UPDATE: Nieuwe foto's op pagina 2!
Bij deze bied ik mijn oude trouwe XL 500 R te koop aan. Ik heb deze motor nu ongeveer 1.5 jaar en ben er in die tijd aardig verknocht aan geraakt, maar hij moet helaas toch wijken voor een motor die wat meer geschikt is voor snelweg verkeer.
Allereerst de gegevens:
Honda XL 500 R
Bouwjaar 1982
26.xxx km (Wordt af en toe nog gebruikt)
Voorband is redelijk
Achterband is voor de weg nog wel even geschikt, voor 't zand wat kaal
Ketting en tandwielen zijn nog prima
Remmen zijn zoals ze bij een XL 500 horen te zijn, niet bijster goed dus
Niet geschikt voor 25KW (Door het lage gewicht blijkbaar)
Opties:
Handkappen met LED knipperlichten
LED achterknipperlichten met remlichtfunctie (Lekker duidelijk, 3 remlichten dus. Is ook zo los te halen als je het niet mooi vind.)
Nieuwe bedrading voor de knipperlichten en nieuw LED knipperlicht relais
Koplamp + bedrading is aangepast naar H4 lamp. Is in 2 minuten terug te draaien naar origineel, maar H4 is betrouwbaarder en geeft veel meer licht dan de originele gloeilamp.
Nieuwe accu
Race-tech stuur met nieuwe Honda stuurrol
Nieuwe vorkhoezen
BSM Enduro demper met E-keur. Dus lekkere rauwe 1-cilinder roffel met af en toe een dikke klap, maar niet zo overdreven dat je de buren er boos mee maakt.
Je krijgt het originele stuur, de originele koplampfitting en de originele knipperlichten erbij.
De motor kreeg bij mij om de 3000km een grote beurt, om de 5000km is aangeraden door Honda. Hij heeft 1000km geleden z'n laatste grote beurt gehad incl. kleppen stellen. Kan er dus nog even tegen aan.
Deze motor rijdt echt verrassend goed voor een off-road. Is goed handelbaar op de weg, stuurt erg fijn. Op bospaadjes en landweggetjes kom je achter het echte karakter van deze motor. Off-road rijden met deze motor gaat erg fijn, mede door de erg goede vering. Die vering is ook lekker in de stad, remmen voor drempels is totaal onnodig. (Wel een beetje uitkijken bij kruisingen, zou het zonde vinden als je em in een auto parkeert )
Kwa vermogen kom je goed mee met het verkeer. Je hebt veel koppel, en door de carburateur met acceleratiepomp istie goed fel op het gas. 0-100 duurt 7 seconden en de top ligt op 140km/u. Voor snelweg verkeer istie niet echt geschikt, want dan moet je wel erg lang hoge toeren rijden of met 90 a 100km/u voort willen sukkelen.
Hij gebruikt weinig olie voor een XL, ongeveer 1:1500 a 1:2000 (Afhankelijk van het weer, als het koud is iets meer) terwijl 1:1000 als normaal verbruik gezien wordt. Wat ook een groot voordeel is is het benzine verbruik. Ik heb hem nog nooit onder de 1:23 kunnen krijgen tijdens off-road ritten, en 1:35 is goed haalbaar als je rustig aan doet. Verzekering kost mij €3,50 in de maand en hij is wegenbelasting vrij. Goedkoper rijden kan haast niet.
Al met al is dit een mooie en goede motor die een goed nieuw thuis verdient.
€750 vaste prijs.Ik wil graag €900 voor deze machine, maar daar kunnen we over praten.
Inruil van een wegmotor is bespreekbaar.
De motor staat in Assen.
Foto's:
Bij deze bied ik mijn oude trouwe XL 500 R te koop aan. Ik heb deze motor nu ongeveer 1.5 jaar en ben er in die tijd aardig verknocht aan geraakt, maar hij moet helaas toch wijken voor een motor die wat meer geschikt is voor snelweg verkeer.
Allereerst de gegevens:
Honda XL 500 R
Bouwjaar 1982
26.xxx km (Wordt af en toe nog gebruikt)
Voorband is redelijk
Achterband is voor de weg nog wel even geschikt, voor 't zand wat kaal
Ketting en tandwielen zijn nog prima
Remmen zijn zoals ze bij een XL 500 horen te zijn, niet bijster goed dus
Niet geschikt voor 25KW (Door het lage gewicht blijkbaar)
Opties:
Handkappen met LED knipperlichten
LED achterknipperlichten met remlichtfunctie (Lekker duidelijk, 3 remlichten dus. Is ook zo los te halen als je het niet mooi vind.)
Nieuwe bedrading voor de knipperlichten en nieuw LED knipperlicht relais
Koplamp + bedrading is aangepast naar H4 lamp. Is in 2 minuten terug te draaien naar origineel, maar H4 is betrouwbaarder en geeft veel meer licht dan de originele gloeilamp.
Nieuwe accu
Race-tech stuur met nieuwe Honda stuurrol
Nieuwe vorkhoezen
BSM Enduro demper met E-keur. Dus lekkere rauwe 1-cilinder roffel met af en toe een dikke klap, maar niet zo overdreven dat je de buren er boos mee maakt.
Je krijgt het originele stuur, de originele koplampfitting en de originele knipperlichten erbij.
De motor kreeg bij mij om de 3000km een grote beurt, om de 5000km is aangeraden door Honda. Hij heeft 1000km geleden z'n laatste grote beurt gehad incl. kleppen stellen. Kan er dus nog even tegen aan.
Deze motor rijdt echt verrassend goed voor een off-road. Is goed handelbaar op de weg, stuurt erg fijn. Op bospaadjes en landweggetjes kom je achter het echte karakter van deze motor. Off-road rijden met deze motor gaat erg fijn, mede door de erg goede vering. Die vering is ook lekker in de stad, remmen voor drempels is totaal onnodig. (Wel een beetje uitkijken bij kruisingen, zou het zonde vinden als je em in een auto parkeert )
Kwa vermogen kom je goed mee met het verkeer. Je hebt veel koppel, en door de carburateur met acceleratiepomp istie goed fel op het gas. 0-100 duurt 7 seconden en de top ligt op 140km/u. Voor snelweg verkeer istie niet echt geschikt, want dan moet je wel erg lang hoge toeren rijden of met 90 a 100km/u voort willen sukkelen.
Hij gebruikt weinig olie voor een XL, ongeveer 1:1500 a 1:2000 (Afhankelijk van het weer, als het koud is iets meer) terwijl 1:1000 als normaal verbruik gezien wordt. Wat ook een groot voordeel is is het benzine verbruik. Ik heb hem nog nooit onder de 1:23 kunnen krijgen tijdens off-road ritten, en 1:35 is goed haalbaar als je rustig aan doet. Verzekering kost mij €3,50 in de maand en hij is wegenbelasting vrij. Goedkoper rijden kan haast niet.
Al met al is dit een mooie en goede motor die een goed nieuw thuis verdient.
€750 vaste prijs.
Inruil van een wegmotor is bespreekbaar.
De motor staat in Assen.
Foto's:
Laatst bewerkt: