Mooie rit richting de Morvan (Nevers) Frankrijk

Omega

MF veteraan
17 sep 2003
12.332
3
De Meern
Binnenkort vertrek op vakantie met de motor naar de Morvan (boven de Bourgogne) in Frankrijk. Nou wil ik daar graag via een mooie route over de B-wegen naartoe rijden en niet via de snelweg (kleine 600 km vanuit Brussel).

Heeft iemand die rit al gereden en/of weet iemand een aardige route daarnaar toe? Zo ja, please help me out :)
 
Ik ben er pas nog geweest, met het koekblik dan wel. (Formule-1 Magny Cours)
Op zich is het daar niet anders dan de rest van Frankrijk, dus nee helaas geen tips.
Zorg dat je de Michelin guide bij je hebt, daar staat elke dorpje en binnenweggetje op! Op die kaart pik je ook zo de leuke routes eruit, let op de uitzichtpunten ...
Als je de chaos in Parijs wilt vermijden raad ik je de Disneyland route aan, volg vanaf de A1 Marne Le Vallee over de N104/A104, alsmaar rechtdoor tot je bij de A6 of A10 komt.

groetjes
Rob


Binnenkort vertrek op vakantie met de motor naar de Morvan (boven de Bourgogne) in Frankrijk. Nou wil ik daar graag via een mooie route over de B-wegen naartoe rijden en niet via de snelweg (kleine 600 km vanuit Brussel).

Heeft iemand die rit al gereden en/of weet iemand een aardige route daarnaar toe? Zo ja, please help me out :)
 
Die streek heet Central Massif en is voornamelijk plat :r .
K rij elke maand naar de Auvergne en moet er dan doorheen :Z ben er ook met de motorfiets doorheen gereden, dus ik zou zeggen rij via de Elzas een stukkie om. veel plezier.
 
door de ardennen en dan oostenlijk aanhouden richting bar-le-duc(ati) :}
daarna weer oostenlijk aanhouden

pak de D wegen, wij hebben dat deze zomer ook gedaan en die zijn over het algemeen goed qua asfalt en bieden veel meer dan de meeste N wegen
 
door de ardennen en dan oostenlijk aanhouden richting bar-le-duc(ati) :}
daarna weer oostenlijk aanhouden

pak de D wegen, wij hebben dat deze zomer ook gedaan en die zijn over het algemeen goed qua asfalt en bieden veel meer dan de meeste N wegen
hee interessant. Ik zat zelf iedere keer om Parijs heen te kijken maar kan idd beter via de Ardennen gaan.
 
Mijn Motorradrouteplanner komt met de volgende optie:

Brussel
Namen
Dinant
Bouillon
Sedan
In Frankrijk: de D964 gaat over in de D164
Vanaf Neufchateau de D1/D5
Na Lamarche de D460a/D144 naar Serquex
D139 naar Bourbonne-les-Bains
Na ca 10km de D35
Daarna de D74 richting Langres
Ca 32 km na Langres de D3 nemen richting Selongey en dan richting St Martin du Mont aanhouden
Daarna D16/D977BIS/N81 tot aan Autun
Na Autun de D978 tot aan Nevers


Er zijn een paar stukkies die anders kunnen, nl bij Langres en het laatste stuk naar Autun, maarre... je mag zelf ook wat doen :+
 
Mijn Motorradrouteplanner komt met de volgende optie:

Brussel
Namen
Dinant
Bouillon
Sedan
In Frankrijk: de D964 gaat over in de D164
Vanaf Neufchateau de D1/D5
Na Lamarche de D460a/D144 naar Serquex
D139 naar Bourbonne-les-Bains
Na ca 10km de D35
Daarna de D74 richting Langres
Ca 32 km na Langres de D3 nemen richting Selongey en dan richting St Martin du Mont aanhouden
Daarna D16/D977BIS/N81 tot aan Autun
Na Autun de D978 tot aan Nevers


Er zijn een paar stukkies die anders kunnen, nl bij Langres en het laatste stuk naar Autun, maarre... je mag zelf ook wat doen :+
:} ik zal er waarschijnlijk dankbaar gebruik van maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan