(mooie) conversatie's met agenten 'part deux'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok ik zal wat vertellen over een tante van me, nu we het toch over slaande dames hebben gehad.


Tantelief. :?


Mijn tante (overigens slechts enkele jaren minder jong dan ik ben) is en was altijd bijzonder recht voor z'n raap en van het type direct handelen en nadenken kmt later wel. Of dat als agente altijd heel verstandig is laten we even in het midden. :+
Op een goeie dag, het was aan het begin van haar carriere als agente, werd er melding gedaan van een fikse knokpartij in de plaatselijke kroeg, dus tantelief met een collega er naartoe gereden. Aldaar aangekomen, was de knokpartij nog gaande. Tante lief bedacht zich geen moment en voordat haar collega ook maar een zinnige opmerking had kunnen maken, rende ze vol ambitie de kroeg binnen om wel eens even een vakkundig einde te maken aan de ruzie door doortastend op te treden. Haar wat oudere en ervarener collega bleef buiten wachten, omdat hij wist dat het gedoe vanzelf wel minder zou worden en dan zou hij makkelijk orde op zaken kunnen stellen. Hij ging er vanuit, dat zoalang er massaal geknokt werd, dat ze met z'n tweeën geen schijn van kans hadden om de knokpartij op slag te beëindigen.
Dus tantelief rende alleen naar binnen en werd geconfronteerd met 2 partijen, die idd acuut ophielden met op elkaar in te hakken, want ze hadden een nieuw slachtoffer.
Nu sla je zelfs in het Barbaarse tukkerland geen dames, dus werd er alternatief gehandeld. Tantelief werd vakkundig van uitrusting en kledingstukken ontdaan en vervolgens de kroeg uitgeknikkerd. :o En dat terwijl ze potig genoeg is om heel wat grote kerels aan te kunnen :X
Tante inmiddels witheet, heeft de sleutels van haar collega gepakt, is in de auto gesprongen en naar haar huis gereden voor andere kleren. Vervolgens is ze naar het bureau gereden, heeft zonder een woord te zeggen een lange wapenstok gehaald en weer naar de kroeg gescheurd. Daar aangekomen is ze met de wapenstok naar binnen gerend en is ze gelijk begonnen met meppen, de inmiddels gekalmeerde vechtersbazen waren totaal overrompeld en een aantal gingen neer, omdat tantelief zonder aanzien des persoons om zich heen sloeg. In no time was de kroeg dan ook leeg en had tante haar spullen terug.







Als haar dat niet was gelukt, had denk ik niemand in het dorp nog respect voor haar gehad en had ze beter elders kunnen solliciteren. Nu was de boodschap voor de heren kroegtijgers wel duidelijk, vooral toen de blauwe plekken nog goed zichtbaar waren :+

Meer van zulke tantes :Y

De wapenstok d'r overheen rossen, ach dat waren nog eens tijden 8-)
 
Zullen we dat maar even in het midden laten, volgens mij wil ze niet alteveel aan dat uitkleed gedeelte herinnerd worden. :+

Volgens mij zei Finkers destijds ( dating bende voor een wijfje ) : ik ben 2 meter lang, weeg zoveel. maar u kunt me herkennen aan mn blonde haar :+

toch reuze nieuwsgierig naar je tante :+ Mooi verhaal trouwens :)
 

*O* Is mn favoriete Kras spelletje

Vooral op mn werk }) Als er een aantal als een dweil binnen komen strompelen, in de auto zijn gestapt omdat het een beetje miezerde , en dan ook nog 2 uur tijd nodig hebben om wakker te worden

Dat zelfde Krasstukje maar dan kras ik bij zo 1 altijd ONGESCHIKT
_O- _O- *O*

Het blijft leuk
 
ik ook, mijn ouders kennen ook heel veel mensen en verhalen...

echt benieuwd :9

dit geintje, vooral van dat uitkleden van die agente zie ik bepaalde mensen wel doen van oud stamgasten :P

Ik ben bang dat die Tante wel eens er niet zo uit ziet.....
571_8f5a95f2fc47f23b2a563557a01b1b25.gif

denk eerder dat er wat meer is om van te houden dan op de bovenstaande afbeelding en dat bepaalde lichaamdelen het beginnen te verliezen van de zwaarte kracht.....
 
Och...... van de week is er een zaak van me "geklapt".

Belt de advocaat van een van de verdachten op, om hem te bezoeken en wat informatie aan ons te vragen. Hij geeft aan dat onze aanklacht onzin is en dat z'n cliënt er toch snel weer uit zal zijn. Dat soort opmerkingen zijn we uiteraard wel gewend.

Zegt die advocaat tot slot: "Maar als je nog vragen aan m'n cliënt hebt kun je hem van de week gerust wel ff thuis bellen."

Vond ik wel humor...... :+

Z'n cliënt is overigens in bewaring gegaan. Weet die advocaat tenminste ook waar hij voor verdere vragen terecht kan....... _O-
 
In een vrij omvangrijke zaak moesten diverse collega's van mijn team gehoord worden door de rechter-commissaris. Ook ik had "de eer" om een middagje daar door te mogen brengen. Niet écht m'n favoriete bezigheid, te meer omdat je soms uren bezig bent (alleen de wachttijden al, die een gemiddeld ziekenhuis het schaamrood op de kaken zouden jagen) om soms nogal onzinnige vragen te beantwoorden. Ik heb wel eens een middag verspild om alleen de vraag te beantwoorden of écht mijn handtekening onder een bepaald proces-verbaal stond..... Het is dat de baas de uren betaalt......

Ik kwam binnen in de kamer van de RC en zag dat in een hoek van de kamer ten minste 10 advocaten in slagorde zaten opgesteld. Het was er nogal een gezellige boel..... Even kreeg ik het idee van de breiende en keuvelende groep huisvrouwen bij de guillotine tijdens de Franse revolutie....

Ik nam plaats achter een bureau tegenover de RC, die mij een aantal vragen ging stellen die door de Moskovietsjes in spé waren opgesteld.
Ik moet zeggen dat ik toch even van slag was door die "woeste horde". Wat had ik in Godesnaam gedaan dat ten minste 10 advo's daar enige interesse in hadden????

Ik keek de RC, een dame, aan. Tja, tóch wat onder de indruk en dan wil er "in the heat of the moment" wel eens een opmerking uit vliegen, dus ik zei, kijkend naar het clubje in de hoek van de kamer op een zachte toon: "Kon wel eens een duur middagje worden".......
Ik kon m'n tong wel inslikken. De gemiddelde RC heeft meestal geen groot gevoel voor humor en is nogal gesteld op "decorum"...... Ik verwachtte dus onmiddellijk een bijtend antwoord.

Zegt die RC, met een zure blik naar het babbelende groepje en op niet mis te verstane toon: "Ja en voor dat feestje daar mag de belastingbetaler opdraaien"........

Het werd érrug stil in de hoek. De vragen waren zo afgewerkt en niemand had meer een aanvullende vraag...... _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
Och...... van de week is er een zaak van me "geklapt".

Belt de advocaat van een van de verdachten op, om hem te bezoeken en wat informatie aan ons te vragen. Hij geeft aan dat onze aanklacht onzin is en dat z'n cliënt er toch snel weer uit zal zijn. Dat soort opmerkingen zijn we uiteraard wel gewend.

Zegt die advocaat tot slot: "Maar als je nog vragen aan m'n cliënt hebt kun je hem van de week gerust wel ff thuis bellen."

Vond ik wel humor...... :+

Z'n cliënt is overigens in bewaring gegaan. Weet die advocaat tenminste ook waar hij voor verdere vragen terecht kan....... _O-



_O- lol ... leuke advocaat :X :X
 
Beter kijken wat je vrouw quote, Bikermouse. :+ Dat verhaal van de RC volgt daarna pas. O-)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan