mooie routes door Duitsland?

Ray666

MF veteraan
13 sep 2003
8.992
2
Wij gaan deze zomer de GP van duitsland vereren met n bezoek die plaatsvind op de Sachsenring en nu wilden wij op de weg erheen een leuke route rijden en evt daar in de buurt nog wat rijden en dan op de weg terug weer n andere leuke route nemen.
Wie weet waar ik zoiets kan vinden of is er iemand die n leuke route weet?
ps normaal knallen we gewoon over de snelweg erheen en pakken willekeurig n Bweg afentoe maar nooit echt gericht n route rijden..alvast bedankt
 
Via het Thüringerwoud kan je mooi rijden. Of evt. wat noordelijker (maakt voor de afstand niet veel uit... mits je uit N- of M-Nederland komt) en de Harz meenemen.
 
Anders kan je onderweg ook nog het Teutoburgerwald en hetgeen daar ten oosten van ligt (Westerwald?) er bij pikken. Zit je continue tussen de heuvels en heb je heel wat bochten. Bovendien loopt er snelweg er redelijk vlak langs dus kan je altijd ff stukken doorblazen als je uit je tijd loopt. En om ff om grotere steden heen te rijden is het ook wel handig :)
 
Anders kan je onderweg ook nog het Teutoburgerwald en hetgeen daar ten oosten van ligt (Westerwald?) er bij pikken. Zit je continue tussen de heuvels en heb je heel wat bochten. Bovendien loopt er snelweg er redelijk vlak langs dus kan je altijd ff stukken doorblazen als je uit je tijd loopt. En om ff om grotere steden heen te rijden is het ook wel handig :)
Nuttige info dank je :}
 
Schop! 8-)

Deze zomer overnacht ik (lang verhaal) eerst in Wurtzburg, en de nacht erop in Augsburg (Augsburg in Bayern, niet die in het noorden van Duitsland!). Nu is dat een korte rit (250 km), dus in plaats van daar nu in een uur en 20 minuten ( :z ) over de snelweg naartoe te knallen, zou ik graag een mooie toerroute willen rijden. De routes die hierboven werden aangeraden liggen echter iets te noordelijk of oostelijk voor mijn reisplan.

Kijkend naar relief-kaarten van Duitsland is dat stuk van Duitsland (d.w.z. vanaf iets ten noord-westen van Neuremberg tot midden tussen Stuttgard en Muenchen) redelijk hoevelachtig.

Kent iemand daar mooie routes?

Rij ze! :]
 
Laatst bewerkt:
Schop! 8-)

Deze zomer overnacht ik (lang verhaal) eerst in Wurtzburg, en de nacht erop in Augsburg (Augsburg in Bayern, niet die in het noorden van Duitsland!). Nu is dat een korte rit (250 km), dus in plaats van daar nu in een uur en 20 minuten ( :z ) over de snelweg naartoe te knallen, zou ik graag een mooie toerroute willen rijden. De routes die hierboven werden aangeraden liggen echter iets te noordelijk of oostelijk voor mijn reisplan.

Kijkend naar relief-kaarten van Duitsland is dat stuk van Duitsland (d.w.z. vanaf iets ten noord-westen van Neuremberg tot midden tussen Stuttgard en Muenchen) redelijk hoevelachtig.

Kent iemand daar mooie routes?

Rij ze! :]

Ik heb 5 jaar in Heilbronn gewoont.. het is daar mooi rijden, nogal wat riviertjes die je kan volgen etc etc.. Koop een goeie kaart! En zet zelf een route uit!
 
Wanneer je toch daar in de buurt bent, zeker het MZ motorenmuseum op de Augustusburg gaan bezoeken. Volgens insiders ( en mezelf) het mooiste motorenmuseum van Europa, en de omgeving rond Chemnitz is echt schitterend om te toeren. Wanneer je je vantevoren even aanmeldt kun je met een beetje geluk zelfs de MZ-fabriek daar in de buurt bezoeken en krijg je een rondleiding. Vragen naar dhr Ron van Wély, da´s een Nederlander die daar werkt. Ook aan te bevelen is een tour over de "silberstraße" naar Dresden. Of van Chemnitz, via Annaberg-Buchholz en Chomotov naar Karlsbad (Karlovy-Vary)in Tsjechie. Teveel om op te noemen in die omgeving.
Wij zijn met onze "Bende van Marx" al meerder keren die richting uitgeweest en ieder jaar werkelijk schitternde ritten gemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan