Mooie dag, accu leeg. snik

Zazza

MF veteraan
2 apr 2004
3.326
34
Achterhoek
Vanmorgen vol in pak op de motor gestapt.. bzzz bbzzzm bzzzmm.. prrrfft! shit! accu leeg! aargh!
Heb er gisteren nog op gereden! |( tijd om een kickstarter er op te bouwen? -O-
 
Laatst bewerkt:
dat zuigt ja... en gisteren deed'ie het nog? of is dit de eerste dag na je winterstop? In dat laatste geval is een druppellader je antwoord
 
Kan je zo'n ding niet gewoon aanlopen?
Mijn zephyr 750 kan je ook gewoon aanlopen bijvoorbeeld, heb ooit zelfs iemand een zware Harley aan zien lopen (wel helling af trouwens)

Ding in 1 of 2 (beetje mee experimenteren), koppeling inknijpen en vasthouden, rennen als een malle en dan op buddy springen en gelijk koppeling loslaten.

(op buddy springen is de truc tegen slippend achterwiel)
 
Laatst bewerkt:
nja, wel vaag. Ik heb hem de gehele winter gewoon mooi aan de druppellader gehangen.

Tja ik kon hem wel aanlopen maar dan had ik hem vanmiddag ook aan moeten lopen, ten eerste een deuk in je ego en ten tweede was het makkelijker hem gewoon terug op de druppellader te zetten (welke ik gedaan heb, vanavond maar eens kijken of hij normaal wilt starten)
 
Niet gewoon even staan praten met iemand terwijl je contact aanstond en je lichten aanstonden ? Dat had ik pas. Erg irritant. Hij moet gaan piepen net als mijn auto. :)

Of je parkeerlicht per ongeluk laten branden ?
 
Laatst bewerkt:
CBR 600 F? Kan ook je spanningsregelaar zijn :Y Grote kans op, start ie de volgende keer misschien weer in 1 keer. Gemodificeerde spanningsregelaar er op (met koelribben) en gaan met die banaan.
Trouwens, paar meter en je duwt 'm zo aan. In z'n 2.
 
Laatst bewerkt:
startkabels en een auto should do the trick..Wel snel de klemmetjes eraf halen!!!!


:W


Zou mij voorkeur niet zijn. Je zult niet de eerste zijn die door zo'n actie z'n accu op zeep helpt. Motoraccu's zijn wat fijner gebouwd dan die van een auto en je loopt daardoor bij overstarten snel het risico dat de loodplaten krom trekken met een definitief einde van je accut als gevolg. Beter: aan de lader of aanduwen en een stukje rijden.
 
Heb het ook gehad met m'n Impulse... 's ochtends gewoon starten, 's middags bij 't werk kreeg ik hem nog maar net aan 't lopen... Accu volledig dood. Hij doet het of hij doet het niet... Een tussenweg is er niet echt. Impuls'je start altijd ook binnen nog geen seconde, dus dan merk je ook niet dat ie zwakker word :o

Kickstarter is een idee :Y.
 
Zou mij voorkeur niet zijn. Je zult niet de eerste zijn die door zo'n actie z'n accu op zeep helpt. Motoraccu's zijn wat fijner gebouwd dan die van een auto en je loopt daardoor bij overstarten snel het risico dat de loodplaten krom trekken met een definitief einde van je accut als gevolg. Beter: aan de lader of aanduwen en een stukje rijden.
Hmm, met m'n Diversion na lang stilstaan altijd wel gedaan, ging prima :Y. Divjes starten slecht als ze lang hebben stilgestaan, heel slecht B| :+
 
tja dat word niet rijden vanavond..

Heb je toch zo aangeduwd? Tís een 600 cc, geen twee liter ofzo.
Effe in z'n 3, gangetje en koppeling op laten komen. Appeltje - eitje.

Met droog wegdek hoef je er ook niet op te springen e.d. Gewoon er naast blijven lopen en je weet het; 'gang is alles'.

Dan effe rijden en kijken oftie het blijft doen.
 
tja dat word niet rijden vanavond..


ff aan drukken toch..............en gelijk ff checken:
of de accu polen nog vast zitten, zet ze vast en ga rijden
of er niet een hoop corosie op de aansluitingen zit, schoon maken en gaan rijden
of de accu nog geladen word, is dat zo............ga je fijn een stukje sturen.
is de accu zelf oud dan zul je die moeten vervangen

word de accu niet geladen tja dan zul je ff dieper moeten kijken
 
gewoon aanduwen, lukt met mijn gixxer in de twee ook, kun je daarna effe je spanningsmeter na laten kijken schijnen vaak kapot te gaan, die van ducjes passen er blijkbaar ook in heb ik me laten vertellen en zijn nog goedkoper ook.
 
Controleer nou ook maar de spanningsregelaar, is bekende kwaal van de CBR....
En aanduwen in 2 lukt prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan