(mooie) conversatie's met agenten 'part deux'

Status
Niet open voor verdere reacties.
en we zijn aangekomen op deel 3 ;)

Ik heb veel gesprekken gehad met agenten, voornamelijk omdat de rijschool waar ik gelest had de school voor het lokale politiebureau was. Het hilarische is echter, mijn lesinstructrice krijgt dus echt nooit een bon, niet omdat ze niet snel rijdt (integendeel) maar omdat ze dus al die agenten heeft geinstrueerd :)

Ik heb er nog niet de vruchten van geplukt, maar ik heb daar ook niet echt behoefte aan.
 
Laatst bewerkt:
Het was tijdens een alcoholcontrole, op een mooie zomernacht. De uitvoerende collega's hadden een mooie fuik gemaakt om de te controleren weggebruikers naar het "blaaspunt" te leiden. Nou ja, fuik.....het was eigenlijk meer een soort van "slurf" waar men werd ingeloodst, aan het einde van de slurf konden een viertal auto's staan. Als deze waren "afgewerkt" en weer het verkeer ingebracht, kon de volgende plaatsnemen. Dat ging uitstekend en de ijverige collega's zorgden voor een constante aanvoer, zodat de slurf constant vol stond. Op een gegeven ogenblik stokte de aanvoer en een van de collega's wenkte de wachtende auto. Deze bleef echter staan waar hij stond, op een kleine 30 meter van de "afwerkplaats". Hoe de collega ook wenkte, de auto bleef staan waar-ie stond. Achter hem werd inmiddels driftig getoeterd, maar ook daar trok hij zich niets van aan. Een van de collega's besloot de onwillige klant dan maar te gaan halen. Aangekomen bij de linkerzijde van de auto wilde hij de betsuurder aanspreken. Hij tikte op het ruitje en keek naar binnen, naar.........een lege stoel.

Op de passagiersplaats zat een man, keurig in de gordel. De collega liep om de auto heen en sprak de man aan met het verzoek om de auto naar voren te rijden. Geen denken aan, zei de man zeer beslist. Ik heb een aardig slokje op en ik mag helemaal niet rijden.

De collega vroeg verbaasd hoe de auto daar dan was gekomen. Wel, zei de man, ik zat in de kroeg en raakte daar in gesprek met een aardige dame. Na een tijdje gekletst te hebben, besloot ik een taxi te bellen om naar huis te gaan. De dame vroeg waar ik woonde en het bleek dat zij slechts een paar straten van mij vandaan woonde. Zij bood aan om met mijn auto naar huis te rijden, dat scheelde ons beiden een taxi, en ik hoefde de volgende dag de auto niet te gaan halen. De dame had alleen maar frisdrank gedronken, dus het leek mij een prima voorstel.....

De collega was het daar roerend mee eens. De alcoholwalm in de auto onderstreepte de wijsheid van dit besluit. Er was echter een klein knelpuntje; er was even geen dame te bekennen in de auto. Waar is de dame dan, vroeg hij. Nou, zei de man, we werden dus hier door je collega van de weg gehaald, en terwijl wij staan te wachten op onze beurt, begint zij een beetje nerveus in haar tasje te zoeken. Opeens roept zij: "oh nee, ik heb geen rijbewijs bij mij". Voordat ik kan zeggen dat jullie daar vast geen probleem van gaan maken, stapt zij uit de auto en gaat ervandoor, die kant op. Tja, daar zit ik nu dus.....

Nou wist de collega wel wanneer er een bullshit verhaal wordt verteld, maar hij kon ook goede bullshit onderscheiden van doorsnee bullshit. De collega grijnsde even naar de bestuurder en zei: Meneer, ik stel voor dat ik uw auto even voor u daar aan de overkant parkeer. Dan neemt u een taxi naar huis en dan gaan wij verder met ons werk. Uiteraard was de man het daar helemaal mee eens, en zo geschiedde......


Je gaat me toch niet vertellen dat je weg komt met een dergelijke acteerprestatie?
 
Ik snap wel dat men weinig alcohol doet , veel mensen nodig/voorbereiding, en voor de voormalig quota helpt het niet zoals met filtsen....
Aan de andere kant denk ik ,, wanneer zijn de meeste alcoholmobilsten op de weg , vrijdags na het werk van het borrel/happy hour, en de weekend avonden ??
Gezien de rooster problemen met de personele bezetting , denk ik dat men niet eraan ontkomt om meer (burger)personeel aan te nemen , vrij te maken voor de straat....



Met mijn bericht erbij zitten we op 2504...

Ik ben zo vrij geweest
(mooie) conversatie's met agenten deel 4
 
Laatst bewerkt:
Is volgens mij al eens eerder geroepen en je hoort het de laatste tijd (ik althans) steeds vaker, dat agenten (gelukkig) net mensen zijn.

aan de andere kant...de politie kan het toch echt nooit goed doen.

Je moest eens weten hoeveel mensen juist zullen vinden dat de politie ze hard aan moet pakken, t is toch hun eigen schuld ....enzenz....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan