Morgen (19/3) voor de rechtbank, duimen aub

Duc

MF veteraan
15 aug 2002
2.327
0
België
Morgen komt dus mijn zaak voor, feiten waren veels te hard rijden toenk me nieuwe motor net 5 min. had :( enzomeer... uiteindelijk is er 155 km/h opgeschreven, maw 35 te snel. En volgens mijn advocaat komt er dus vanaf 30 te snel sowieso een rijverbod '( ...

Nu heb ik wel een argumentatie doorgemaild naar mijn advocaat (heb die motor nodig om te solliciteren, en hoge geldboete is ook geen goed plan want ik ben werkloos :) dus knijp maar een oogje dicht ofzo) maar ik ga der zelf dus nie bij zijn dus dat wordt bang afwachten op dat telefoontje van mijn advocaat...

Als jullie me een lol willen doen.... duimen jongens, en wel tussen 9 en 13h morgen zo ongeveer... hoop dat et helpt...
 
Als jij nooit eerder voor een snelheidsovertreding bent gepakt zal het echt wel meevallen. Rijbewijs ben je so wie so niet kwijt. Hoogstens een voorwaardelijk. Ik denk persoonlijk dat je het er met een boete vanaf komt :}
 
Is het niet verstandiger om er juist wel bij te zijn en spijt te betuigen enzo en zeggen dat je er van geleerd hebt??? Komt waarschijnlijk wel beter over dan wanneer je er helemaal niet bent.
 
Je moet immigreren naar Duitsland.
Ik ben vorige week aangehouden, ze hadden m'n snelheid met een lasergun gemeten :(
21 te hard, geen kentekenbewijs bij me.. geen paspoort bij me.. geen rijbewijs bij me... dacht al, zal wel een lange morgen worden.
Maar nee, 30 eurotje cash aftikken en rije maarrrr. :P
Daar doen ze niet zo kinderachtig.
 
Op dinsdag 18 maart 2003 21:08 schreef Duc het volgende:
... En volgens mijn advocaat komt er dus vanaf 30 te snel sowieso een rijverbod '( ...
Huh? Ik ben eens langs de kant gezet met 33 te hard (na correctie) met de auto, was overigens zwaar genaaid maar dat ff terzijde, en heb toen een boete betaald van 450 piek. Is wel langs de officier geweest, en was geen verbaal, maar een sanctie of zoiets, wat meteen betaalt moest worden. Verhoging zou niet komen.
Ik ben dus gewoon blijven rijen, sta waarschijnlijk wel in de pjoeter nu :)
 
Heb er niet veel ervaring mee(tsja....met dat brikkie vvan mij lukt die 30 te hard al bijna niet meer O-) ), maar dacht dat ze op de snelweg pas boven de 50 te hard voor een ontzegging gingen. Never the less....ook mijn duimen zullen meedoen morgen.. ;)
 
Tja, ik zou ook spijt betuigd hebben.

Kijk, je redenen mogen voor jou dan misschien valide zijn, maar is het ook wat de rechter wil horen denk je?

Maar goed, succus anyway.
 
Als jij nooit eerder voor een snelheidsovertreding bent gepakt zal het echt wel meevallen. Rijbewijs ben je so wie so niet kwijt. Hoogstens een voorwaardelijk. Ik denk persoonlijk dat je het er met een boete vanaf komt :}
:^

Dit is peanuts man :P gaat best meevallen dit.
 
shit zeg. ik rij elke dag van/naar me werk gewoon met het verkeer me.. ook standaard 20-40 km/h te hard. dacht altijd dat je pas bij 50 te hard je rijbewijs mocht inleveren.

moet [me]FragDaddy nu langzamer gaan rijden ?[/me]
 
Onbegrijpelijk: inside informatie (politieman porsche brigade als patient, rijden tegenwoordig volvo): > 50km te hard (1e maal) kortdurende rijbewijs kwijt, overtredingen < 30km te hard: geen registratie van deze overtredingen: alleen dokken, rijbewijs intact; >30km te had: registratie en teller gaat lopen: rbw kwijt na meerdere overtredingen 3x binnen tijdslimieten die ik niet heb onthouden. Verschil overschrijding snelweg en in de stad, verschil gewone weg of overtreding tijdens wegwerkzaamheden. Heb ook nog een off. van justitie in dse praktijk: zal die eens vragen hoe ik af en toe lekker door kan rijden zonder rijbewijsrisico's 8-)

Met 33 km te hard, 1e overtreding??? Gewoon 1x genoteerd: zorg ervoor niet binnen een bepaalde tijd nog 2x >30km te hard te rijden... Kan me niet voorstellen dat je RBW gevaar loopt, maar OK, zal duimen
xyxthumbs.gif


Mijn meisje scoort frequent >6 snelheidsovertredingen per jaar maar altijd onder 30km te hard: niet goedkoop maar RBW blijft intact...
 
Voorkomen bij 35kmh te hard? Dat snap ik niet.

Als ik hard wil / ga doe ik (bijna)nooit meer dan 50kmh te hard zodat ik alleen maar een geldboete krijg. Dat is dus niet het geval?
 
Inderdaad, vergeten te vermelden, voor de Belgische Politierechtbank dus...

En aanwezig zijn.... jaaa, idd, zou wel et beste zijn.... maar daar heb ik ei'k echt helemaal geen zin in....

Wat betreft dat rijverbod, als et zo is, gaan jullie volgend weekend op de belgenmeeting maar met z'n allen rond mij rijden, zoals in een veilige anti-politie-cocon }) ... en als de flikken erachter komen -> gaaaaaaaaaaaaaaas !!

tx voor de duimen alvast...
 
Suc6 in ieder geval

[me]Hellraiser hoopt dat hij niet geflitst is in het koekblik van zijn pa toen ie 200 km/u reed :X [/me]
 
Risico van het vak. Succes in ieder geval ik zal voor je duimen.

Helaas komt het ondertussen op mij over als of je in nedereland (weet niet hoe het in belgie is) beter iemand na een avondje stappen helemaal totalloss kunt beuken als dat je op een lege snelweg gewoon ff wilt ontspannen.
 
ah, Belgie heeft dus ook de nederlandse inkomstenbron gevonden...

155km... verkeerscrimineel!

maar suc6 natuurlijk '(
 
Ik vind het nog wel meevallen...waarschijnlijk flinke boete (wel registratie in het systeem). Maar ik zal voor je duimen...

Ben bang overigens dat de advocaat meer kost dan de boete :(
 
Ik heb gelukkig een rechtsbijstandsverzekering, die advocaat kost me dus niks.... had ik maar een boete-wegens-te-hoge-snelheid-verzekering....

ik wacht nog steeds op telefoon van mijn advocaat btw...
 
Terug
Bovenaan Onderaan