Morgen (19/3) voor de rechtbank, duimen aub

En en en en en en

Hoop dat de schade mee zal vallen.
maar 35 km/h te hard en rijbewijs kwijt, damn wist niet dat het strenger kon als in nederland.

*keep my fingers crossed*
 
succes met de afwikkeling reken maar dat je er rustig tot laat in de middag zit
khoop dat ut niet te ernstig wordt :?
 
Wel cool dat je je advocaat vergoed krijgt door je verzekering.

Dat is in NL uitgesloten, daar steld je rechtsbijstandverzekering zelfs, eigen schuld, dikke bult.

Je vraagt je wel eens af, waar betaal ik dan die f*cking premie voor???
 
ik weet zelf nog niks... me advocaat heeft nie gebeld en ik heb het zelf te druk gehad om te bellen dus zal iets voor morgen zijn... of zou ik er vanuit mogen gaan 'geen nieuws is goed nieuws' ?? ;)

wat dat bezatten betreft, ik heb er iig een 'duvelke' bijgepakt... :9~
 
JEUJ !!! Duc is happy *D Wat is dat een meevaller seg...

and I quote (brief advocaat):

'...Voor betichting snelheid wordt u veroordeeld tot betaling van een boete van 250 euro, waarvan 100 euro voorwaardelijk gedurende een periode van 3 jaar...'

'...er wordt u geen rijverbod opgelegd...'

'...tegen het vonnis kan hoger beroep aangetekend worden gedurende een termijn van 15 dagen, het vonnis is echter bijzonder gunstig, en ik adviseer u om in het tussengekomen vonnis te berusten daar ik denk dat er in graad van beroep geen beter resultaat kan worden bereikt, er bestaat in tegendeel de kans dat er in beroep een strafverzwaring zou volgen...'

'...ook het openbaar ministerie kan beroep aantekenen. Ik hoop met u dat dat niet gebeurt...'

Dat laatste hoop ik ook iig, maar bon, PFOE wat een opluchting... kan ik weer lekker gaan vlamm... euh reglementair verdertuffen ;)

Tx voor de duimen guys, het heeft duidelijk geholpen... en de politierechter van Turnhout had blijkbaar een goeie dag *D

Duc is tevreden... 8-)
 
En aanwezig zijn.... jaaa, idd, zou wel et beste zijn.... maar daar heb ik ei'k echt helemaal geen zin in....
Sorry hoor, maar jij bent lekker bezig. "Geen zin in", wat is dat nou voor een instelling?? En je zegt dat je geen tijd hebt om je advocaat te bellen, maar zit wel vrolijk te M-F'en??? Leer eens prioriteiten stellen man!!

Verder, mooi voor je dat je er zo vanaf komt, want voor die snelheid zou het erg flauw zijn meer te krijgen, maar hoe je er mee omgaat vind ik uitermate zwak!
 
JEUJ !!! Duc is happy *D Wat is dat een meevaller seg...

and I quote (brief advocaat):

'...Voor betichting snelheid wordt u veroordeeld tot betaling van een boete van 250 euro, waarvan 100 euro voorwaardelijk gedurende een periode van 3 jaar...'

250€ ?????? en dan maar 150 betalen??

dat is geen cadeauke zeker??? })

[me]Sigma heeft laatst nog 340€ betaalt voor 68 in een zone 50 |( [/me]
 
Sorry hoor, maar jij bent lekker bezig. "Geen zin in", wat is dat nou voor een instelling?? En je zegt dat je geen tijd hebt om je advocaat te bellen, maar zit wel vrolijk te M-F'en??? Leer eens prioriteiten stellen man!!

Verder, mooi voor je dat je er zo vanaf komt, want voor die snelheid zou het erg flauw zijn meer te krijgen, maar hoe je er mee omgaat vind ik uitermate zwak!

Ehm... niet dat ik me moet verdedigen maar als ik op de dag van me rechtszaak 2 pc's moet bouwen, de winkel van me ouders moet herinrichten, verder nog 2 kids brengen + halen van school (woensdag dus 12h school uit) dan gebeurt het dus wel eens dat het een uur of 6 is voor je doorhebt dat de dag om is, en dat ik dus besef dat die advocaat probably al in zijn zetel ligt met een sigaar ofzow...

Wat dat wel of niet bijwonen betreft; heb ik idd over getwijfeld en ik ben idd akkoord dat aanwezig zijn netjes zou geweest zijn, maar mijn advocaat zei al "uw aanwezigheid is niet vereist" en ik had veel te doen (buiten mf'en) dus dat gaf de doorslag.

Ik begrijp je reactie maar soms is het verstandiger niet te (ver)oordelen als je niet alle feiten kent... (no hard feelings btw)

Duc
 
Duc, gefelici je weet wel...

Sorry hoor, maar jij bent lekker bezig. "Geen zin in", wat is dat nou voor een instelling?? En je zegt dat je geen tijd hebt om je advocaat te bellen, maar zit wel vrolijk te M-F'en??? Leer eens prioriteiten stellen man!!

Verder, mooi voor je dat je er zo vanaf komt, want voor die snelheid zou het erg flauw zijn meer te krijgen, maar hoe je er mee omgaat vind ik uitermate zwak!

Haga-San heb zeker een goede advocaat... :+


 
Op donderdag 20 maart 2003 09:35 schreef Duc het volgende:Ik begrijp je reactie maar soms is het verstandiger niet te (ver)oordelen als je niet alle feiten kent... (no hard feelings btw)
Duc
Hier ook no hard feelings want ik gun je helemaal geen straf of zo, en een heel zwaar vergrijp is het ook niet, maar het komt niet echt serieus op me over als je zegt dat je "er echt geen zin in hebt"... je wil dat wij duimen voor je maar zelf ga je er niet eens heen... get my point?
Dat je er dan voor kiest die andere dingen te doen ipv naar de rechstzaal te gaan, snap ik wel (weet niet of ik hetzelfde had gedaan, waarschijnlijk niet) maar omschrijf het dan anders, dat je "verhinderd bent" of zo. Komt al heel anders over... ;)

Advocaat? Ikke? Hopelijk geen nodig.....
 
Ik heb, gezien het feit dak nie aanwezig was, idd meer dan behoorlijk geluk gehad... maarja, mag ook wel es vinnik. Je moet je es voorstellen dat je net je nieuwe motor bent gaan ophalen (zo blij als een kind) en 5 minuten later is al die pret je afgenomen door 2 rijkswachters in een anonieme wagen... das al een behoorlijke straf op zich. De lol is er dan wel af en je rijdt de volgende weken/maanden met je blik in de spiegels...

Nu benk weer een beetje blij enzow :)

Duc
 
als je in Belgie voor de Politierechtbank moet verschijnen...GA DAN NIET, het maakt het aleen maar erger, op de een of andere manier krijg je nog meer dan als je der niet bent...en je lacht je dood...politierechters zijn meestal rond de 90 jaar en de loopjongens rond de 120..zie je zo een klein oud ventje met grote boeken rondstrompelen, gewoon zielig

Bij mij ging het toen: 1ste klant: ongeval met gewonden,1.8 promille niet aanwezig 2 maanden rijverbod, een 500€ boete en nog wat voorwaardelijk

2de klant: 1.5 promille tijdens een controle, agressief naar de agenten toe: niet aanwezig, een 400€ boete en voorwaardelijk rijverbod

toen ik wel aanwezig, waarom reed u zo snel meneer?? (204 waar je 100 mocht om 6u s'ochtends) Ik wou er snel zijn :P (wat moet je antwoorden) maar ik zal het noooooit meer doen O-)

Dank U meneer, 1200€ boete 120 dagen rijverbod tot ziens Meneer :(

Gewoon je advocaat laten gaan en lekker afwachten
 
als je in Belgie voor de Politierechtbank moet verschijnen...GA DAN NIET, het maakt het aleen maar erger, op de een of andere manier krijg je nog meer dan als je der niet bent...en je lacht je dood...politierechters zijn meestal rond de 90 jaar en de loopjongens rond de 120..zie je zo een klein oud ventje met grote boeken rondstrompelen, gewoon zielig

Bij mij ging het toen: 1ste klant: ongeval met gewonden,1.8 promille niet aanwezig 2 maanden rijverbod, een 500€ boete en nog wat voorwaardelijk

2de klant: 1.5 promille tijdens een controle, agressief naar de agenten toe: niet aanwezig, een 400€ boete en voorwaardelijk rijverbod

toen ik wel aanwezig, waarom reed u zo snel meneer?? (204 waar je 100 mocht om 6u s'ochtends) Ik wou er snel zijn :P (wat moet je antwoorden) maar ik zal het noooooit meer doen O-)

Dank U meneer, 1200€ boete 120 dagen rijverbod tot ziens Meneer :(

Gewoon je advocaat laten gaan en lekker afwachten

Dan ligt het er niet aan of je er bent of niet, maar meer aan het super antwoord wat je gaf denk ik :P :+
 
Nu heb ik wel een argumentatie doorgemaild naar mijn advocaat (heb die motor nodig om te solliciteren, en hoge geldboete is ook geen goed plan want ik ben werkloos :) dus knijp maar een oogje dicht ofzo) maar ik ga der zelf dus nie bij zijn dus dat wordt bang afwachten op dat telefoontje van mijn advocaat...

Een werkeloos die geld heeft om een motor te kopen moet ook geld hebben om een boete te betalen: zal de argumentatie van de rechter wel worden.
 
Laatst bewerkt:
Dan ligt het er niet aan of je er bent of niet, maar meer aan het super antwoord wat je gaf denk ik :P :+

Ik heb Sigma irl ontmoet en ik denk dat het met zijn uitstraling te maken had. :P

(Sorry Siggie, inkoppertje en die had je nog tegoed. :+ )
 
moet binnenkort ook weer voorkomen, volgens de blauwe rugridders 171 waar je 80 mocht. Had m'n motor en rijbewijs na 2 weken weer terug na enkele brieven en wat gebel. Nu nog weer voorkomen voor de strafmaat,balen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan