(mooie) conversatie's met agenten 'part deux'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon, door menselijk te zijn in plaast van door gedegen speurwerk.
Hmmmm....... die laatste zin haal ik misschien nog wel even weg.. :+

Ik denk dat het één het ander niet uitsluit. Erger nog, je kúnt geen gedegen speurwerk doen als je niet als mens kunt denken......

Bij speurwerk moet je nooit de regel van "Ockhams razor" vergeten: wat het meest waarschijnlijk lijkt is vrijwel altijd wat er ook gebeurd is. Logisch nadenken dus en "de menselijke weg" volgen. In veel gevallen is een overval het gevolg van "werk van binnenuit".

Soms vergeet ik die regel ook wel eens en soms vergeet ik m'n eigen gevoel achterna te gaan.
Enkele jaren geleden hadden we een overval op een parkeergarage. De parkeerbediende was overvallen, grof in elkaar geslagen en geschopt en er was enige tienduizenden guldens gestolen.
Het verhaal van die parkeerbediende was op zich geloofwaardig en toch klopte er iets niet. Het kwam allemaal nét even te mooi over. Het was ook nog een oude bekende van ons.
Maar als je hem dan aankeek met dat gehavende gezicht...... Hij had een gebroken kaak en een hersenschudding. M'n collega was het ook niet met me eens, niemand zou zich zo in elkaar laten slaan om een verhaal in elkaar te draaien. Ik heb dat alarmbelletje van me dus maar de nek omgedraaid.

Twee jaar later was er een huiselijk geweldzaak, een vrouw die door haar vriend in elkaar was geslagen/geschopt. Ik kwam in gesprek met het slachtoffer. Haar vriend was een oude bekende van ons en een knap gewelddadige jongen.
In dat soort gesprekken komt soms een hoop ellende naar boven, dat wil je niet weten. Ook dan ontstaat er een vertrouwensband. We hebben die vriend al vrij snel aangehouden.
Enkele dagen later kwam de vriendin aan het bureau. Nu zijn we gewend dat veel vrouwen achteraf op hun aangifte terug komen, dus nam ik in eerste instantie aan dat ook zij haar aangifte kwam intrekken. Niet dus. Ze vertelde me iets waar ze al twee jaar mee rond liep. Haar vriend had de overval op de parkeergarage gepleegd, samen met... de parkeerbediende. Omdat ze zo goed was behandeld en om alle schepen achter zich te verbranden (wat ook ons advies aan haar was geweest) besloot ze ons het verhaal te vertellen.
Uiteindelijk bleek dat de beide heren de afspraak hadden gemaakt om het geld weg te nemen. Om alles wat echter te laten lijken was afgesproken dat de parkeerbediende een klap in z'n gezicht zou krijgen van de ander. Die ander had zich echter niet kunnen beheersen en er z'n ziel en zaligheid in gelegd......
Beiden bekenden de overval.
 
hahaha, mooi verhaal weer Duc.

en wat hebben we nou geleerd:

alle vrouwen zijn kuthoeren die mannen nooit op de goede manier naaien ;)

waarom brengen jullie je politieverhalen niet een keer uit in een boekje?
dit soort verhalen lezen echt prachtig weg :)

(ik zou het misschien zelfs kopen ipv te downloaden)
 
hahaha, mooi verhaal weer Duc.

en wat hebben we nou geleerd:

alle vrouwen zijn kuthoeren die mannen nooit op de goede manier naaien ;)

waarom brengen jullie je politieverhalen niet een keer uit in een boekje?
dit soort verhalen lezen echt prachtig weg :)

(ik zou het misschien zelfs kopen ipv te downloaden)

Ho ff......
Bovendien komt het ons soms wel goed uit. Het zijn vaak wél de vrouwen die onze klantjes een oor aannaaien......
 
ben ik hier een paar weken niet geweest, blijkt het paginas lang alleen maar tante betpraat te zijn :z :z
ambtenaren vertellen stoere verhalen is een betere topictitel :+
 
Mooi verhaal, moet je nagaan als je hem een fatsoenlijke maaltijd had aangeboden ;)

Wat ik me afvraag na zo'n verhaal, wat is er verder met deze persoon gebeurd? Is die na zijn tijd in het staatshotel veranderd of ben je hem nog vaker tegengekomen?

Zal best, maar bashen doet ie maar op de rest van het forum. Ruimte genoeg.

Ik bashen?

Sorry, maar haal van mij een post aan waar ik de politie of jou "bash", ik denk dat wij dan een andere definitie van bashen hebben.

Als iemand een mooie set-up geeft sla ik hem binnen :)

Misschien had ik, toen ik merkte dat je lichtelijk geagiteerd reageerde niet door moeten gaan, maar ik vind/vond het binnen de perken blijven.
 
Wat zijn eigenlijk de 'eisen' op zo'n IBT-dag waaraan je moet voldoen :?

Ben je even een dag 'niet geweest'.... Maar om toch een reactie te geven.

De testen zijn jaarlijks.
Voor de mannen: 30 sit-ups, 20 push-ups en een 12 minutenloop (leeftijd tot 30 jaar minimaal 2400 mtr.) of een shutle-run test (zo'n piepjes test, en dan minimaal trap 8) en voor de dames: 20 sit-ups, 10 push-ups en 12 minutenloop (minimaal 1900 mtr.) of ook weer die piepjestest (minimaal trap 6)

Is toch niet extreem veel toch?
 
Ben je even een dag 'niet geweest'.... Maar om toch een reactie te geven.

De testen zijn jaarlijks.
Voor de mannen: 30 sit-ups, 20 push-ups en een 12 minutenloop (leeftijd tot 30 jaar minimaal 2400 mtr.) of een shutle-run test (zo'n piepjes test, en dan minimaal trap 8) en voor de dames: 20 sit-ups, 10 push-ups en 12 minutenloop (minimaal 1900 mtr.) of ook weer die piepjestest (minimaal trap 6)

Is toch niet extreem veel toch?

Is inderdaad niet veel....

Wat moet de afstand zijn die mensen boven de 30 moeten halen in 12 min???
En waarom mogen vrouwen een korter afstand lopen in de zelfde tijd ??

de beste marathonlopers zijn klein en niet zwaar gespiert , wel pezig......
Aan gezien de meeste mannen 20 % zwaarder/groter zijn , zou dat juist een nadeel zijn......
 
Ben je even een dag 'niet geweest'.... Maar om toch een reactie te geven.

De testen zijn jaarlijks.
Voor de mannen: 30 sit-ups, 20 push-ups en een 12 minutenloop (leeftijd tot 30 jaar minimaal 2400 mtr.) of een shutle-run test (zo'n piepjes test, en dan minimaal trap 8) en voor de dames: 20 sit-ups, 10 push-ups en 12 minutenloop (minimaal 1900 mtr.) of ook weer die piepjestest (minimaal trap 6)

Is toch niet extreem veel toch?

dus als je ooit wegrent voor de politie hopen dat het een vrouw is die kunnen minderhard rennen }) en altijd dat gezeur over gelijkebehandelingen van mannen en vrouwen....
 
Ben je even een dag 'niet geweest'.... Maar om toch een reactie te geven.

De testen zijn jaarlijks.
Voor de mannen: 30 sit-ups, 20 push-ups en een 12 minutenloop (leeftijd tot 30 jaar minimaal 2400 mtr.) of een shutle-run test (zo'n piepjes test, en dan minimaal trap 8) en voor de dames: 20 sit-ups, 10 push-ups en 12 minutenloop (minimaal 1900 mtr.) of ook weer die piepjestest (minimaal trap 6)

Is toch niet extreem veel toch?


Je hebt het over de militairen ,..toch?

Ik heb nog nooit een sit-up hoeven doen voor mijn werk.

Ik heb trap 9 moeten doen voor die piepjestest,.. :?
 
Je hebt het over de militairen ,..toch?

Ik heb nog nooit een sit-up hoeven doen voor mijn werk.

Ik heb trap 9 moeten doen voor die piepjestest,.. :?

dat is toch veel te weinig voor een militair ? dat schud je zo uit je mouw als je gewoon normaal persoon bent, en ik verwacht van een militair toch wel een bovengemiddelde conditie/kracht. toch :?
 
dat is toch veel te weinig voor een militair ? dat schud je zo uit je mouw als je gewoon normaal persoon bent, en ik verwacht van een militair toch wel een bovengemiddelde conditie/kracht. toch :?

Ja ik ook! [stookmodus] haha!

Een militair minder lopen dan een agent? }) ;(
 
Je hebt het over de militairen ,..toch?

Ik heb nog nooit een sit-up hoeven doen voor mijn werk.

Ik heb trap 9 moeten doen voor die piepjestest,.. :?

Dit zijn inderdaad de minimale eisen voor een "gewone" militair, speciale eenheden enzo hebben hogere eisen. Voor de sit-ups en push-ups heb je beiden 2 minuten dacht ik, ook makkelijk haalbaar dus

Dat zijn de eisen die je tijdens de jaarlijkse test moet kunnen halen
 
Laatst bewerkt:
dat is toch veel te weinig voor een militair ? dat schud je zo uit je mouw als je gewoon normaal persoon bent, en ik verwacht van een militair toch wel een bovengemiddelde conditie/kracht. toch :?

Ehh , er zijn verschillen ,, mensen die operationeels(vliegen/bewaken/para/LB vlucht) doen hebben inderdaad een veel betere conditie dan de mensen die op een stoel zitten stempeltjes zetten ..
Maar wij hadden ooit een adjudant die met de shutle run iedereen eruit liep , haalde achterin de 20 of zo ,, terwijl ie 48 was ,, jonge honden die het wel even zouden doen waren met 18 a 19 al aardig munt......

Had ook een ouwe sergeant met de kop van harry mensh werkte in een magazijn een ton op pootjes maar lopen dat ie kon........

Ik vond fietsen leuker ,, met een ATB een oefenterein onveilig maken ......
 
Ik bashen?
Sorry, maar haal van mij een post aan waar ik de politie of jou "bash", ik denk dat wij dan een andere definitie van bashen hebben.
Als iemand een mooie set-up geeft sla ik hem binnen :)
Misschien had ik, toen ik merkte dat je lichtelijk geagiteerd reageerde niet door moeten gaan, maar ik vind/vond het binnen de perken blijven.

Tja, ik was het daar niet mee eens, het had alles van de bekende zeurpieterij, maar misschien heb ik ook ff wat te snel gereageerd. Overigens was mijn reactie nou ook niet overdadig. Het vraagteken betekende exact dat......
Maar goed, zand er over?
 
Tja, ik was het daar niet mee eens, het had alles van de bekende zeurpieterij, maar misschien heb ik ook ff wat te snel gereageerd. Overigens was mijn reactie nou ook niet overdadig. Het vraagteken betekende exact dat......
Maar goed, zand er over?
zand erover
 

wat lief
full
 
En zo hoort het ook als 2 volwassen mensen discussieren op een volwassen manier
 
dat is toch veel te weinig voor een militair ? dat schud je zo uit je mouw als je gewoon normaal persoon bent, en ik verwacht van een militair toch wel een bovengemiddelde conditie/kracht. toch :?

Zoals ik al zei, zijn dit de minimale eisen. En vind ik het erg sneu als je dat al niet kan halen... Dit is wat een normale gezonde man/vrouw zo zou moeten kunnen...

Hoe was dat ook alweer met afspiegeling van de maatschapij? :+
 
Ben je even een dag 'niet geweest'.... Maar om toch een reactie te geven.

De testen zijn jaarlijks.
Voor de mannen: 30 sit-ups, 20 push-ups en een 12 minutenloop (leeftijd tot 30 jaar minimaal 2400 mtr.) of een shutle-run test (zo'n piepjes test, en dan minimaal trap 8) en voor de dames: 20 sit-ups, 10 push-ups en 12 minutenloop (minimaal 1900 mtr.) of ook weer die piepjestest (minimaal trap 6)

Is toch niet extreem veel toch?



Valt inderdaad mee.. Net even de eerste 2 geprobeerd, is zelfs geheel ongetraind te doen :P (laatste test wat weinig ruimte voor in m'n huis)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan