Mooiste (Panorama) terrassen!?

Robmw

Die hard MF'er
20 mei 2002
540
2
Doetinchem
Terrassen_kl.jpg


UPDATE: 02 09 2015 > een GPX file + tekst (Word) document
erbij een aantal ..

Terrassen GPX bestand
https://drive.google.com/open?id=0B_DbbqMcoVXYU0hfZUpMWVdSSkE

LET OP: file downloaden, want met openen krijg je een gpx tekstfile.
Handigste is de file daarna te openen in Mapsource, Basecamp of Tyre(pro), oid.

Terrassen Word doc
https://drive.google.com/open?id=0B_DbbqMcoVXYTjZLTVNqWnhqdTg

Oorsprong van dit draadje:
Kon geen info over dit onderwerp vinden, maar het leek me prachtig om een uitgebreide overzicht samen te stellen over panorama (en/of griezel) terrrassen van hotels cq restaurants!

Als aftrap: getipt door topic over de Dolomieten met restaurants met 'griezelterrassen', waarvan er in de buurt van het Gardameer een paar zijn.
Zo vrij om de link hier te plaatsen (@ufootje);
http://www.gardafriends.com/gardameer-bezienswaardigheden/griezelterrassen/

GRAAG AANVULLING!
Als er nog leuke aanvulling kan komen voor de diverse landen (Europa), dan kunnen we daar allemaal plezier aan beleven. Het mag in elke vorm worden aangeleverd; coördinaten, kaart, weblink, etc.

Ben benieuwd.

Mzzl en alvast bedankt voor inbreng,

Rob
 
Laatst bewerkt:
Kurhaus.weids uitzicht over de zee
 
Laatst bewerkt:
En die weg daaronder is echt gaaf sturen, met mooi asfalt, gave bochten, etc. Wel oppassen met even lekker een paar keer op- en afscheuren. :]
Politie is er heel fel op.
Piesport_zpsa74690dd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooiste Terrassen met mooi uitzicht (mooi panorama).


UPDATE: 13 juli 2014 GPX file + Word-doc

Maak kennis met Google Drive: één plek voor al je bestanden

En ff doorklikken naar Panorama terrassen, de andere route files mogen ook gedownload worden.

Een topic specifiek hierover heb ik hier niet gevonden, maar het lijkt me prachtig om een uitgebreide overzicht samen te stellen over dit topic!
Wellicht zijn er al andere websites die hierover info hebben, of heb je zelf nog info over een terras met prachtig uitzicht over bijvoorbeeld een meer of bergen of allebei :).

Als aftrap: getipt door topic over de Dolomieten met zgn. 'griezelterrassen', waarvan er in de buurt van het Gardameer een paar zijn.
Ik ben zo vrij om de link hier te plaatsen (@ufootje);
Griezelterrassen - Gardameer & Gardafriends

Als er nog leuke aanvulling kan komen voor de diverse landen (Europa), dan kunnen we daar allemaal plezier aan beleven. Het mag in elke vorm worden aangeleverd; coördinaten, kaart, weblink, etc.

Ben benieuwd.

Mzzl,

Rob


geen permissie op de map .... zie dus niets ;(
 
Laatst bewerkt:


Boven op de Stelviopas.Zoeken in Google maps : 46.527386,10.456035

Foto genomen vanaf het terras.

Alpengasthof Tibet Albergo Rifugio Alpino
Stilfserjoch - Passo Stelvio
39020 Stilfserjoch
Italië

Mooi plekje met lekkere espresso en apfelstrudel
 
Boven op de Stelviopas.Zoeken in Google maps : 46.527386,10.456035

Foto genomen vanaf het terras.

Alpengasthof Tibet Albergo Rifugio Alpino
Stilfserjoch - Passo Stelvio
39020 Stilfserjoch
Italië

Mooi plekje met lekkere espresso en apfelstrudel
Hoewel al 2 keer op Stelvio geweest, moet ik er dus nog een keer heen, deze heb ik nl. gemist, dus ook een fijne.

Die van Chalet op Puy Marie mag er ook wezen :)

Alles is weer aangevuld, met een paar extra.
 
Laatst bewerkt:
Ha, dank je wel. :}
Op de vorige meerdaagse hadden we de Panoramaterasse bij Piesport er in verwerkt (zie hierboven mijn bericht). Nu neem ik de Grevenburg hierboven op, we komen nb dit jaar door Trarbach. Ik was nog op zoek naar een adresje halfweg. :Y En cash geld mee.
 
Laatst bewerkt:
Succes!!! De laatste 50meter is wat spannend door slecht wegdek en steile weg maar is het zeker waard!

Je kan ook de motor beneden aan de berg zetten en met een pad naar boven lopen maar ik ben daar te lui voor :+
 
Het leek ff stil hier, althans geen inbreng van andere MF bezoekers.
Zelf heb ik intussen nog wat 'uitzicht' terrassen er bij gevonden en in de respectievelijke bestanden geplaatst.

Zojuist een laatste bijgevoegd, eigenlijk geen panorama hotel wel een aardig hotel in de Vogezen met NL eigenaars, bovenop de Col du Bussang, zoals (het binnen MF niet onbekende) hotel ook heet, of eigenlijk Moto-Hotel .....
 
De mooiste panorama's heb je op de bergtoppen die verlaten zijn en waar dus ook geen terras staat en waar dus ook geen auto's komen. De mooiste die ik ken waar je wel met de auto kunt komen is op de Cormet de Roselend bij en hotel restaurant net daar bij het kerkje aan het water waar je tijdens de lunch dit uitzicht vorogeschoteld krijgt.

full
 
De mooiste panorama's heb je op de bergtoppen die verlaten zijn en waar dus ook geen terras staat en waar dus ook geen auto's komen. De mooiste die ik ken waar je wel met de auto kunt komen is op de Cormet de Roselend bij en hotel restaurant net daar bij het kerkje aan het water waar je tijdens de lunch dit uitzicht vorogeschoteld krijgt.

[afbeelding]
@Gerrelt
Yep, mooi plekkie, en een bakkie halen we dan maar ergens anders. Bedankt voor het delen.
Ik zal hem bij de lijstjes plaatsen.

@David
Ik geef je helemaal gelijk en als je koffie o.i.d. bij de hand heb, dan zijn er idd zat mooie plekkies om eens te gaan zitten, maar dan wordt het een ander draadje. (overigens - ik neem volgende week op weg naar de Dolo's een pergolator en een brandertje mee om onderweg zelf af en toe eens koffie te zetten).

Ook jij bedankt voor bijdrage David.
 
Afgelopen zomer inderdaad opd e parpaillon de Bialetti te voorschijn gehaald. merkte wel dat gas op 2600+ meter hoogte wat langer duurt ;)
full
 
In NL: Clevers IJssalon in Arcen. Mooi uitzicht over de Maas, lekker ijsje erbij. Kan wel erg druk zijn daaro. Verder ook leuke omgeving om wat rond te toeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan