Mooiweerrijders die regenrijders geworden zijn?

Regenrijden

  • Omdat het niet anders kon

    Stemmen: 30 31,3%
  • Die-hard mooi weer rijder (desnoods 0 km)

    Stemmen: 32 33,3%
  • Dan maar extra poetsen

    Stemmen: 18 18,8%
  • Mijn leren pak is gekrompen door de regen

    Stemmen: 16 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    96

Neanderthaler

MF veteraan
6 jul 2003
16.043
17
Brugge (West-Vlaanderen)
Wie heeft, omdat we een échte regenzomer hebben, het mooiweerrijden gelaten voor wat het is en is beginnen regenrijden omdat er anders van motorrijden niets meer ging terechtkomen?
 
Laatst bewerkt:
Tja, ik rij niet in de regen....buienradar raadplegen en met regen in aantocht: een nogo.....
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk naar buiten en denk.. geen regen = gaan! ... en dan toch door de regen weer terug haha.

Niet rijden is geen optie maar ik stap niet op als het regent. Wat er verder op me af komt zie ik dan wel.
 
Poetsen? Dat doe ik toch niet :P Maar misschien komt dat ook door het gebrek aan zon. De dealer kijkt me altijd hoofdschuddend aan als hij de motor bekijkt. Alhoewel dat ook kan komen door m'n schaamranden :X

Hoe dan ook, erg grote buien probeer ik wel te ontlopen. Maar kleine buitjes vind ik niet erg. Dan maar wat poetsen! We zijn toch niet van suiker! En de motor is ook gewoon gemaakt om water te weerstaan, dus geen probleem.
 
Ik mis de optie: al die vliegjes zijn nog steeds niet afgespoeld.

maar reed ook bij -19 afgelopen winter, al was dat minder riskant dan 's zomers tussen de sleurhutten enz. 8-)
 
ik laat me niet meer verleiden door dit wispelturige weer.

eerst zongarantie voor ik op de brommer naar het werk ga en dus ook weer terug....

maar het wordt vanaf zaterdag beter!

een hoop in te halen ;)
 
Dit is wel de laatste keer dat ik mijn off-roadwielen voor sm-wielen vervang in het voorjaar :')
 
gewoon doorrijden, ik stap ook niet op als het staat te regenen maar kijk ook niet op buienradar o.i.d.
als er een bui langskomt jammer dan, het meeste waait er langs, alleen laatst reed ik een bui in met mijn doorwaai jas aan en dan wordt het wel erg koud en nat ineens.
 
Ik rijd gewoon in de regen, merk wel dat het steeds meer begint te wennen :)

Moet wat he als ik ergens naartoe wil als je geen auto hebt
 
Heb gisteren mijn eerste flinke regenbui rit gemaakt. Ik vond het geweldig!!! Zat te racen door de stad Amsterdam en daarna stuk snelweg gepakt. Heeeeeeeeeeeerljk ik vond het spannend, eng en leuk. Ik zat wel echt te schuilen achter me windschermpje. Deed ik dat niet, dan was me jas binnen no time doorweekt. Had wel een regenbroek aan trouwens =). Ik krijg steeds meer respect voor me er5, maar wil misschien toch nog een alpje halen eind van de zomer.
 
rijd ook gewoon in de regen, gewoon doen. Hoe vaker je het doet hoe beter je erin word. Niet als een doetje de bocht door gewoon gaan. Wel extra opletten op witte vlakken en overig verkeer dan komt het best goed.
 
Ik kijk naar buiten, en als het droog is gaat ik rijden (bijv naar me werk).
Mocht het perongeluk dan toch gaan regenen... Ja ach, dat zij dan zo.. Niks aan te doen ;)

Maar met deze dagen met die vreselijk harde regen stap ik inderdaad niet op de motor!! :)
 
Die paar keer dat het hier regent (300 dagen per jaar mooi weer) trek ik me niet zoveel van aan.

Mijn voornaamste reden om niet te gaan rijden als het regent/geregend heeft is dat de onverharde weg naar de hoofdweg alleen nog maar met een 4x4 te berijden is als het (flink) geregend heeft. Steile helling en spekglad. :X
 
Ben zelf ww doorrijder, maar vroeg me af wanneer collega-motorrijders de mentale "switch" maken om toch te gaan regenrijden.

Volgens mij gebeurt dat sporadisch omdat het een karakter-switch zou betekenen.
Luxe-poppetjes veranderen niet zomaar in ww-doorrijders.

ohnee, ik moet netjes verschijnen bij klanten
ohnee, ik moet teveel meenemen
ohnee, het is lastig om me telkens om te kleden
ohnee, ik vergeet telkens met de motor te gaan (echt gehoord _O- )
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij gebeurt dat sporadisch omdat het een karakter-switch zou betekenen.
Luxe-poppetjes veranderen niet zomaar in ww-doorrijders.

ohnee, ik moet netjes verschijnen bij klanten
ohnee, ik moet teveel meenemen
ohnee, het is lastig om me telkens om te kleden
ohnee, ik vergeet telkens met de motor te gaan (echt gehoord _O- )
15 jaar geleden een moto gekocht om ww mee te gaan doen, de dag dat ik hem haalde is het beginnen regenen en dat voor een maand aan een stuk. Toen toch maar de klik gemaakt en beginnen rijden (en er dan 100000 km op gezet in een jaar of 3 - 4).

Toen had ik nog geen goede uitrusting, dus verschillende keren zuipnat geworden.
 
Ik heb mijn winter-voering eruit gehaald dus mijn kleding kan (nog) slechter tegen regen.
(Wie dat verzonnen heeft?) _O-

Toch valt het aantal natte-pakken wel mee.
Ik denk zo'n 2 maal per maand.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan