Mooie routes/bezienswaardigheden richting Noord-Spanje en terug gezocht

Waarom pak of huur je geen aanhanger dropt hem bij een camping hotel en rijd dan frankrijk Spanje .
Zelf rij ik gewoon op de aanhanger de motor naar spanje lekker op de camping en rond tuffen daar.
Klinkt als een gouden tip, maar heb niet direct alle voordelen scherp. Kan me voorstellen dat de heen- en terugreis comfortabeler zijn. Maar is het niet net zo snel met een aanhanger? Je kunt natuurlijk ook meer bagage meenemen. Maar heb je dat perse nodig? Is het niet juist alleen maar meer balast om een auto en aanhanger bij je te hebben? M.a.w. wat zijn de voordelen, wat mis ik?
 
Klinkt als een gouden tip, maar heb niet direct alle voordelen scherp. Kan me voorstellen dat de heen- en terugreis comfortabeler zijn. Maar is het niet net zo snel met een aanhanger? Je kunt natuurlijk ook meer bagage meenemen. Maar heb je dat perse nodig? Is het niet juist alleen maar meer balast om een auto en aanhanger bij je te hebben? M.a.w. wat zijn de voordelen, wat mis ik?

Denk daar maar eens over na..
 
Denk daar maar eens over na..
Geen voordelen met een aanhanger.
Met de motor begint mijn vakantie altijd al als ik de straat uit rijd.
Als ik met de auto ga, begint de vakantie pas als ik op mijn bestemming ben.
(trouwens in F op Autoroute met aanhanger dubbel tolgeld en snelheidsbeperkingen)

Waarom moeilijk doen.
Mijn vertrekpunt voor de Pyreneeën is vaak Le Mas d'Azil. Dat is 1250km voor midden NL. Daar is 't al heel mooi!
Effe d'r goed voor gaan zitten en dan kom je daar op de motor in 1 dag op de bestemming.
Dus je hoeft niet eens tot in Spanje te gaan. Ook na Toulouse wordt het al mooi.
Daarna kan het feest beginnen....................
 
Klinkt als een gouden tip, maar heb niet direct alle voordelen scherp. Kan me voorstellen dat de heen- en terugreis comfortabeler zijn. Maar is het niet net zo snel met een aanhanger? Je kunt natuurlijk ook meer bagage meenemen. Maar heb je dat perse nodig? Is het niet juist alleen maar meer balast om een auto en aanhanger bij je te hebben? M.a.w. wat zijn de voordelen, wat mis ik?
Het voordeel is dat je met je beperkte tijd je vakantie anders kan indelen als je met de aanhanger gaat heb je meer tijd over om in of door een ander gebied te reizen.
Dat inplaats van erdoor heen te crossen wat ik veel lees en dan niets ervaren of geleefd te hebben.
Je mag in frankrijk minimaal 110 met de aanhanger dus dat schiet best op en jaar hoor de vakantie begint ook al met de auto .
Noord Spanje vergeet dan niet Bardenas de reales
 
Ook voor mij begint de vakantie op het moment dat ik de straat uit rij. Ik haat lange stukken in de auto zitten en vind het heerlijk om binnendoor van dorpje naar dorpje te tuffen. Een motor meenemen achter een auto aan is alleen maar onnodig oponthoud. Als je zo nodig in 1 dag wil rijden dan kan doe ik dat ook liever op de motor dan in de auto, en al helemaal met de beperkingen qua snelheid, hogere tolkosten (sowieso voor een auto duurder en al helemaal met aanhanger), meer benzineverbuik door auto met aanhanger. En dat excuus dat je meer bagage mee kan nemen.. wat heb je nodig? Ik zie ook wel eens motorreizigers met zijspan, aanhanger etc... Dan vraag ik me echt af wat ze allemaal bij zich hebben. Ik mis niks als ik met de vespa of met de strom op reis ben.
 
Nou een aanhanger achter de motor hoeft op zich niet altijd verkeerd te zijn.
Ik kan me voorstellen dat je op vakantie maar 1 camping aandoet. Vanaf daar maak je dan steeds tripjes in de buurt.
Ondertussen heb je dan wel je stretchbed, complete keuken, extra voortent en de BBQ mee.
Dan wordt een motor-vakantie op je bestemming ineens heel 'luux'.
 
Nou een aanhanger achter de motor hoeft op zich niet altijd verkeerd te zijn.
Ik kan me voorstellen dat je op vakantie maar 1 camping aandoet. Vanaf daar maak je dan steeds tripjes in de buurt.
Ondertussen heb je dan wel je stretchbed, complete keuken, extra voortent en de BBQ mee.
Dan wordt een motor-vakantie op je bestemming ineens heel 'luux'.
Precies na een lange of leuke of warme dag spring je hub zo in het zwembad. heerlijk
Dan heb je met een motor vakantie toch een heerlijk rust punt dat is heerlijk.
 
Nou een aanhanger achter de motor hoeft op zich niet altijd verkeerd te zijn.
Ik kan me voorstellen dat je op vakantie maar 1 camping aandoet. Vanaf daar maak je dan steeds tripjes in de buurt.
Ondertussen heb je dan wel je stretchbed, complete keuken, extra voortent en de BBQ mee.
Dan wordt een motor-vakantie op je bestemming ineens heel 'luux'.
Ik kan op mijn leeftijd een tent, hoe groot ook, niet luxe vinden. Ik huur wel een vakantiehuis met bubbelbad.
 
1250km op één dag........Brrrrrrrrrrr. Maar ik heb makkelijk praten. Zit in een 'oude' regeling met ATV en oude mannendagen en heb zodoende 53 vrije dagen per jaar. Ik heb dus tijd zat. Vakantie begint bij mij al bij het inpakken. En ik heb een vaste stelregel: heen- en terug beide 1 dag snelweg en daarna weer andere wegen. Voor overnachting altijd POD's, hutje, kleine stacaravan of appartementje met kookgelegenheid. Kook 90% (lunch en diner) van de tijd zelf i.v.m. wat medische aandachtspuntjes.

Wel goed om hier de verschillen van afweging te zien en ook de motivatie hierachter!
 
1250km op één dag........Brrrrrrrrrrr. Maar ik heb makkelijk praten.
Zit in een 'oude' regeling met ATV en oude mannendagen en heb zodoende 53 vrije dagen per jaar. Ik heb dus tijd zat.

Wel goed om hier de verschillen van afweging te zien en ook de motivatie hierachter!
Het mooie is dat ik eigenlijk 365 vrije dagen per jaar heb. (als ik zou willen) Ondanks de verhoogde AOW/ pensioen leeftijd heb ik toch de steeds verschuivende leeftijdsgrens weten te halen. Ik doe er ondanks de verkregen vrijheid toch nog wat klusjes bij.

Op vakantie heb ik er helemaal geen zin in, dat als ik verder weg wil, om er een week over te doen om Frankrijk te doorkruisen.
Dan geef ik er liever 1 dag een flinke klap op, om al aan de Spaanse grens te staan.
Overigens is 1250km op 1 dag echt geen straf. Dat is best te doen.
Oke, je bent wel vermoeid na deze afstand. Maar na 1 goede nachtrust, is dat ook weer voorbij.
Afgelopen zomer deed ik er 10 dagen over om bij de Mont Ventoux aan te komen. La Mer Méditeranée heb ik toen niet gehaald.
Maar dat was toen door het reisplan, wat ik helemaal niet (*) had. Het plan was toen rijden en maar zien waar je uitkomt.

(*) Door corona had ik maar 1 plan. Om bij mogelijke lockdowns altijd in 1 dag weer thuis te kunnen zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan