Mooie tourroute in Duitsland ter hoogte van Enschede?

CN

MF veteraan
17 jul 2007
8.005
0
Omgeving Enschede
Zoals de TT het al zegt,

Ik ga dus volgende week zondag met een kameraad op de motor Duitsland in.
Dit wordt mijn eerste tourrit dus ik ben absoluut niet bekend met leuke route's in duitsland.

Wie o wie ken leuke gebieden waar je lekker kunt rijden in Duitsland ter hoogte van Enschede?

Alvast bedankt voor de Reacties :Y
 
Ik zou dan richting Ahaus, Coesfeld en Reken gaan, dan kom je in het natuurgebied uit. Je kunt dan hier een tussenstop maken om wat te drinken bikers-farm.de

Ik heb hier laatst ook gereden en het was goed te doen, het word er zelfs al heuvelachtig :)
 
Hoe ver wil je rijden? Ik heb hier nog een mooie route liggen (gemaakt door swetty) van +- 120km door Duitsland, met tussenstop bij de Felsenmuhle.

Trouwens, als je student (Saxion of UT) bent, kom eens kijken bij de MotorSportGroep Universiteit Twente (www.msg.utwente.nl) wij rijden regelmatig ritjes hier in de buurt. Waaronder dus ook naar Duitsland.
 
Laatst bewerkt:
Hoe ver wil je rijden? Ik heb hier nog een mooie route liggen (gemaakt door swetty) van +- 120km door Duitsland, met tussenstop bij de Felsenmuhle.

Trouwens, als je student (Saxion of UT) bent, kom eens kijken bij de MotorSportGroep Universiteit Twente (www.msg.utwente.nl) wij rijden regelmatig ritjes hier in de buurt. Waaronder dus ook naar Duitsland.

120 km klinkt wel leuk :)

Ik heb wel interesse in die route. :Y

Maar een ander lid van MSG (Bowler) had het mij ook al eens aangeboden om eens lang te komen en te komen kijken etc...
Maar aangezien ik zelf nog geen eigen motor heb vond ik het dus nog een beetje nutteloos.
 
Deze is ook wel leuk!

full
 
120 km klinkt wel leuk :)

Ik heb wel interesse in die route. :Y

Maar een ander lid van MSG (Bowler) had het mij ook al eens aangeboden om eens lang te komen en te komen kijken etc...
Maar aangezien ik zelf nog geen eigen motor heb vond ik het dus nog een beetje nutteloos.

Ook zonder motor ben je van harte welkom, je kunt bij ons onder andere ook Trial rijden (goed om ervaring op te doen en motorgevoel te kweken), met minimotoren rijden (meestal over de boulevard voor de Bastille, maar soms ook op het kartcircuit van GoPlanet). En natuurlijk gewoon op dinsdagavond langs komen voor een biertje en gelul over motoren.

En als je lid bent valt er natuurlijk altijd wel een achteropzitplekje te vinden voor tijdens ritjes.
Oh ja, en je kan gebruik maken van onze routedatabase (zodra ie het weer doet)

Maareh, genoeg promo-spam, als je me je email adres even in een pm-metje stuurt dan zal ik je het rondje felsenmuhle toesturen. Welk formaat wil je, TomTom of Garmin?
 
Gewoon de Heimat inrijden en gaan....

kan niet echt verkeerd gaan....

tis daar al snel beter dan bij ons ;)

oja, ze flitsen daar relatief meer van voren dan in NL... :P

altijd weer leuk als je dat rode fotoflashje ziet.. })
 
Laatst bewerkt:
is dit wat ?

Google Maps

of anders even een kaart van 1:200.000 halen bij de ANWB. en de A1/E30 volgen tot ibbenburen
 
Laatst bewerkt:
Ook zonder motor ben je van harte welkom, je kunt bij ons onder andere ook Trial rijden (goed om ervaring op te doen en motorgevoel te kweken), met minimotoren rijden (meestal over de boulevard voor de Bastille, maar soms ook op het kartcircuit van GoPlanet). En natuurlijk gewoon op dinsdagavond langs komen voor een biertje en gelul over motoren.

En als je lid bent valt er natuurlijk altijd wel een achteropzitplekje te vinden voor tijdens ritjes.
Oh ja, en je kan gebruik maken van onze routedatabase (zodra ie het weer doet)

Maareh, genoeg promo-spam, als je me je email adres even in een pm-metje stuurt dan zal ik je het rondje felsenmuhle toesturen. Welk formaat wil je, TomTom of Garmin?

PM verzonden :Y
 
Felsenmuhle :9 Wat een leuk ritje blijft dat toch :]
En daarna een overheerlijke currywurst fressen und even kijken naar de dames aan de wand als je naar de wc gaat _O-
 
Ik ben nu even met de tomtom bezig,
En er gaat een wereld voor mij open :P
Ik wist niet eens dat ik route's kon downloaden en zo importeren *D

Daar ga ik mij dit weekend nog even wat meer in verdiepen :P


Hier te downloaden voor je garmin/tomtom:

http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=2468 (GPStracks - GPS motor en auto routes in Nederland)

Toegevoegd ;)


Gewoon de Heimat inrijden en gaan....

kan niet echt verkeerd gaan....

tis daar al snel beter dan bij ons ;)

oja, ze flitsen daar relatief meer van voren dan in NL... :P

altijd weer leuk als je dat rode fotoflashje ziet.. })

Een beetje voorbereiding kan nooit kwaad aangezien ik totaal geen motorroute's weet etc... :P


is dit wat ?

Google Maps

of anders even een kaart van 1:200.000 halen bij de ANWB. en de A1/E30 volgen tot ibbenburen
De helft van de route op de autobahn rijden lijkt mij niet echt wat,

Maar even offtopic; hoe kom je aan de link van een route die je zo hebt gepland?
Edit: Na nader onderzoek staat rechtsbovenin een knopje met de text LINK,
Het was mij nog nooit eerder opgevallen :P
 
Laatst bewerkt:
message=20062076,noline]CN schreef op 17 juni 2011 @ 00:18~[/message]:~[/b]
Ik ben nu even met de tomtom bezig,
En er gaat een wereld voor mij open :P
Ik wist niet eens dat ik route's kon downloaden en zo importeren *D

Daar ga ik mij dit weekend nog even wat meer in verdiepen :P

Moet je alleen wel een Tomtom hebben die de routes accepteert ;). Waarschijnlijk doet 'ie dat wel, maar je hebt kans dat de route niet volledig wordt overgenomen. Dan berekent 'ie zelf de route tussen de waypoints en wijk je dus af van de "mooie, voorafgemaakte" route.

Weet alleen niet welke types navigatie geschikt zijn... |(
 
Laatst bewerkt:
De helft van de route op de autobahn rijden lijkt mij niet echt wat,

Je kan de route ook zelf binnendoor terugnemen natuurlijk.
We hebben hem zo gereden om wat tijd te besparen.

Het eerste stuk net over de grens is toch niet zo veel aan, maar juist vanaf Ibbenburen wordt het mooi. (het teutoburgerwald) Het wordt daar al aardig heuvelachtig (laag gebergte) Alles daarvoor is puur aan en afrij route.

Heenweg dus wel binnendoor gedaan, maar terug ff snelweg gepakt om op tijd thuis te zijn. Ik had het in maps gezet om aan een maat te laten zien waar we gereden hadden.

met name de weg van Melle naar Bad Essen is geniaal mooi. :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan