(mooie) conversatie's met agenten 'part deux'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zoals ik al zei, zijn dit de minimale eisen. En vind ik het erg sneu als je dat al niet kan halen... Dit is wat een normale gezonde man/vrouw zo zou moeten kunnen...

Hoe was dat ook alweer met afspiegeling van de maatschapij? :+


ik heb er allemaal geen kracht meer voor.

-O-
 
komen er nou nog agenten verhalen in dit topic? :+

Zelf heb ik (misschien wel gelukkig) nog niet echt verhalen over aanhoudingen op de motor...wel over andere politie ervaringen :9

Alleen 1 keer aangehouden door belgische politie, toen ik met de jankende RS125 aan kwam geknald op de eerste dag dat ik mijn rijbewijs had. Ze vroegen mijn rijbewijs en keken aardig verbaasd toen ze zagen dat ik het rijbewijs pas die dag had :+


Ze konden me niet klokken, maar ik moest maar wat rustiger beginnen zeiden ze.....tuurlijk hield ik me daar keurig netjes aan....tot ik 500 meter verder was *D
 
Ze konden me niet klokken, maar ik moest maar wat rustiger beginnen zeiden ze.....tuurlijk hield ik me daar keurig netjes aan....tot ik 500 meter verder was *D

Kijk, mooi voorbeels waarom steeds meer agenten gewoon strak bekeuren..omdat meerderjarige pubers als dit aantonen dat waarschuwen toch belachelijk gemaakt word... :W
 
Een collega hier die heeft een uiterst geloofwaardig pasje bij zich waarop staat dat'ie lijd aan het Gil de la Tourette syndroom en ZEGT dat hij een keer is aangehouden door de poltitie en de diender tussen normaal pratende zinnen steeds "homo" en "kutjong" genoemd heeft. De agent was daar niet van gedient maar bij het zien van het pasje is daar verder niets mee gedaan.

Kan evengoed mooi verzonnen praatje zijn hoor maar het pasje heb ik wél gezien...

Lollig toch?
 
Een collega hier die heeft een uiterst geloofwaardig pasje bij zich waarop staat dat'ie lijd aan het Gil de la Tourette syndroom en ZEGT dat hij een keer is aangehouden door de poltitie en de diender tussen normaal pratende zinnen steeds "homo" en "kutjong" genoemd heeft. De agent was daar niet van gedient maar bij het zien van het pasje is daar verder niets mee gedaan.

Kan evengoed mooi verzonnen praatje zijn hoor maar het pasje heb ik wél gezien...

Lollig toch?

Nou zeg, haha.... Iemand z'n ziekte belachelijk maken... Zoals je zegt uiterst geloofwaardig, dus niet echt.
Je kan het natuurlijk proberen, maar ik denk als ie het bij mij had geprobeerd, toch mee was gegaan. Ik laat me niet zomaar voor van alles en nog wat uitmaken natuurlijk. Mocht de verdachte achteraf toch het syndroom GdlT hebben, bied ik mijn verontschuldigingen wel aan. Dan maar een onterechte aanhouding.

Een en ander blijft natuurlijk een moment opname... Denk dat je een end komt als je een gesprek aangaat met diegene. Dan merk je wel of er geacteerd wordt of niet, en dán aanhouden!
 
Laatst bewerkt:
Ben je even een dag 'niet geweest'.... Maar om toch een reactie te geven.

De testen zijn jaarlijks.
Voor de mannen: 30 sit-ups, 20 push-ups en een 12 minutenloop (leeftijd tot 30 jaar minimaal 2400 mtr.) of een shutle-run test (zo'n piepjes test, en dan minimaal trap 8) en voor de dames: 20 sit-ups, 10 push-ups en 12 minutenloop (minimaal 1900 mtr.) of ook weer die piepjestest (minimaal trap 6)

Is toch niet extreem veel toch?


dat lukt nog allemaal zonder wekelijks sporten.. alleen dat lopen zal wat "doorzettingsvermogen" vragen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk, mooi voorbeels waarom steeds meer agenten gewoon strak bekeuren..omdat meerderjarige pubers als dit aantonen dat waarschuwen toch belachelijk gemaakt word... :W



Volgende stap is alvast bekeuren voordat je het gedaan heb, want je zal toch wel eens iets doen wat niet mag. :P
 
Het was tijdens een alcoholcontrole, op een mooie zomernacht. De uitvoerende collega's hadden een mooie fuik gemaakt om de te controleren weggebruikers naar het "blaaspunt" te leiden. Nou ja, fuik.....het was eigenlijk meer een soort van "slurf" waar men werd ingeloodst, aan het einde van de slurf konden een viertal auto's staan. Als deze waren "afgewerkt" en weer het verkeer ingebracht, kon de volgende plaatsnemen. Dat ging uitstekend en de ijverige collega's zorgden voor een constante aanvoer, zodat de slurf constant vol stond. Op een gegeven ogenblik stokte de aanvoer en een van de collega's wenkte de wachtende auto. Deze bleef echter staan waar hij stond, op een kleine 30 meter van de "afwerkplaats". Hoe de collega ook wenkte, de auto bleef staan waar-ie stond. Achter hem werd inmiddels driftig getoeterd, maar ook daar trok hij zich niets van aan. Een van de collega's besloot de onwillige klant dan maar te gaan halen. Aangekomen bij de linkerzijde van de auto wilde hij de betsuurder aanspreken. Hij tikte op het ruitje en keek naar binnen, naar.........een lege stoel.

Op de passagiersplaats zat een man, keurig in de gordel. De collega liep om de auto heen en sprak de man aan met het verzoek om de auto naar voren te rijden. Geen denken aan, zei de man zeer beslist. Ik heb een aardig slokje op en ik mag helemaal niet rijden.

De collega vroeg verbaasd hoe de auto daar dan was gekomen. Wel, zei de man, ik zat in de kroeg en raakte daar in gesprek met een aardige dame. Na een tijdje gekletst te hebben, besloot ik een taxi te bellen om naar huis te gaan. De dame vroeg waar ik woonde en het bleek dat zij slechts een paar straten van mij vandaan woonde. Zij bood aan om met mijn auto naar huis te rijden, dat scheelde ons beiden een taxi, en ik hoefde de volgende dag de auto niet te gaan halen. De dame had alleen maar frisdrank gedronken, dus het leek mij een prima voorstel.....

De collega was het daar roerend mee eens. De alcoholwalm in de auto onderstreepte de wijsheid van dit besluit. Er was echter een klein knelpuntje; er was even geen dame te bekennen in de auto. Waar is de dame dan, vroeg hij. Nou, zei de man, we werden dus hier door je collega van de weg gehaald, en terwijl wij staan te wachten op onze beurt, begint zij een beetje nerveus in haar tasje te zoeken. Opeens roept zij: "oh nee, ik heb geen rijbewijs bij mij". Voordat ik kan zeggen dat jullie daar vast geen probleem van gaan maken, stapt zij uit de auto en gaat ervandoor, die kant op. Tja, daar zit ik nu dus.....

Nou wist de collega wel wanneer er een bullshit verhaal wordt verteld, maar hij kon ook goede bullshit onderscheiden van doorsnee bullshit. De collega grijnsde even naar de bestuurder en zei: Meneer, ik stel voor dat ik uw auto even voor u daar aan de overkant parkeer. Dan neemt u een taxi naar huis en dan gaan wij verder met ons werk. Uiteraard was de man het daar helemaal mee eens, en zo geschiedde......
 
Het was tijdens een alcoholcontrole, op een mooie zomernacht. De uitvoerende collega's hadden een mooie fuik gemaakt om de te controleren weggebruikers naar het "blaaspunt" te leiden. Nou ja, fuik.....het was eigenlijk meer een soort van "slurf" waar men werd ingeloodst, aan het einde van de slurf konden een viertal auto's staan. Als deze waren "afgewerkt" en weer het verkeer ingebracht, kon de volgende plaatsnemen. Dat ging uitstekend en de ijverige collega's zorgden voor een constante aanvoer, zodat de slurf constant vol stond. Op een gegeven ogenblik stokte de aanvoer en een van de collega's wenkte de wachtende auto. Deze bleef echter staan waar hij stond, op een kleine 30 meter van de "afwerkplaats". Hoe de collega ook wenkte, de auto bleef staan waar-ie stond. Achter hem werd inmiddels driftig getoeterd, maar ook daar trok hij zich niets van aan. Een van de collega's besloot de onwillige klant dan maar te gaan halen. Aangekomen bij de linkerzijde van de auto wilde hij de betsuurder aanspreken. Hij tikte op het ruitje en keek naar binnen, naar.........een lege stoel.

Op de passagiersplaats zat een man, keurig in de gordel. De collega liep om de auto heen en sprak de man aan met het verzoek om de auto naar voren te rijden. Geen denken aan, zei de man zeer beslist. Ik heb een aardig slokje op en ik mag helemaal niet rijden.

De collega vroeg verbaasd hoe de auto daar dan was gekomen. Wel, zei de man, ik zat in de kroeg en raakte daar in gesprek met een aardige dame. Na een tijdje gekletst te hebben, besloot ik een taxi te bellen om naar huis te gaan. De dame vroeg waar ik woonde en het bleek dat zij slechts een paar straten van mij vandaan woonde. Zij bood aan om met mijn auto naar huis te rijden, dat scheelde ons beiden een taxi, en ik hoefde de volgende dag de auto niet te gaan halen. De dame had alleen maar frisdrank gedronken, dus het leek mij een prima voorstel.....

De collega was het daar roerend mee eens. De alcoholwalm in de auto onderstreepte de wijsheid van dit besluit. Er was echter een klein knelpuntje; er was even geen dame te bekennen in de auto. Waar is de dame dan, vroeg hij. Nou, zei de man, we werden dus hier door je collega van de weg gehaald, en terwijl wij staan te wachten op onze beurt, begint zij een beetje nerveus in haar tasje te zoeken. Opeens roept zij: "oh nee, ik heb geen rijbewijs bij mij". Voordat ik kan zeggen dat jullie daar vast geen probleem van gaan maken, stapt zij uit de auto en gaat ervandoor, die kant op. Tja, daar zit ik nu dus.....

Nou wist de collega wel wanneer er een bullshit verhaal wordt verteld, maar hij kon ook goede bullshit onderscheiden van doorsnee bullshit. De collega grijnsde even naar de bestuurder en zei: Meneer, ik stel voor dat ik uw auto even voor u daar aan de overkant parkeer. Dan neemt u een taxi naar huis en dan gaan wij verder met ons werk. Uiteraard was de man het daar helemaal mee eens, en zo geschiedde......

ik moet zeggen.. die kerel heeft een flinke dosis fantasie _O-

Enne t woordje AFWERK-PLEK geeft ook een extra warme dimensie aan t geheel :X *O* _O- _O-
 
[...Deputy Duc schreef op 22 april 2007 @ 21:47:
Het was tijdens een alcoholcontrole, op een mooie zomernacht. De uitvoerende collega's hadden een mooie fuik gemaakt om de te controleren weggebruikers naar het "blaaspunt" te leiden. Nou ja, fuik.....het was eigenlijk meer een soort van "slurf" waar men werd ingeloodst, aan het einde van de slurf konden een viertal auto's staan. Als deze waren "afgewerkt" en weer het verkeer ingebracht, kon de volgende plaatsnemen. Dat ging uitstekend en de ijverige collega's zorgden voor een constante aanvoer, zodat de slurf constant vol stond. Op een gegeven ogenblik stokte de aanvoer en een van de collega's wenkte de wachtende auto. Deze bleef echter staan waar hij stond, op een kleine 30 meter van de "afwerkplaats". Hoe de collega ook wenkte, de auto bleef staan waar-ie stond. Achter hem werd inmiddels driftig getoeterd, maar ook daar trok hij zich niets van aan. Een van de collega's besloot de onwillige klant dan maar te gaan halen. Aangekomen bij de linkerzijde van de auto wilde hij de betsuurder aanspreken. Hij tikte op het ruitje en keek naar binnen, naar.........een lege stoel.

Op de passagiersplaats zat een man, keurig in de gordel. De collega liep om de auto heen en sprak de man aan met het verzoek om de auto naar voren te rijden. Geen denken aan, zei de man zeer beslist. Ik heb een aardig slokje op en ik mag helemaal niet rijden.

De collega vroeg verbaasd hoe de auto daar dan was gekomen. Wel, zei de man, ik zat in de kroeg en raakte daar in gesprek met een aardige dame. Na een tijdje gekletst te hebben, besloot ik een taxi te bellen om naar huis te gaan. De dame vroeg waar ik woonde en het bleek dat zij slechts een paar straten van mij vandaan woonde. Zij bood aan om met mijn auto naar huis te rijden, dat scheelde ons beiden een taxi, en ik hoefde de volgende dag de auto niet te gaan halen. De dame had alleen maar frisdrank gedronken, dus het leek mij een prima voorstel.....

De collega was het daar roerend mee eens. De alcoholwalm in de auto onderstreepte de wijsheid van dit besluit. Er was echter een klein knelpuntje; er was even geen dame te bekennen in de auto. Waar is de dame dan, vroeg hij. Nou, zei de man, we werden dus hier door je collega van de weg gehaald, en terwijl wij staan te wachten op onze beurt, begint zij een beetje nerveus in haar tasje te zoeken. Opeens roept zij: "oh nee, ik heb geen rijbewijs bij mij". Voordat ik kan zeggen dat jullie daar vast geen probleem van gaan maken, stapt zij uit de auto en gaat ervandoor, die kant op. Tja, daar zit ik nu dus.....

Nou wist de collega wel wanneer er een bullshit verhaal wordt verteld, maar hij kon ook goede bullshit onderscheiden van doorsnee bullshit. De collega grijnsde even naar de bestuurder en zei: Meneer, ik stel voor dat ik uw auto even voor u daar aan de overkant parkeer. Dan neemt u een taxi naar huis en dan gaan wij verder met ons werk. Uiteraard was de man het daar helemaal mee eens, en zo geschiedde]


ik moet zeggen.. die kerel heeft een flinke dosis fantasie _O-

Enne t woordje AFWERK-PLEK geeft ook een extra warme dimensie aan t geheel :X *O* _O- _O-

:^
 
Een recent gebeurt verhaaltje (geen conversatie, maar toch)

Afgelopen zaterdag reden we een toertocht door het mooie Zeeuwse land. "We" zijn in dit geval een aantal mensen uit het MF-zijspan topic. Twee maal per jaar houden we een BOT, een "Brabantse Oliefanten Treffen". Zoals gezegd ging de toertocht door Zeeland, waar op dezelfde dag ook een wielrenwedstrijd (ZLM toer) plaatshad. Voor die wedstrijd waren er verkeersregelaars en motoragenten actief. We reden met 8 zijspannen door het plaatsje "Stationsbuurt" en wilden daar de provinciale weg opdraaien. Aldaar reed er een motoragent om het verkeer stil te zetten als de fietsers daar langs moesten. Hij (of zij?) zag ons groepje zijspannen aankomen, aarzelde geen moment en zette het verkeer op de provinciale weg stil, zodat wij er op konden. Met een vriendelijk knikje werden we begroet, en met een handgebaar de weg op gestuurd.

Het was niet nodig, maar wel leuk!
:}
 
Laatst bewerkt:
Ik had al zo een vermoeden dat deze woordkeuze iets los zou maken... ;)

Ik denk dat een alcohol controle alle indrigienten bevat voor mooie politie verhalen. :X ......

Vind alcohol controle heel erg zinnig ,, vind het raar dat ik in mijn lesscher tijd ruim 350.000 a 400.000 km heb afgelegt en 3 x op alcohol controleerd ben , en 1 x algemeen op papieren,, en ontelbaar op snelheid......
 
Klopt, er worden naar verhouding weinig alcoholcontroles uitgevoerd. Daar is wel een reden voor. Vaste controles zijn niet erg effectief en kosten flink wat mankracht. Als ik zie hoe het personeelsbestand in Amsterdam er voor staat, begrijp ik dat er weinig controles zullen zijn in de nabije toekomst.....
 
Ach vandaag maakte ik weer eens iets mee op het werk,...ik begeleid een jongere collega voor de periode van drie maanden. We waren lekker aan het fietsen door ons wijkje. Komt een (voor mij) oude bekende naar me toe. Vraag ik hem hoe het er mee gaat,...oeps,.... Krijg ik het volgende te horen: De AZT slaat niet meer aan,..ik krijg nu de verschijnselen van aids,..ben deze maand al 12 kilo afgevallen,.mijn voeten zijn twee maten groter dan normaal. Kijk mijn handen,..ze genezen niet meer,...
Zag dat de man veel verdriet had,..vroeg hem of hij een buddy of mentor(zorg) had.

Zegt hij,...nee ik ben alleen, ik heb niemand meer,. Maar als ik met huilen kom ik naar je toe ;( ;(
Ik heb hem maar even naar me toe getrokken en dit klinkt misschien raar,..een soort van "'knuffel'gegeven.

Ondanks alles ben je wel erg eenzaam als je zoiets moet verwerken lijkt me.

De jonge collega zei tegen me,...goh, dat had ik niet verwacht. :?

Ach ik wist het ook niet toen ik hem daar zo zag rondschuivelen.
 
Ach vandaag maakte ik weer eens iets mee op het werk,...ik begeleid een jongere collega voor de periode van drie maanden. We waren lekker aan het fietsen door ons wijkje. Komt een (voor mij) oude bekende naar me toe. Vraag ik hem hoe het er mee gaat,...oeps,.... Krijg ik het volgende te horen: De AZT slaat niet meer aan,..ik krijg nu de verschijnselen van aids,..ben deze maand al 12 kilo afgevallen,.mijn voeten zijn twee maten groter dan normaal. Kijk mijn handen,..ze genezen niet meer,...
Zag dat de man veel verdriet had,..vroeg hem of hij een buddy of mentor(zorg) had.

Zegt hij,...nee ik ben alleen, ik heb niemand meer,. Maar als ik met huilen kom ik naar je toe ;( ;(
Ik heb hem maar even naar me toe getrokken en dit klinkt misschien raar,..een soort van "'knuffel'gegeven.

Ondanks alles ben je wel erg eenzaam als je zoiets moet verwerken lijkt me.

De jonge collega zei tegen me,...goh, dat had ik niet verwacht. :?

Ach ik wist het ook niet toen ik hem daar zo zag rondschuivelen.

Is volgens mij al eens eerder geroepen en je hoort het de laatste tijd (ik althans) steeds vaker, dat agenten (gelukkig) net mensen zijn.

Verhaal van de 'oude stempel' :+

Je was een paar dagen met verlof!? Maar dit si wel weer een mooie! :Y
 
Laatst bewerkt:
Klopt, er worden naar verhouding weinig alcoholcontroles uitgevoerd. Daar is wel een reden voor. Vaste controles zijn niet erg effectief en kosten flink wat mankracht. Als ik zie hoe het personeelsbestand in Amsterdam er voor staat, begrijp ik dat er weinig controles zullen zijn in de nabije toekomst.....

Ik zie hier in Osdorp (Amsterdam) vaak agenten (meestal in opleiding voor zover ik weet) alcoholcontroles uitvoeren. Naast het Sloterparkbad geleiden ze dan automobilisten naar de parkeerplaats zodat ze gecontroleerd worden. Die parkeerplaats ligt naast het huis van mijn vriendin dus ik moet sowieso daarin, lastig is dat ik dan wel elke keer gecontroleerd word omdat het lijkt alsof ik doorgestuurd wordt B|
Het autoritje van enkele minuten naar der huis duurt dan al snel 3-4 keer zolang...

Veel alcoholcontroles vind ik overigens erg goed, al kost het relatief veel mankracht. Camera's tegen door rood rijders vind ik ook erg zinvol, vooral omdat ik laatst een mede MF-er bijna zag worden geschept door een malloot die dwars door rood reed (dus niet 'donker oranje') en zelf was ik enkele dagen terug ook blij dat ik niet te enthousiast wegreed bij groen licht omdat een of andere m*ngool in zijn bestelbus met volle vaart door rood knalt |( (beide bijna-ongelukken gebeurden overigens bij de BP bij Lijnden)
 
Npg 1 post... en we zijn toegekomen aan deel 3... :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan