mooier dan bij schoonmoeders op de koffie

tinusnr1

Rookie
14 aug 2006
15
0
In Veghel gaat 26 en 27 augustus het één en ander gebeuren. Bijgaand berichtje uit het Brabants Dagblad. Op motorgebied is er NK Supermotard, XT-dakar legends, freestylers, demo motorrace met nationale helden en veel meer moois.

Ferrari uit de Formule 1 op Veghels motor- en autosportevenement
van een verslaggever


Donderdag 10 augustus 2006 - Veghel - In Veghel vindt in het weekeinde van 26 en 27 augustus een nieuw, grootschalig motor- en autosportevenement plaats. Het evenement zal volgens één van de organisatoren het midden houden tussen de jaarlijkse Zwarte Cross in de Achterhoek en Monaco aan de Maas in Rotterdam.
Zeker is in ieder geval dat net als bij dat laatstgenoemde evenement er in Veghel een demonstratie gegeven zal worden met Formule 1 racewagens. Deze zijn afkomstig uit de gerenommeerde renstal van Ferrari, die met een compleet uitgerust ’motorhome’ naar Veghel zal komen.

Supermotards

Behalve de Formule 1-wagens zijn er op zondag 27 augustus ook NK supermotards te zien en te horen en voertuigen uit de Dakar-klasse. Onder anderen Hans Beks uit Mariaheide zal met zijn Dakartruck deelnemen aan een demonstratierace op het tijdelijke evenemententerrein op het Veghelse bedrijventerrein De Amert. Daarnaast belooft de organisatie demonstraties van stuntmannen op de motor in het ’free style-rijden’.
Het auto- en motorsportprogramma wordt verder gecompleteerd met wegracemotoren, autocrosswagens en rallyauto’s met hun bestuurders uit het hogere segment van deze sporten.
Het tweedaagse evenement begint op zaterdag met veel gecross van motor- en autorijders uit de amateur- en professionele sportwereld. Deze eerste dag wordt ’s avonds afgesloten met een zomerfeest in een grote feesttent.

Entree

De entree voor het evenement is volgens de organisatoren betrekkelijk laag: 10 euro voor een passe partout, 7,50 voor alleen de zondag. Meer informatie is te vinden op de website http://www.vudelvolgas.nl.
 
Niet helemaal, er zit een carnavalsclubje achter en we hebben een paar maanden achter de vergunning aan moeten jagen. Nu hij er eindelijk is, zijn we vol gas bekendheid aan het evenement aan het geven. Ik heb de taak gekregen om het op de motorsportforums bekend te maken.

Groet, tinus
 
Nou ik ben er net eens wezen kijken, maar het is nog niet veel. Sterker het is nog helemaal niets! Er ligt nu alleen nog maar een braak liggend terein. Ik ben wel benieuwd waar die supermotard race gehouden zal worden... De man die ik daar even sprak zei tegen me dat het iig ook maar een beetje voor de show zal zijn en dat ik er niet veel van hoef te verwachten. Alleen het auto-cross zal wel iets groots worden, maar ja, auto's daar kom ik niet voor, die zie ik al genoeg op de weg :z
 
Klopt, het is allemaal maar een grap. Bij alle supermotard-wedstrijden ligt de baan er weken van te voren al inclusief barriers, dranghekken en zo. Dat is hier niet het geval dus dat heb je knap gezien.

Toch weet ik zeker dat je het niet kunt laten toch even te gaan kijken. Of niet?

PS. was vanmorgen maar gekomen, we konden nog wel wat hulp gebruiken. op het onverhard terrein is vandaag een 150 meter lange tribune gebouwd. Ook allemaal gewoon voor de grap.
 
heren/dames crossers, offroadrijders,
De baan is met ingang van vandaag gesloten i.v.m. prepareren t.b.v. de wedstrijden op zaterdag.

Tot het weekend! Groet, Tinus
 
Terug
Bovenaan Onderaan