Mooie route Utrecht Harz

casq

MF'er
13 dec 2011
212
51
Amersfoort
In het weekend van 10, 11 en juli staat er eindelijk weer een paar dagen sturen op de planning. Eindbestemming dag 1 is een hotel in de harz waar we op dag twee een mooie rit willen maken. Dag 3 staat dan weer in het teken van naar huis rijden.
Maar nu de vraag, heeft iemand een mooie gpx of andere tips om de eerste dag ook al leuk te maken. Dus wat is een mooie route van Utrecht naar de harz?
Gpx zou geweldig zijn....
 
Ik zou 't niet weten @casq. Meestal vertrek ik ook vanuit Utrecht, en dan zo snel mogelijk naar Hannover knallen.
Van daar uit maak ik pas de keuze of ik links of rechtsom de Harz in ga. Ligt er ook een beetje aan hoeveel tijd ik nog heb, en waar ik moet zijn.

Heb je al een hotel? In Sankt Andreasberg zijn diverse hotels en pensions waar je kan overnachten en/of eten.


Maar maak er een mooi weekeinde van, de Harz is niet te versmaden.
 
Zo geen route voor je, maar rijd wel veel in het stuk tussen de grens en de Harz.

Ik zou vanaf Amersfoort niet te veel tijd verspillen in Nederland. Gewoon ff gas op de A1 en dan bij Oldenzaal of Enschede de grens over.
Eerst nog even grote wegen houden en vanaf ibbenburen pak je dan de eerste voorzichtige heuvels en rijd je binnendoor het Teutoburgerwald in, wat over loopt in de Harz.

Je zou ook een meer zuidelijke route kunnen pakken, waarbij je de noordelijke stukken van Sauerland mee pakt, Maar ben bang dat de route dan te lang wordt voor 1 dag.

Als je op google maps even de optie "terrein" aan zet kun je mooi zien waar de heuvels beginnen. en dat een beetje aanhouden bij het maken van je route.
 
Laatst bewerkt:
Enkele jaren terug kwamen wij terug van de Harz.
Totaal niet op de kaart gekeken en (bijna) ook niet op de GPS.
Vanaf de Harz steeds westwaarts gereden en telkens als er een leuk weggetje in zicht kwam daar dan ingegaan.
Uiteindelijk was er ineens een bordje met Winterswijk. Vanaf WW lukt het me wel om binnendoor de oude IJsselbrug in Zutphen te bereiken.
Tsja, dan nog een stukje Veluwe om thuis te komen.........................

Al met al was een prachtige rit. Alles nur Landstraßen und kleine Dörfer. Weet nog van een pontje over de Weser. Leuk daar!!
Alleen 1x de GPS een stuk gebruikt om (vlgs mij was het) Bielefeld makkelijk voorbij te rijden zonder 100 stoplichten.
 
Met een navi mijd snelwegen/Bielefeld aan, en kijken in de verte kom je een aardig eind.en idd, NL snel mogelijk uit en bij Ibbenburen/Tecklenburg begint de feest.
 
Ik volg even dit draadje.

Dit jaar geen motorreizen naar het buitenland, maar wil volgend jaar graag richting Harz gaan.

Hou me aanbevolen voor adviezen!
 
wij gaan over 14 dagen de hort op.. wel met de auto, idee was zwarte woud/ Frankrijk dordogne..
maar de harz is ook mooi,
als kind ooit met ruziënde ouders (ander verhaal ☠☠☠) ...
geweest, kan mij mooie wandelingen in bossen en vlaktes herinneren..
 
Terug
Bovenaan Onderaan