaald bij controles....
 
Honda hornet of iets van dien aard is uitstekend om mee te beginnen volgens mij. Ik heb een paar weken op zo'n ding gereden en reedt uistekend, daar kan je ook de beginselen van het knap sturen goed mee onder de knie krijgen zonder dat je meteen door de geluidsbarriere gaat.

Zelf ben ik met een chopper begonnen, en is best leuk, maar ideaal vond ik het niet. De zxr750r is ook leuk (and then some :P ), maar als beginnersfiets ook niet ideaal, je rijdt te makkelijk te hard, zeker omdat harder rijden comfortabeler is, cruisesnelheid ligt voor mij het lekkerst bij +/- 160.
 
Terug
Bovenaan Onderaan