Mooie Honda XL 500 R 1982 nu slechts €800

Status
Niet open voor verdere reacties.

Razadull

Die hard MF'er
8 okt 2003
794
4
Beilen
UPDATE: Nieuwe foto's op pagina 2!

Bij deze bied ik mijn oude trouwe XL 500 R te koop aan. Ik heb deze motor nu ongeveer 1.5 jaar en ben er in die tijd aardig verknocht aan geraakt, maar hij moet helaas toch wijken voor een motor die wat meer geschikt is voor snelweg verkeer.

Allereerst de gegevens:

Honda XL 500 R
Bouwjaar 1982
26.xxx km (Wordt af en toe nog gebruikt)
Voorband is redelijk
Achterband is voor de weg nog wel even geschikt, voor 't zand wat kaal
Ketting en tandwielen zijn nog prima
Remmen zijn zoals ze bij een XL 500 horen te zijn, niet bijster goed dus :P
Niet geschikt voor 25KW (Door het lage gewicht blijkbaar)

Opties:
Handkappen met LED knipperlichten
LED achterknipperlichten met remlichtfunctie (Lekker duidelijk, 3 remlichten dus. Is ook zo los te halen als je het niet mooi vind.)
Nieuwe bedrading voor de knipperlichten en nieuw LED knipperlicht relais
Koplamp + bedrading is aangepast naar H4 lamp. Is in 2 minuten terug te draaien naar origineel, maar H4 is betrouwbaarder en geeft veel meer licht dan de originele gloeilamp.
Nieuwe accu
Race-tech stuur met nieuwe Honda stuurrol
Nieuwe vorkhoezen
BSM Enduro demper met E-keur. Dus lekkere rauwe 1-cilinder roffel met af en toe een dikke klap, maar niet zo overdreven dat je de buren er boos mee maakt.

Je krijgt het originele stuur, de originele koplampfitting en de originele knipperlichten erbij.

De motor kreeg bij mij om de 3000km een grote beurt, om de 5000km is aangeraden door Honda. Hij heeft 1000km geleden z'n laatste grote beurt gehad incl. kleppen stellen. Kan er dus nog even tegen aan.

Deze motor rijdt echt verrassend goed voor een off-road. Is goed handelbaar op de weg, stuurt erg fijn. Op bospaadjes en landweggetjes kom je achter het echte karakter van deze motor. Off-road rijden met deze motor gaat erg fijn, mede door de erg goede vering. Die vering is ook lekker in de stad, remmen voor drempels is totaal onnodig. (Wel een beetje uitkijken bij kruisingen, zou het zonde vinden als je em in een auto parkeert ;))

Kwa vermogen kom je goed mee met het verkeer. Je hebt veel koppel, en door de carburateur met acceleratiepomp istie goed fel op het gas. 0-100 duurt 7 seconden en de top ligt op 140km/u. Voor snelweg verkeer istie niet echt geschikt, want dan moet je wel erg lang hoge toeren rijden of met 90 a 100km/u voort willen sukkelen.

Hij gebruikt weinig olie voor een XL, ongeveer 1:1500 a 1:2000 (Afhankelijk van het weer, als het koud is iets meer) terwijl 1:1000 als normaal verbruik gezien wordt. Wat ook een groot voordeel is is het benzine verbruik. Ik heb hem nog nooit onder de 1:23 kunnen krijgen tijdens off-road ritten, en 1:35 is goed haalbaar als je rustig aan doet. Verzekering kost mij €3,50 in de maand en hij is wegenbelasting vrij. Goedkoper rijden kan haast niet.

Al met al is dit een mooie en goede motor die een goed nieuw thuis verdient.

€750 vaste prijs. Ik wil graag €900 voor deze machine, maar daar kunnen we over praten.
Inruil van een wegmotor is bespreekbaar.

De motor staat in Assen.

Foto's:

DSC00243Kopie.jpg


DSC00244Kopie.jpg


DSC00245Kopie.jpg


DSC00247Kopie.jpg


DSC00246Kopie.jpg
 
Laatst bewerkt:
heb je eventueel interesse in een yamaha r1 blauw met 28.001 gelopen ?

bijbetaling van jou kant

motor staat wel op motor-forum
 
Laatst bewerkt:
Een R1 voor woon-werkverkeer lijkt me niet helemaal de juiste keuze, maar toch bedankt voor het aanbod. Mooie motor ook :)
 
Leuke fiets! Lage km stand ook :)

Overigens is hij niet geschikt voor licht rbw, door z'n lage gewicht....(heb er een aantal gehad, waaronder 1 met nieuw kenteken, en daar stond letterlijk op dat het een zware motorfiets betrof :( )
 
Leuke fiets! Lage km stand ook :)

Overigens is hij niet geschikt voor licht rbw, door z'n lage gewicht....(heb er een aantal gehad, waaronder 1 met nieuw kenteken, en daar stond letterlijk op dat het een zware motorfiets betrof :( )


Oh, dat wist ik niet. Jammer voor de mensen met klein rijbewijs :(

Bedankt :)
 
Hij is er nog steeds, en tis heerlijk weer om er op te rijden. Lekker in de modder spelen :)
 
Ik ben wel opzoek naar een xl en heb een weg motor te koop een Honda cbr600f.

mischien kunnen we en deal maken?

linkje: Honda cbr600f

greets Jaime
 
Kom op mensen, ik krijg verschillende boden waar de honden geen brood van lusten. Alleen de accessoires al hebben mij ruim 200 euro gekost, om over het werk wat er in zit maar niet te spreken (Vinden jullie het ook zo leuk om een kabelboom compleet uit te pluizen en half te vervangen?)...

Een nettere dan deze vind je echt niet voor dit geld, en het geld wat ik geboden krijg is wat je betaalt voor een behoorlijk gebruikte standaard fiets waarvan je maar af moet wachten in wat voor staat het is.

Deze fiets is zeker niet duur zoals hij er bij staat, tis echt een plaatje hoor. Electra is 100% goed, motor loopt als een zonnetje en hij rijdt en stuurt zoals het hoort. Mensen die denken voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten kunnen beter naar de veiling van Domeinen gaan ofzo, want ik ga echt niet overstag.

Tis graag of helemaal niet. Deze motor staat niet in de weg, eet geen brood, kost mij maar 3.50 in de maand, dus dat zijn de kosten ook niet. En als ik zin heb rijd ik er gewoon een rondje op. Ik vind het alleen jammer dat woon-werk er niet mee kan, maar dat is niet zo'n ramp dat ik hem voor wisselgeld weg doe.
 
'(

Edit: Wil je voor een appel en een ei een XL, koop je deze maar. Ik heb geen belang bij onzin boden. Voor brikken geld koop je een fiets met werk, en geen plaatje.

http://www.honda-xl.nl/forum/viewtopic.php?f=10&t=2791
Is overigens niet lullig bedoeld tegenover de verkoper van de XL 600 R in bovengenoemd topic, hij verkoopt een mooie fiets voor een goede prijs...
 
Laatst bewerkt:
groot gelijk jonge wat die prijs betreft. sommige mensen weten ook niet wat zo'n ding waard is helaas. et is dat ik vorige week een diverion gekocht had anders was k zeker komen kijken.

Dank je, ben blij dat jij het iig begrijpt. Veel plezier met de Div :)
 
Is er nogsteeds. Niemand die met dit *kuch* heerlijke *kuch* zomerweer lekker wil rijden? Kan met deze crosser hoor :)
 
Leuk dingetje!

Paar vraagjes:

Hoe is het uitlaatsysteem er aan toe? (geen lekken?)
Lekt het blok olie?

Verder las ik het volgende in een review die je vorige winter hebt geschreven:

Wel is het zo dat als je em koud gestart hebt je ook meteen moet gaan rijden, want stationair lopen doet ie dan niet de eerste 2 minuten. Stationair lopen doet ie ook niet als je stadsverkeer of fileverkeer rijdt hartje zomer (+30 graden celsius). Sterker nog, als je pech hebt dan loopt hij op een gegeven moment helemaal niet meer tot je em wat af laat koelen.

Heb je hier nog naar gekeken?

Ben op zoek naar mijn eerste motor en wil wel graag dat hij blijft rijden ;)
 
Leuk dingetje!

Paar vraagjes:

Hoe is het uitlaatsysteem er aan toe? (geen lekken?)
Lekt het blok olie?

Verder las ik het volgende in een review die je vorige winter hebt geschreven:Heb je hier nog naar gekeken?

Ben op zoek naar mijn eerste motor en wil wel graag dat hij blijft rijden ;)


Dank je :)

Het uitlaatsysteem is goed. Keihard, geen lekken.

Blok lekt ook niet. Had laatst wel een kleine lekkage, maar dat lag aan de pakking van de koppelingskap dus die is vervangen.

Motor loopt inmiddels ook koud goed stationair, gefixed door luchtschroef halve slag te verstellen. Heb dat moeilijk stationair lopen met warm weer 1x meegemaakt toen ik met 35 graden stadsverkeer reed. Waar dat afslaan toen mee te maken had weet ik niet, is gelukkig nooit weer gebeurt.

Ik denk dat dit wel een goede eerste motor is. Tis ook mijn eerste, en hij bevalt me prima :) Je kunt er prima op leren rijden. Is erg vergevingsgezind en goed handelbaar. Echt leuk rijden :] Ik verwacht niet dat je er problemen mee krijgt. Al blijft het natuurlijk wel een (bijna) 30 jaar oude motor
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan