Mooie frisse blauwe Yamaha FJR, 2003 met 58dkm, VERKOCHT

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmolenaar32

Die hard MF'er
5 aug 2009
775
64
Te koop mijn vorig jaar gekochte prachtige Yamaha FJR 1300 met 145PK in uitstekende staat.



De km stand is net geen 58000 op dit moment en dat zie je en voel je, alles draait en werkt als nieuw.

Reden voor verkoop is dat ik bij nader inzien niet zo’n zware tourmachine passend vind bij hoe en waar ik rij, daarnaast dacht ik dat mijn vrouw wel af en toe achterop zou gaan maar helaas. Desondanks een dijk van een motor !

Vorig jaar is er een beurt gedaan door de technische commissie van de FJR club waarbij de injectie is gesynchroniseerd en de distributieketting spanner is vervangen en de vloeistoffen.

Tevens is het linksysteem gesmeerd.

Er zitten nieuwe tourbanden op die nu ca 800-1000 km oud zijn, iridium bougies, accu is 1 jaar jong.

Oxford handvat verwarming

Nieuw Givi hoger tourscherm

Stuurverhogers die het stuur verhogen en iets naar je toe brengt, tevens krijg je verhogers erbij van Travelcomfort.

Rimstripes op de velgen.

RVS radiateurcover.

Valdoppen die gelukkig ongebruikt zijn.

Originele 3 delige kofferset, waarvan de topkoffer een eigen sleutel heeft, die is nadien aangeschaft.

Zeer nette glimmende machine met slechts lichte gebruikssporen, zeker geen pekelschade oid.

Alle sleutels erbij en instructieboekje(s), helaas geen oh boek.



Opstappen en rijden met deze motor.

Ikzelf ben op zoek naar een mooie Suzuki V Strom 650, mogelijke ruil inruil wordt overwogen. Geen andere motoren.

De vraagprijs is 4350 euro en de motor staat in Mijnsheerenland (Hoeksche Waard).
 

Bijlagen

  • IMG_1092.JPG
    IMG_1092.JPG
    229,6 KB · Weergaven: 19
  • IMG_0884.JPG
    IMG_0884.JPG
    173,6 KB · Weergaven: 15
  • IMG_2089.JPG
    IMG_2089.JPG
    146,1 KB · Weergaven: 12
  • IMG_0616.JPG
    IMG_0616.JPG
    182 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Een FJR van 17 jaar oud waar gemiddeld 3.500 kilometer per jaar mee is gereden? Dat is best bijzonder. Uniek zelfs, lijkt mij.
 
Een FJR van 17 jaar oud waar gemiddeld 3.500 kilometer per jaar mee is gereden? Dat is best bijzonder. Uniek zelfs, lijkt mij.
Ik heb er 1 gehad met ruim een ton op de klok en het verschil is heel duidelijk zichtbaar en merkbaar .....tja ik rij zelf ca 2000 km per jaar ..de vorige eigenaar heeft ook amper gereden ...je weet t vaak toch niet met motoren helaas en daarom laten checken door DE FJR man van NL :-)
 
Laatst bewerkt:
Een FJR van 17 jaar oud waar gemiddeld 3.500 kilometer per jaar mee is gereden? Dat is best bijzonder. Uniek zelfs, lijkt mij.
Nee hoor ik heb ze met veel lagere km standen gezien van die leeftijd,maar gemiddeld is de km stand inderdaad veel hoger:)
 
Maar waarom koopt iemand dan zo'n superdeluxe dikke tourbuffel?
 
Maar waarom koopt iemand dan zo'n superdeluxe dikke tourbuffel?
Inderdaad gewoon omdat het kan en in mijn geval dacht ik dat het wel zou passen bij mijn tripjes in nederland en 1 x pj in duitsland, tja en dan kom je er na een seizoen achter dat het echt meer geschikt is als tourbuffel voor lange tochten, woon werk oid. Het probleem zit in de proefrit, je bent dan zo overdonderd door het comfort en de kracht etc etc dat je denkt die moet ik hebben. Maar ja goed nadenkende dan kom je soms tot andere conclusies :-)
 
dat heet gewoon "bij nader inzien " je hebt gelukkig wat goeds gekocht dus kan ie zo weer verkocht worden .

maar ja wat dan .....................
 
Sowieso zijn er (ook hier) wel motornietrijders die een zuinige woonwerkmotor kopen en vervolgens niet rijden. Of inderdaad een toerbuffel en niet toerbuffelen. Gewoon voor de heb. Mijn achterbuurman rijdt bij elke tankbeurt langs de motordealer voor onderhoud. Dan is hij wel weer een jaar verder en aangezien hij elk jaar onderhoud moet hebben... Sterker nog: Ik denk dat hij meer kilometers rijdt van en naar het onderhoud, dan daarbuiten. Ik vind het eeuwig zonde van zo'n 1000cc supersport met herriepijp, maar ja, carbon roest niet in de schuur :+ dus ziet ie er wel goed uit in de korte spijkerbroek, t-shirt en slippers.
 
dat heet gewoon "bij nader inzien " je hebt gelukkig wat goeds gekocht dus kan ie zo weer verkocht worden .

maar ja wat dan .....................
Idd de volgende eigenaar krijgt echt een goede motor, en wat dan .....een v strom 650, lekker licht en wendbaar
 
Idd de volgende eigenaar krijgt echt een goede motor, en wat dan .....een v strom 650, lekker licht en wendbaar
268 kilo van de FJR tegenover de 216 kg van de V strom ...........zou je dat voelen?

ook de FJRis flink wendbaar
zit het niet mischien een beetje tussen je oren ??????


 
komt ook een beetje omdat ik zelf verliefd ben op de FJR maar niet kon betalen dus dan maar 1000 BMW.
ik vond hem in begin ook te zwaar maar na wat oefenen nergens meer last van
 
Als ik het goed heb is het gewicht van de Strom nat gewicht en de FJR droog gewicht en dan scheelt het nog eens 20 kg. Er speelt nog een puntje, dat is de warmteafgifte van de FJR, ik rij vaak rustige rondjes in de buurt waarbij ik dan iets minder wind vang, s zomers is de fjr dan zodanig heet (dat is een bekend gegeven) dat je dat ook echt voelt bij je benen. Daarom is het meer een echte tourmotor, lange stukken lekker doorrijden ....
 
Als ik het goed heb is het gewicht van de Strom nat gewicht en de FJR droog gewicht en dan scheelt het nog eens 20 kg. Er speelt nog een puntje, dat is de warmteafgifte van de FJR, ik rij vaak rustige rondjes in de buurt waarbij ik dan iets minder wind vang, s zomers is de fjr dan zodanig heet (dat is een bekend gegeven) dat je dat ook echt voelt bij je benen. Daarom is het meer een echte tourmotor, lange stukken lekker doorrijden ....

Mijn BMW gaat zomers amper van zijn plek inderdaad afgrijselijk heet, nou vind ik zomers toch niet leuk rijden maar ik begrijp je argument
dan onmiddelijk weg doen .............
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan