Mooiweerrijders die regenrijders geworden zijn?

Regenrijden

  • Omdat het niet anders kon

    Stemmen: 30 31,3%
  • Die-hard mooi weer rijder (desnoods 0 km)

    Stemmen: 32 33,3%
  • Dan maar extra poetsen

    Stemmen: 18 18,8%
  • Mijn leren pak is gekrompen door de regen

    Stemmen: 16 16,7%

  • Totaal aantal stemmers
    96
Afgelopen weekend nog naar de Eifel geweest. Vrijdag 13.30 vertrokken, van 14.00 tot aan het hotel een 250 km regen gehad. Zaterdag om 10 uur gaan rijden. Tot 16.00 uur regen gehad. Zondag droog vertrokken 1 flinke bui gehad. Het is erg gezellig geweest maar het rijden was minder natuurlijk, regencondoom niet uit gehad.

Morgen poetsen. :Y

full
 
@Nosmo: Vraagje: wat gebruik je om die kalk aanslag van je uitlaat te krijgen?

On topic: Met enige regelmaat ga ik bewust wel in de regen rijden. Het zorgt ervoor dat je blijft voelen hoe om te gaan met nat wegdek. Dan kan je altijd gebeuren als je meerdere dagen weg bent.
Met WW, gewoon opstappen, alleen onder de 3 graden rij ik niet meer.
 
Is geen kalk, gewoon zand wat de achterband opgeworpen heeft. Morgen eerst met veel water afspoelen en dan een lekker sopje en het is weg. :Y
 
had mezelf eind mei een nieuw regenjasje gekocht ... hij werkt prima !!
geperforeerde zomerlaarzen is helaas geen optie ;)
 
ik heb vroeger genoeg in de regen gereden,zelfs nog wel eens met een flinke laag sneeuw.
als ik nu ook maar 2 druppeltjes verwacht ga ik niet.[stap in het koekblik]
 
uhm regenrijden,

Vind het eigenlijk heerlijk. Moet er geen auto achter me zitten te duwen...word ik zenuwachtig van. Ik rijdt zeer degelijk met regenval/nat wegdek.
kan je trouwens asociaal rijden met een xs400? :+

Snelweg is kudt, zeker als het hard waait. Heb overigens ook geen volle kuip..zal het wel aan liggen lijkt me.

Als het miezert...systeemhelm open en opfrissen maar...love it :Y
 
Ik merk dat de meeste die doorrijden (ww,winter) een daarvoor geschikte motor en uitrusting hebben (terecht)!

Ik heb een aantal winters doorgereden waarbij ik opstapte als t niet gesneeuwd had en in ieder geval boven nul uitkwam overdag.Dan kon t wel eens onder t vriespunt zijn als ik om 7.00 uur opstapte.
Dit alles op mijn vorige gixxers ,met sportbanden en zomer koehuid...
Een aantal lagen onderkleding eronder,gewoon de zomerhandschoenen en gaan.

Op een stuk van 40 km naar het werk altijd even halverwege stoppen bij een pompstation voor een bak koffie om de vingers weer gevoel te geven, en een leuk praatje met de bediendes en alle koekblikkers die je voor gek verklaren.Daar zaten ook motorrijders tussen.
Ik heb nooit geklaagd en had er stiekum wel lol van.

Nu heb ik mijn portie kou en nattigheid wel gehad.
Rijden doe ik als t droog is, echter , de temp maakt me nog steeds niet uit.
In februari met mooi weer en 5 graden ga ik rijden,al is t dan niet echt knallen... ;)
 
Met mijn NTV rijd ik gewoon door de regen.
Ik heb een regenoveral van Macna gekocht. Droog houd ik het toch wel.
De Duc is een mooi weer poets poseur speeltje.
Een auto is me te duur in verbruik, parkeren, reparaties. verzekeringen. Daarom een NTV gekocht.
Ik moet natuurlijk wel genoeg geld over houden om in de Duc te stoppen. :+

Als er een goede elektrische motor op de markt komt ruil ik de NTV daarop in voor woonwerk.
 
Voor t offroaden is een buitje vooraf wel weer fijn.
Tijdens de rit vind ik dat dan weer minder fijn.

En ff een blokje om gaat alleen met droog weer.
 
ben zo iemand die het niks uitmaakt wat voor weer het is :N
moet er toch door '(
wel is alles daar inderdaad op aangepast *D
 
Ik ben van all-weather rijder, naar mooiweerrijder gegaan :)
Niet omdat ik er geen zin meer in had, maar omdat ik nu op fietsafstand van mijn werk woon. Mis het wel een beetje :)
Was altijd wel lekker om de lange (mooie) weg naar huis te nemen naar een zware werkdag
 
Ik rijd alleen met sneeuw niet, en als er gepekeld als het even kan ook niet.
Tijd terug 4 dagen in de eifel geweest en 4 dagen regen :( maar dat mocht de pret niet drukken. :]
 
Als ik weg moet ga ik weg regen of niet. Nadeel van het niet hebben van een autorijbewijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan