(mooie) conversatie's met agenten deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Scooters en fietsers hebben ook geen rijles gehad ...... O-)

Zal tijd worden..........
full
 
Een beetje wmr/sgt heeft al die 'hulpmiddelen' niet nodig... ;)

[afbeelding]



Die heeft aan zijn stem genoeg. Heb dierbare herinneringen aan een sgtmj die verse recruten bijna letterlijk kon doen krimpen met zijn bulderstem. _O- _O-

En anders was er wel een modderpoel op het oefenterrein. :9
 
Ik zag dit net op een ander topic

http://www.dumpert.nl/mediabase/18501/dfec3161/index.html

wat zou die koekblikker voor een aanpak/veroordeling krijgen ???
als die biker belt na de val , lijkt erop dat de auto door rijd...
en met zo'n filmpje komt ??? hoe reageert men ??

En als die koekblikker aangehouden zou worden ,, mag ie dan geboeid in het bussie komen logeren ? of gaat ie na een donderpreek en inlevering rijbewijs en mega boete + schade vergoeding naar huis ????

wat was er gebeurt als iemand als Dep of Bakkie 200 m er achter gereden zou hebben ?
als dit in nederland gebeurt was uiteraard .....

Wat is de wijze les die we hier uit kunnen trekken?

Loud pipes save lives! *O*
 
Ik zag laatst een auto en die was tegen een verkeerspaal gereden. De inzittenden hadden niets (lang leven de gordel in dit geval) maar de auto had flinke schade. De bocht was te krap genomen, maar het zag er wel grappig uit.

Hebben jullie wel eens onder diensttijd zoiets gehad, waarbij je de lach bijna niet kon inhouden/verbergen?
 
Leuke conversaties? Ik kom al ruim een week niet verder dan de telefoniste van Hollands Midden..

'Meneer u had vorige week ook al gebeld he? Ja dat klopt en u verwees me door naar het parket. Die vertelde mij dat er een week geleden al een bericht is uitgegaan naar uw bureau met de opdracht mijn motor terug te geven. Ze zeieden mij dat ik opnieuw contact met u moest opnemen', 'De collega die met je zaak bezig is heeft van vandaag een vrije dag', 'Nee sorry, die is vanmiddag vroeg naar huis gegaan', 'Ik heb een bericht bij hem achtergelaten, hij belt u terug' (niet dus), 'Meneer de collega is momenteel de straat op voor een spoedgeval, kan ik een bericht achterlaten', 'Meneer deze collega zit momenteel in een gesprek waarin hij niet gestoord kan worden, kunt u het over een kwartier nog een keer proberen?', 'Meneer bedankt voor het wachten, ik heb het even nagevraagd en de collega zit nog steeds in hetzelfde gesprek. Kan ik vragen of hij u terugbelt?', 'Meneer bellen heeft geen zin, u hoort volgende week van ons' (again, niet dus..).. |( |( |( |( |( |( |( |( |(
 
Laatst bewerkt:
Leuke conversaties? Ik kom al ruim een week niet verder dan de telefoniste van Hollands Midden..

'Meneer u had vorige week ook al gebeld he? Ja dat klopt en u verwees me door naar het parket. Die vertelde mij dat er een week geleden al een bericht is uitgegaan naar uw bureau met de opdracht mijn motor terug te geven. Ze zeieden mij dat ik opnieuw contact met u moest opnemen', 'De collega die met je zaak bezig is heeft van vandaag een vrije dag', 'Nee sorry, die is vanmiddag vroeg naar huis gegaan', 'Ik heb een bericht bij hem achtergelaten, hij belt u terug' (niet dus), 'Meneer de collega is momenteel de straat op voor een spoedgeval, kan ik een bericht achterlaten', 'Meneer deze collega zit momenteel in een gesprek waarin hij niet gestoord kan worden, kunt u het over een kwartier nog een keer proberen?', 'Meneer bedankt voor het wachten, ik heb het even nagevraagd en de collega zit nog steeds in hetzelfde gesprek. Kan ik vragen of hij u terugbelt?', 'Meneer bellen heeft geen zin, u hoort volgende week van ons' (again, niet dus..).. |( |( |( |( |( |( |( |( |(

Gewoon doordrammen. Het bericht om de motor terug te geven is niet naar die ene collega gegaan, maar naar de organisatie op zich. Als die ene collega er geen tijd/zin voor heeft, moet een ander het maar afhandelen!

Zou een mooie boel worden. Straks gaat die joker twee weken op vakantie, rijdt zich in Spanje plat tegen een boom, ligt een half jaar in het ziekenhuis, dan zou jij een half jaar lang je motor niet terug krijgen? Ik zou het niet accepteren!!!

Dit is overigens niet bedoeld als politiebash, al begrijp ik dat het misschien zo overkomt. Helaas weet ik uit ervaring dat dit soort dingen niet alleen bij de politie voorkomt maar bij alle grote organisaties waar de werknemers bang zijn/worden gemaakt om eigen beslissingen te nemen en eigen verantwoordelijkheid te tonen door te veel inmenging en regelgeving van de bobo's van bovenaf die absoluut geen kaas gegeten hebben van hoe het er aan de werkvloer aan toe gaat!

TDMPrutser is blij dat hij bij een klein bedrijfje werkt 8-)
 
Nog even over het anticiperen:

Ik ben blij dat er tegenwoordig (mijn ervaring 1,5 jaar terug) bij motorrijlessen flink gestampt wordt op dit onderdeel. Constant je positie op de weg benadrukken en constant veel verder vooruit moeten kijken dan je in de eerste instantie doet.

Ik snap niet dat er bij autorijlessen (had ik 2,5 jaar terug gehaald) hier niet extra op gehamerd wordt. Toen ik nog leste voor mijn A'tje merkte ik al dat ik stukken socialer en veiliger auto ging rijden.
Ook mensen om me heen geven aan dat ze nu beter op motoren in het verkeer letten (vooral files) dan voorheen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan